Gingerbread (2.3.3) är nu officiellt släppt till N1!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Hessi, 23 feb 2011.

  1. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    men google har ju officiellt sagt på twitter att dom rullar ut 2.3.3 till n1 och ns I DETTA NU
     
  2. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag gissar att du är 15-17 år gammal?

    Nej, dom rullar inte ut det NU, dom har sagt att dom ska börja men att det kan ta veckor innan du får din uppdatering. Nexus S kommer att få först, först när dom fått kommer de trycka ut den till Nexus One.
     
  3. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Precis. Allt annat är bara lösa ogrundade spekulationer tills någon kommer med något som pekar på motsatsen. Ingen har fått uppdateringen i Nexus S-tråden heller (dvs. bevisat, med länk).

    Nja, nu står det ju visserligen "now rolling out" vilket betyder att utrullningen har börjat. De säger inte att "dom ska börja" som du säger.

    "Nexus S kommer att få först, först när dom fått kommer de trycka ut den till Nexus One." - Baserat på vad? Du nämner detta återigen som om det vore fakta, trots att vi inte sett uppdateringen på varken Nexus S eller Nexus One än och trots att det finns folk som hävdar att de hört folk som fått den på båda om man ska tro XDA. Du som haft din N1 ett tag borde veta att "Be patient, may take a few weeks for OTA to complete." syftar på att utrullningen som alltid sker i steg, enligt vad vi tror baserat på block av IMEI-nummer, för att balansera sever-lasten. Det kan därmed ta upp till några veckor innan alla har den, inte tills att folk börjar få den.
     
    Last edited: 23 feb 2011
  4. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Vi säger att det är så, det är snart 16 timmar sen dom twittrade att dom rullar ut NU. Då kan man fråga sig, gör dom verkligen det. På 16 timmar måste dom kunnat trycka ut uppdateringen till ett par hundra mobiler om inte tusentals.

    Trots det så har vi inte hört om en enda person som fått den.

    Så jag är beredd att säga att det är väldigt troligt att Google inte börjat rullat ut ett skit ännu...
     
  5. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Vad tror du sannolikheten är att just de personerna råkar sitta på XDA? Förmodligen betydligt mindre än du tror.

    Det du säger gäller i så fall lika mycket för Nexus S där exakt samma status gäller just nu. Ingen har fått den heller och kunnat bevisa det.
     
  6. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Eftersom Nexus One är en utvecklarlur så finner jag väldigt osannolikt att ingen på XDA har fått eller hört av någon som fått om de rullat ut det i 16 timmar.
     
  7. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    japp 2.3 kommer aldrig. google ljuger alltid. barilla's lag gäller...

    rofl!

    Då blir de till o köra CHECKIN en gång i timmen då tills min lur blir nästa i OTA listan :) förra OTAn tog de 3 dagar.
     
  8. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Hehe. Jag tror det är bättre att sitta på twitter och diverse forum och frefresha varje kvart istället :P Vad jag vet så har väl alltid update.zip kommit innan vi fått OTAn i sverige?

    edit: Min froyo-ota hade inte kommit 3 dagar efter flera här på forumet hade fått sin så jag laddade ner den för jag inte orkade vänta :/
     
    Last edited: 23 feb 2011
  9. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, det brukar vara effektivare att göra så. Vilket land man befinner sig i har dock ingen påverkan på när man får sin OTA. Möjligen kan OTA för de Europa-köpta N1:orna komma lite efter, om de inte växlat till samma signeringsnycklar och skickar allt i samma.
     
  10. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    min säger:
    02-23 17:49:51.961 I/CheckinTask( 186): Checkin success: https://android.clients.google.com/checkin (1 requests sent)
    02-23 17:49:52.041 I/CheckinService( 186): From server: Intent { act=android.server.checkin.FOTA_CANCEL }


    Så inget ännu.. men brukar den säga så? FOTA_CANCEL? funderar på om det är något svar google skickar när OTAn ligger i kön.
     
  11. asperon

    asperon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Sluta trolla nu, vi har fattat att du är sur, kan du inte behålla det för dig själv ett tag.
     
  12. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Nyss sade du att den kommer till s först. Då är ditt påstående helt onödigt. Suck, varför bara inte lyssna på Google och vänta? Varför är det så extremt bråttom?

    Edit : nickade du Barilla på minhembio också? Sannolikheten är stor för det.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  13. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Läs vad jag skrev... Det var som ett svar till en som påstod att det jag sa om att Nexus S kommer få först var falskt. Då svarade jag att OM det var så att dom börjar rulla ut till N1 så vore det osannolikt att ingen på XDA hade fått nys om detta 16 timmar senare (eftersom det enligt RyGuy bara skulle ta några dagar innan ALLA hade uppdateringen men att man tog i med ett par veckor för att ha lite extratid om något går snett). Därför är det mest troligt att de inte börjat rulla ut något alls till Nexus one...
     
  14. Bamsi

    Bamsi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    klarar du inte av att vänta i nån vecka till eller vad är grejen?
     
  15. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jodå, men jag sa bara till de som sitter och kör checkins var femte minut att de kan ta det lugnt då Google inte börjat rulla ut det än till Nexus one.

    Detta beskriver det bra, från XDA.

    "It's nobody's turn. This OTA isn't being pushed out yet. Think about it...

    - Why would it take "a few weeks" to roll out? When has it EVER taken a few weeks to push an OTA update? It's always almost instant for the majority of users.

    - The vast majority of N1 owners are nerds/geeks/technology aficionados. You're saying NOBODY has decided to post anywhere saying their N1 has been updated to 2.3.3? There have been NO reports of 2.3.3 yet.

    I'm not saying we're not going to get 2.3.3, but that tweet was just to stall us.

    I'm not holding my breath yet."
     
  16. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    gillar man konspirationsteorier så gör man :) sedan så behöver man ju inte tvinga andra att tro på dom.
     
  17. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Eller så kan man kolla efter fakta, vi har inte hört ett ljud från någon över hela världen och det är snart 17 timmar de påstod sig börja denna utrullning... Kör dom 56.6 modem?
     
  18. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    HAHAHAH!!

    om alla i hela världen är tysta då är det fakta :)
     
  19. hubbabubba

    hubbabubba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När/om det dyker upp en zip, och man eventuellt inte orkar vänta på OTA - är det nån skillnad på att uppdatera med zip:en jmf med att vänta på OTA (annat än tiden förstås)?
    Dvs är telefonen fortfarande korrekt flaggad hos Google som uppdaterad fastän att dom inte skjutit ut senaste systemet till telefonen, kan det tänkas bli skillnad nästa gång en OTA skall skjutas ut, dvs att en zip-uppdaterad N1 inte får en OTA??

    Säkert en nybörjarfråga, men man är sällan ensam om att undra (och nä, jag är inte typ 17 bast).
     
  20. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Det är exakt samma sak som att få den OTA. Och du är korrekt flaggad och kommer få vidare OTA som vanligt ändå