Gingerbread rullas ut?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av djstoffe, 6 dec 2010.

1. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

cm6 funkar hur bra som helst om man vill ha en stabil telefon. körde den i flera månader i höstas. inga omstarter eller andra problem.

nu kör jag stock för jag vänta på 2.3 OTA :P

2. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag hade omstarter helt random, ibland gick det bra i 1 vecka, andra dagar startade telefonen om flera gånger. Rent funktionsmässigt äger ju CM stock men med tanke på att jag måste kunna tala i telefonen utan att vara orolig för att den bootar om random på jobbet så återställde jag den efter någon månad för att vara på säkra sidan.

Det jag värdesatte högt på CM var just färgerna på styrkulan samt att man kunde byta låt med volymknapparna då jag använder ett headset jag inte kan byta låt med. Sen kan jag tillägga att jag uppskattar verkligen det CM-snubbarna gör men det är tyvärr inget för mig så jag har satt mitt hopp till google, kan vara därför man blir lite frustrerad. Nåja, smsbuggen är iaf fixad :P Nu behöver man inte vara orolig för att man råkar skicka sms fel iaf (hände mig dock bara två gånger)

3. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Precis, ostabilt och jävligt.

4. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Även om det tar lite tid så känns det ännu inte som någon annan kommer hinna före med att uppdatera sin telefon.
    DHD känns som första kandidat för uppgradering efter Nexus One.

5. HimpoN

HimpoN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Sony Xperia Z2 compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2 compact
    Telefon 2:
    Nexus 4
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Jag har absolut förståelse för argumenten mot att köra custom-ROMS och att de skulle vara lösningen på alla problem, men hurvida CM är stabilt eller inte kan väl ändå inte du uttala dig om?
    CM's stable releaser upplever jag som just; stabila.
    Har kört CM6 och CM6.1 i veckor utan att starta om telefonen eller andra buggar.
    I många fall är ju dessutom kända buggar i stock-ROMs fixade i CM!
    Att RC:er och nightlies är ostablia och kan vara buggiga är ju liksom per definition...

6. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Precis.
    Jag var själv, precis som Barilla, skeptiskt till att låta någon "kid" sitta och programmera mitt OS.

Men efter att ha testat och sett fördelarna med att någon gör något åt de buggar som finns direkt, istället för Google någon gång då och då, så har jag insett att ingenjörer på Google inte tvunget gör jobbet bättre än hela den skara av fans som finns, bara för att de jobbar på Google.

Helt enkelt är det ganska gott att när man hittat en bugg, att man bara påpekar det på ett forum, och sedan får man direkt response på det och någon sätter sig in i att försöka fixa det.

Tyvärr är det så. Hade så klart varit bra om man trott att Google var felfria, eller att man var en Mac-taliban som istället blundar för de fel som finns, eller kallar det features. :)

/Söder

7. Zeveron

Zeveron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Gick nästan upp i falsett när "System Update" poppade upp.. Helt i onödan.. Burrrr.

8. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ingen som tvingar dig att uppgradera, om en nightly version funkar bra för dig ser jag ingen anledning att byta bara för bytandets skull.

9. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag kan inte ha telefonen som leksak, har för mycket viktiga samtal och mail. Därför föredrar jag Googles releaser.

10. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Fortfarande inget nytt om Gingerbreadfiaskot? Såg på framsidan att dom släppt en SDK för 3.0, ännu en spottloska i fejset på Nexus One.

11. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Det är väl att överdriva lite. SDK:n för 3.0 är en preview.

"The APIs in the Preview SDK are not final. Some APIs may change in behavior or availability when the final SDK is made available."

http://developer.android.com/sdk/preview/index.html

FadeToBlack gillar detta.
  12. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nja, samtidigt så jobbar dom utav bara helvete på 3.0 och verkar inte ha någon alls som jobbar med 2.3 till N1.

iofs så känns det som att 2.3 kvittar, allt det jag ville ha verkar komma först i 3.0 som borde ramla in till sommaren för Nexus S och förmodligen aldrig för Nexus One.

Det är mest en principsak, hur Google behandlar utvecklare och kunder.

13. isMaskin

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det så att n1 får 3.0 med gpu-acc gränssnitt så förlåter jag google, annars kan dom torka sig, ska dock byta lur snart ändå men jag vet inte till vad.

Offtopic:
    Är sjukt irriterad på crazy screen nu och jag har redan haft min skickad till england en gång. Även om dom fixade allt annat som var fel på luren så klarade dom inte fixa crazy screen. Igår skickade jag ett halvfärdigt sms eftersom skärmen tyckte jag hade tryckt på send medan jag skrev.
    Jag har fan svårt att se någon annan lur än nexus s för min del om jag skulle ersätta min n1 (om jag stannar kvar i android)

14. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller med, finns bara NS i så fall, men den är Samsung, så det faller bort.

15. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag ser ingen anledning att byta, finns inget som en Samsung S gör bättre än en Nexus One som jag behöver.

Den håller lätt tills nästa Nexus släpps. Då blir det nog ett byte, frågan är till vad. Får inte Nexus One 3.0 så kan google ta android och köra upp där solen inte skiner och då blir det nog en iPhone.

16. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Frågan är ju vad Android 3.0 ÄR för mobilen väl? Det man sett på video på massa tablets, är väl inget att ha på sin mobil?

/Söder

17. isMaskin

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

crazy screen driver mig till vansinne

18. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Har ni detta "alltid"? Att tryck registreras på annat ställe?

Detta har kanske hänt mig 5-10 gånger på ett år typ.

Har ni det varje dag? Har det något att göra med att ni har skärmen igång länge eller något?

/Söder

19. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag hade det ett par, tre gånger i Januari 2010 vilket förstås var väldigt irriterande. Sen hände det en gång till i Juni men förutom detta har det faktiskt aldrig uppstått. Bara att trycka av/på knappen när de händer så funkar det ju sen. Men visst, det är irriterande.

20. isMaskin

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

händer mig nu dagligen, speciellt på höger sida av skärmen. spelar ingen roll om det är länge eller ej, verkar vara helt slumpmässigt