Gingerbread 2.3.4 Till Galaxy Mini är här!

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av Pata, 20 jun 2011.

  1. KozzY

    KozzY Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Jo jag håller med, man har hört så mycket nu... Jag ska till Expert imorgon, vi får se vad dom säger.
     
  2. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Bra där! Kräv att de uppdaterar den och lånar ut en lånetelfeon till dig under tiden. Vi har en känslig marknad i dag och ingen vill ha besvikna kunder. Marginalerna är små så givetvis slåss de om kunderna då en besviken kund likaväl kan lämna tillbaka sin telefon för att gå till en konkurrent. (Det kostar ungefär 8 ggr mer att skaffa en ny kund än att behålla en befintlig.)
     
  3. Shrimpkebab

    Shrimpkebab Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har fått min från telia.se, vad ska jag säga då jag går till telia butiken i Umeå för att få dom att skicka in den för firmware upgrade? Vad sa du till dom?
     
  4. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Bor du nära en Teliabutik kan du knalla in till dem och säg följande:

    Jag vill reklamera den här telefonen. Går inte att uppdatera till Gingerbread som nu är släppt. Eftersom telefonen har ursprunglig programvara är det också ett ursprungsfel i telefonen så ta in den och uppgradera programvaran.

    Vill du ha mitt mailsvar från Samsung som bevis på att programvaran är felaktig så kasta iväg ett mail till [email protected]

    Ta med kvitto/garanti till butiken så fixar dom allting snabbt. Kräv lånetelefon under tiden din är på uppgradering.

    Glömde svara på din fråga egentligen: Telia.se är samma sak som butikerna. Köper du en mobbe från Telia.se skickas den från ett centrallager som har avtal med Telia och är det fel på mobben kastar du in den på närmsta teliabutik så får de fixa den åt dig.

    Problemet just nu är att en del telefoner som säljs har felaktig programvara - glöm uppdatering i september än så länge - just nu gäller bara inlämning i butik vad jag förstått. Anovo har en officiell uppdatering som vi andra inte har tillång till. Tar en vecka iofs men vad har du att förlora? Jag har iaf fått min uppdaterad och den blev jäklar i den så mkt bättre (snabbare/snyggare)
     
    Last edited: 30 aug 2011
    Shrimpkebab gillar detta.
  5. KozzY

    KozzY Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Ett problem är kvittot... Jag är en kung på att tappa dessa papper, jag vet att det ska finnas någonstans i huset...:ehm:
     
  6. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Men jäkla nolla....*skrattar*, skojar bara, men okej....gå till butiken och tala om när du köpte den så får de eftersöka ett kvitto. Deras kassasystem idag innehåller ett kassahistorik men du får betala runt 75 spänn för det i värsta fall, men det är upp till dig hur du vill göra. Det tar ett tag att söka och det är inte säkert att alla butiker ha detta kassasystem. MM vet jag har det.
     
  7. Shrimpkebab

    Shrimpkebab Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för det, ska fara in till teliabutiken imorgon!
     
  8. KozzY

    KozzY Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Vi får se imorgon, jag är ganska duktig på att ställa till ett jävla liv :mad:
    Det brukar funka bättre än kvitto. Så om ni ser rubriken "Galning på Expert i Länna" i någon tidning så vet ni att det är pappa som försöker få en Gingerbread update :cool:
     
  9. Shrimpkebab

    Shrimpkebab Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    By the way, har en fundering. Ni som nu har korrekt version av Gingerbread, går det inte att dumpa ner eran firmware och uploada så andra kan flasha in den på nått smidigt sätt?
     
  10. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Tro mig - jag har tänkt tanken jag med men jag kan inget om att rippa ur en programvara bara sådär. Tänk vad enkelt allt skulle vara om en enda kunde kopiera sin och sedan var det bara att kasta över den till alla andra mobiler med.
     
  11. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Funderade vidare på detta - nån som orkar googla på detta och återkomma? Går det att genomföra och isf hur?
     
  12. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

  13. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu har jag också lämnat min Nalle till teliabutiken. Dom skulle skicka iväg den iaf. Bara att avvakta.
     
  14. KozzY

    KozzY Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Lämnade in min på Expert idag, vi får se vad dom gör med den :)
     
  15. Shrimpkebab

    Shrimpkebab Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Last edited: 31 aug 2011
  16. Tankspridd

    Tankspridd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är Samsung Sverige medvetna om att det skett en osanktionerad paralellimport av telefoner med en " felaktig " programvara ?

    Om så är fallet och Samsung vore lite rädda om sina kunder / kundunderlag så borde de återkalla samt ersätta dessa telefoner och ta ut denna kostnaden från det företag som ligger bakom " Felet "

    Detta kallas goodwill och att vårda sina kunder ( Att begära att en kund ska lämna ifrån sig sin telefon i 10 dagar eller mer är inte vad som kallas kundvårdande åtgärder )

    Det lär snarare avskräcka kunder eftersom Annovo knappast har vad man kan kalla gott anseende
     
    SolidRock gillar detta.
  17. stallis71

    stallis71 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Goda nyheter !

    Har pratat med en högt uppsatt källa på Samsung och det verkar som vi inte behöver oroa oss.

    Helt plötsligt verkar det vara orelevant att det är version OXX på telefonen. (Supporten har ju sagt något annat..)

    Alla telefoner som är köpta i Sverige, tex hos Telia, Phone House och Expert med flera skall gå att uppdatera troligen nu under september som tidigare sagts. (olåsta först, något senare operatörslåsta)

    Bara vänta och se :)
     
  18. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det värsta är att ju högre upp dom är i ett företag så brukar dom ha mindre koll på vad som händer på kundnivå men hoppas du har fått rätt info. :P
     
  19. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu ett litet sidosprång. Även om det är mini som det talas om här hur är det med andra "nallar". Har en Galaxy SII och kollade på skoj med *#1234# och ser att det står på csr-raden: I9100OXXKF1. Har även dom en konstig firmware som inte går att uppgraderas tro eftersom det står OXX. En liten tanke bara.
     
  20. Shrimpkebab

    Shrimpkebab Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan meddela att jag orkade inte vänta på att telia butiken skulle skicka iväg telefonen så jag provade att uppdatera den med Samsungs officiela Europeisk version som innehåll Svenskt språk.

    Följde denna guide
    Odin Guide: How to Install/Upgrade Samsung Galaxy Mini S5570 Android 2.3.4 Gingerbread XXKPJ Firmware ~ Android Solution
    med den enda skillnaden att jag använde S5570XXKPK från 21 Juli istället för S5570XXKPJ som det stog i guiden eftersom den var nyare.

    Dessa är alltså Samsungs officiela version och den hade svenskt system språk, den enda nackdelen var att den saknade svenska för Samsung keyboard och för swype. Men det gjorde ingenting eftersom detta keyboard var mycket bättre och hade svenska
    -> https://market.android.com/details?id=com.moo.android.inputmethod.latin.free

    Min telefon hämtade själv hem Telias 3g settings efter en sökning i telefonen.
    Jag fick också behålla alla mina andra settings.
    Fungerar perfekt, inga problem efter 2 dagars användning. Wifi funkar, GPS funkar.
    Telefonen känns snabbare och tex angry birds funkar mycket bättre nu.
     
    Svensk gillar detta.