Gingerbread 2.3.4 Till Galaxy Mini är här!

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av Pata, 20 jun 2011.

1. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

Vad hette personen som skrev det mailet? Märkligt att olika personer har olika uppgifter. Jag misstänker at det är nåt jäkla callcenter som sitter och svarar på mail och telefon, precis som Sony Ericssons support.

2. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Har själv jobbat i branschen så jag vet att de skickas till Anovo i Kristinehamn, men roligt blir det att få veta hur de löser problemet med telefon som inte går att uppdatera för att det sitter fel programvara i den och samtidigt för att det ändå inte är fel på den. Å andra sidan är den ju felaktig eftersom den inte går att uppdatera. Blir nog en knivig sak...såvida inte det sitter en finnig tonåring på Anovo och praktiserar sina hackerkunskaper med Odin :D

3. KozzY

KozzY Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Såg just att Telia kör reklam för Samsung Galaxy mini, den kan köpas
    med kontantkort, bara bra mer folk som kommer pressa dom för en uppdatering.

4. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

Bifogade filer:

5. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

De får fan ta och lösa det här på nåt sätt, verkligen inte okej!

6. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    De som inte vill vänta på att en officiell release släpps (som verkligen fungerar) kan ju alltid lämna den till butiken där den köptes för då ser ju Samsung, Telia, Expert m.fl. att deras nallar lämnas in i massor pga att gingerbread inte går att tanka ner. I mitt fall är det Telias fel eftersom de sålde en nalle med utomnordisk programvara. Deras fel - deras problem!

En annan sak jag funderat på: Finns det någon överhuvudtaget i detta forum som lyckats plocka ner den officiella Gingerbread 2.3.3 via Kies till sin Galaxy MIni?

Last edited: 18 aug 2011
  7. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jo, de borde ju vara det lättaste sättet, men folk kan ju inte vara utan sina telefoner, och då kan det bli jobbigt att lämna in dem. Det jag gjort är att skicka ett argt mail till Samsung och funderar på att skicka ett till Siba där telefonen inhandlades. Som tidigare sagt, jag återkommer med uppdatering om jag får något svar.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

8. KozzY

KozzY Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Det undrar jag också, sen så är man väl här om man har problem :)
    Jag har sökt runt men inte hittat någon som sagt att Ja! änligen har jag uppdaterat min mini så frågan är om dom verkligen släppt någon uppdatering för norden.

9. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Jo de har släppt uppgraderingen för de telefoner med nordisk programvara, men ett uttalande från en säljare som ville vara anonym säger att oftast handlar det om telefoner med abb, som har de nyare programvarorna. Jag har t.o.m. varit in på Phone House och efter mycket om och men så plockade tjejen fram en Mini med senaste uppgraderingen och ingen ODIN-variant så jag kan bara bekräfta att den finns.

p.s man får ofta en lånetelefon om man lämnar in nallen hos butiken. Det är en värdefull service de tillhandahåller. Jag fick låna en Xperia 10i som jag dunkade in 2.3.3 på och den går hur fint som helst nu. (saknar ändå min Mini)

10. KozzY

KozzY Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Kollade med Expert idag och killen jag pratade med ringde Samsung och frågade, efter lite jagande så kom han förbi denna barriär av okunskap och fick prata med en "riktigt" person.

Det han sa var att JA! Telefonerna med CSC:S5570OXXKC3 kommer få Gingerbread men i Sep, varför så sent kan man då undra? Jo för att dessa telefoner har en speciell programvara som är något mix av vanlig fw med ett "fulhack" det svenska språket.

Mini var inte tänkt för norden i början då dom trodde att marknaden var för liten dock så blev efterfrågan för stor så då bestämdes det att plocka in X antal med detta "fulhack".

Det konstiga med hans info det är att enligt honom så har Gingerbread inte släppts på nordiska marknaden, det finns säkert minis med Gingerbread men dessa har nog uppdaterats direkt av Samsung.

11. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

Alltså, det är ytterst märkligt att denna uppgradering faller längre och längre bort i tiden hela tiden. "fulhack" kan vara den grå-import som Samsung själva nämnde i det samtal jag hade med dem i veckan. Telia själva säger att leverantören som köpt in från SS mkt väl kan ha köpt telefoner avsedd för annan marknad som sedan hittat in i de svenska butikerna. Ska dock bli roligt se vad Telia och Anovo säger om min mini som nu är inskickad för uppgradering.

12. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Phone House meddelar:

Jag ifrågasatte vilken programvara som finns i de telefoner Phone House säljer och detta är deras svar:

13. shma666

shma666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Rockmuppen, jag tror vi har samma variant av android. Du verkar hyffsat insatt i det mesta, och jag är en gammal nokia nörd som inte har speciellt koll på något.

Kan jag glömma kies som uppdaterings källa i fortsättningen. Det var kies som lade in detta "ful android" efter min första start. Om dom tänker skita i oss tänkte jag prova någon custom rom istället, orkar inte tjafsa med siba som garanterat inte kan eller vet något i alla fall.

14. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Du kan lugnt fortsätta använda Kies för att synka telefonen med datorn om du vill och Kies kommer att se till att du får dina uppdateringar till telefonen. Av någon anledning så har ett stort gäng telefoner fel programvara som gör att Gingerbread inte kan laddas hem som tänkt. Jag lämnade min till butiken så de får fixa det för tanken är att våra telefoner ska kunna uppdateras. Det du kan göra är att lämna telefonen till inköpsstället och begära att få den uppgraderad, det är din rätt som konsument (du får med all säkerhet en lånetelefon under tiden). Kör du med custom rom så riskerar du att sabba telefonen helt och att den kanske inte fungerar som tänkt. (sämre batteritid/täckning/samtalskvalitet osv.) Vill du köra med en custom (på egen risk) så se till att göra en backup på allting eftersom du får ange APN för MMS och internet på nytt.

15. Svensk

Svensk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är inte lika lätt när man har beställt från Telias hemsida.

https://www.tewss.telia.se/privat/a...amsung/samsung-galaxy-mini-erbjudande.product

16. siferhumen

siferhumen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    jo jag har en version av Mini som heter S5570XXKB1 enligt Basbandsversion i andriod på telefonen och på Kies 2.0 så heter den PDA:KS7/PHONE:KB1/CSC:KC3(NEE)
    Kommer jag få 2.3 uppdateringen till min Samsung Galaxy Mini? som enligt nån här ska släppas i september?

17. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
  18. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Som det ser ut nu så är OXXKC3 den version som enligt Samsung är någon "fulimport" från en svensk leverantör, och den officiella gingerbread som finns ute nu är till för galaxy mini med nordisk programvara. I skrivande stund är det bara Phone House som har telefoner med den rätta programvaran i sig. Tills Samsung löst detta och gett oss uppgraderingsmöjlighet för de svensksålda nallar med "ickenordisk" programvara så kan man lämna in telefonen till butiken och kräva uppgradering den vägen.

Sen spelar det ingen roll vad som står i KIES eftersom den inte alltid stämmer (enligt samsung själva) utan det som står i displayen är det som gäller. Sin version hittar du genom att trycka *#1234# så ser du vilken programvara som finns.

Har du nu OXXKB1 gissar jag på att du inte uppdaterat telefonen eller så har du kört med en fulrom fråm samfirmware som tyvärr gör att du troligen inte kan uppdatera din telefon med mindre än att lämnar den till butiken och får den "resettad". Jag vet många säger att romsen från samfirmware är så bra men det finns en anledning till att de INTE är officiella releaser från Samsung.

Last edited: 21 aug 2011
  19. siferhumen

siferhumen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu säger jag det från början att nej jag har inte använt fulrom från samfirmware på min telefon. men jag gjorde ditt *#1234# och fick fram
    PDA:S5570XWKC7
    PHONE:S5570XXKB1
    CSC:S5570OXXKC3
    Den blev uppdaterad och sen resetade jag telefonen och efter reseten va det den senaste versionen som fanns online enligt Kies 2.0. men om det nu är en fuling så måste jag snacka med far min och ta reda på vart han köpten den så det hela blir rätt :) .

20. SittinDuck

SittinDuck Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Siferhumen,

jag har samma version som du... 0xxkb1.

Köpt på mediamarkt i sverige. Enbart uppdaterat (en gång tror jag den har uppdaterat) via KIES.

Så, det är inget hemmapul som har genererat 0xxkb1!