Gingerbread 2.3.4 Till Galaxy Mini är här!

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av Pata, 20 jun 2011.

1. shma666

shma666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Odina den bara, pisssimpelt att göra och är det bara en principsak så kämpa på med MM osv.

2.3.4
    Bättre batterianvändning. Surfat sedan 7 i morse på 3g och gprs lite drygt 60% kvar.
    Skärmen verkar bättre, tangentbord i 'stående' är till och med inte omöjligt.
    Efter senaste ramrensningen hade jag 140mb kvar, med 2.2.1 hade jag visserligen 128 men då har jag fler skräpappar igång. Facebook messenger och Ebuddy

Och nu när jag lyckas fått in skyfire är min lycka gjord. Nu kan jag streama rugby vm på jobbet vid cnc svarven. Bara skyfire inte har något slags tidsskydd, men det visar sig.

2. Darth59

Darth59 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har dotterns mini hemma nu med orginalfirmwaret och öppnar den i Kies och nu står det inte att det är senaste versionen längre utan nu står det att enhetsversionen kan inte uppdateras. Punkt slut.

Ett par timmar efter jag skrev övre delen av inlägget provade jag igen med Kies och nu är det senaste versionen igen. Undrar om det är nåt skumt med programmet också.

Last edited: 20 sept 2011
  3. SolidRock

SolidRock Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Svar från Samsung Electronics Nordic idag:

Uppdateringen har blivit lite förskjuten och vid månadsskiftet ska den
    vara släppt till alla nordiska versioner utav telefonen.

Lite förskjuten?

Lagom till julafton då eller?

4. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    "...vara släppt till alla nordiska versioner utav telefonen..."???

Problemet är att vi inte har den nordiska versionen av telefonen. Jag tror detta är en fulgrej alltihop och jag ska ta itu detta med några journalister på teknikblaskor och uppmärksamma dessa på fenomenet.

siferhumen och SolidRock gillar detta.
  5. Svensk

Svensk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

6. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
  7. Svensk

Svensk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ni som vill uppgradera själva kan följa denna guide.
    Jag gjorde detta för 1 1/2 månad sedan och det var inget jag ångrar nu i efterhand :teeth:
    Man får dock installera en keyboard som skriver på svenska. Länk

För att ni ska slippa att behöva registrera er på samfirmware.com och sedan leta upp rätt filer ( vilket kan vara jobbigt), så har jag samlat dem i en rarfil.

8. Darth59

Darth59 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag skickade en fråga till telia ang. uppdareringen och fick detta svaret.

Telia skrev.
    Nedan är senaste besked (23/9) från vår kontaktperson på Samsung:

"Som jag misstänkte så har inte 2.3.4 blivit godkänd av alla instanser och kommer således inte bli tillgänglig för slutkund via Kies. Planen är nu att det kommer släppas en 2.3.5 under vecka 39-40 och då finnas tillgänglig för slutkund under vecka 41."

Frågade också om dom köpt några fulvarianter av mini och fick svaret:

Nedan är svar från våra terminalansvariga gällande Galaxy Mini
    "Vill poängtera igen att vi har inga specialvarianter eller 'grå-importerade' telefoner. Alla vi sålt är köpta av Samsung i Sverige"

"Om din landskod på något sätt avviker och det ställer till med problem vid en uppdatering måste jag därför återigen hänvisa till Samsung gällande frågor om den landskod som presenteras i din telefon."

Last edited: 23 sept 2011
    Rockmuppen gillar detta.
  9. SolidRock

SolidRock Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sååå märkligt att alla butiker slår ifrån sig, och lämnar över ansvaret till Samsung. Detta ÄR ett garanti ärende, och ska behandlas därefter. Sen är det förstås Samsung som ska ansvara för korrekt information.

10. Darth59

Darth59 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Sen är det ganska komiskt att samsung också använder anovo som servicepartner.

11. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    De flesta butikerna i Sverige använder Anovo för reparationer av TV, mobiler etc. De har en uppsjö olika saker de reparerar.

12. Darth59

Darth59 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är ju lite konstigt iaf att inte anovo har de rätta programmen när de servar åt tillverkarna.

13. Tankspridd

Tankspridd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Annovo är ett riktigt skitföretag som gör precis vad de vill mot kund rörande garantiärenden :(

De kan få normalt slitage till vanskötsel och precis vad som helst och dessutom vill de ha hutlöst och oskäligt betalt för att skicka en telefon i retur om det ej går på deras egna påhittade garantiregler

Annovo är anledningen till att jag slutat köpa dyra telefoner ( Enklare och billigare att köpa en billig lur man lämnar på återvinningen vid första fel )

14. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Tänkte samma sak. Ska på Clas Ohlsson och köpa en billig 299 kronors telefon eftersom jag bara behöver ringa och ibland skicka ett sms. Varför ha en mindre dator för det?

OffTopic: nån av er som uppgraderat som upplever att örat "pillar på knapparna" på telefonen? Min är helt omöjlig eftersom den lägger på luren, trycker diverse knappar osv o sen då man ska lägga på så får jag inte skärmen att lysa upp igen...bot? tips? Vill ha tillbaka min Froyo igen tror jag...

15. Svensk

Svensk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Eftersom jag är en nörd gällande teknik så gillar jag faktisk att jag måste pilla och fixa själv.
    Jag har inte upplevt något egentligen dåligt med denna lur, förutom att man inte kan spela ens enkla spel utan lagg.
    Men som 40+ så räcker den väl.
    Jag kan till och med koppla in min bils centraldator och kolla upp felmeddelanden i bilen med hjälp av en trådlös adapter, det är tillräckligt stor för mig då jag är fordonsmekaniker i yrkeslivet. :cool:
    48:- i månaden och 1GB internet så kan jag inte klaga.

Om man vill uppdatera så kan ni följa guiden i mitt inlägg ovan.
    Annars så får ni slita av er håret resten av livet :teeth::teeth::teeth:

PS: redan nerladdat 8 gånger från mitt Megaupload-konto, men inte ens ett tack får man från snåla mini-användare, LOL :cry:

Last edited: 23 sept 2011
  16. Darth59

Darth59 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kanske vill kolla att det funkar först. :)

17. Mini Android Mobile

Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Notera att detta E-mail kommer från ett utgående svarssystem. Om du
    svarar till denna adress kommer ditt E-mail inte nå supporten. Om du
    behöver kontakta oss igen ber vi dig antingen klicka på "Kontakta oss"
    eller klistra in nedanstående länk i ditt adressfält:
    contact us - SAMSUNG

Hej

Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Uppdateringen till Galaxy Mini har blívit framskjuten tills
    månadsskiftet och den kommer inte att kosta något utan du laddar ner den
    via Samsung Kies som du installerar på din dator.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
    Samsung Support

För telefonsupport, vänligen ring oss på 0771-SAMSUNG(0771-7267864)
    Öppettider: Måndag - fredag 09:00 - 18:00
    Besök även gärna vår hemsida Mobil, tv, laptop, kamera, hemmabio, vitvaror ? SAMSUNG Sverige för mer information om
    produkter.

18. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

En liten uppdatering från mig då. Var i kontakt med MM igår och jag ska om allt går bra byta ut grabbens Mini imorgon till en Gio istället. Måste berömma MM att dom skött det här bra. Ni andra som köpt på MM stå på er dom kan om dom vill byta ut eran telefon till en annan modell.

19. dempaloni

dempaloni Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Blev bestulen på min Iphone som jag köpte i thailand i våras, den fungerade klockrent med svenska kortet (tele2) och gick att få på svenskt språk mm. dock jailbreakad.

Men nu till grejjen. Köpte en Samsung Galaxy Mini här i thailand i tron om att den skuille ha svensktspråk också iom att det är en smartphone, men icke sa nicke.

finns det på något vis en nedladdning utav svenskt systemspråk till dessa telefoner?

Erat ämne; vad är gingerbread:P
    min telefon har:
    PDA: S5570BDXKF3
    PHONE: S5570BDXKE2
    CSC: S5570BOLBKF3

Model nr; GT-S5570B
    Android Version 2.2.1
    Baseband Version: S5570BDXKE2
    Kernel Version: 2.6.32.9-perf / root@SE-S608#1
    Build NR: FROYO.DXKF3

ska den uppgradera sig automatiskt när man kopplar den till Kies eller hur går man tillväga?

Mycket frågor men tack på förhand:D

20. shma666

shma666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja kies ska uppdatera den automatiskt, men förmodligen blir det en nyare version av ditt asiatiska android. Om jag fattat det rätt vill du ha svenska menyer osv, och inte bara ett svenskt tangentbord ? I sådanna fall tror jag en ful rom (t.ex rar filen någon postade för ett par dagar sen) är din bästa lösning. Tror inte kies kommer installera europeiska versionen automatiskt.

Jag kör själv med denna fulrom (om det var 22 juli versionen), och telefonen är helt plötsligt mycket bra på det mesta. Till den finns inte svenskt tangentbord, men svenskt språk i systemet finns att välja. Men någon tipsade om keyboard for gingerbread eller något liknande namn, och den funkar väldigt bra, och svenskt "t9" finns att ladda hem till det.

Annars finns det mer specialliserade privat androider för mini, med nyaste androidversionen (tror den är nyast) , men då jag inte testat den kan jag inte uttala mig om dess funktionalitet. Men med den jag väl installerade vill jag påstå att batteriet håller för typ 8-12 timmars 3g surfning om dagen. Wlan håller den längre med så jag kör min gamla nokia som hotspot med ett gratis årskort på telia och surfar via den då tele2's master i sandviken är extremt kassa på att nå fram på mitt jobb i verkstaden bland alla maskiner.

Liten sidnotis, har nästan fått igång minin som trådlöst tangentbord till en laptop som slängts bakom tv'n och står på dygnet runt. Provade att styra hela skärmen, men gillade det inte speciellt. Hittade så jag kan andvända som både mus och tangentbord Mest för att jag vill kolla på icefilms direkt på en tv.