Gingerbread rullas ut?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av djstoffe, 6 dec 2010.

  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Det är en alpha för tillfället ju som är 2.3.1

    Stabil CM 6.1 finns för 2.2. Den är fan så stabilare än Googles egna imho.

    Ångrar inte en sekund att jag bytt till CM. Sen behöver man inte ligga och uppdatera nightlys varja morgon om man inte vill...

    /Söder
     
  2. skallaren

    skallaren Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inte för att vara näsvis söder, men Nightlysarna är baserade på 2.3.2 och inte 2.3.1. :)
     
  3. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Instämmer
     
  4. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Är väl mer att vissa av oss börjar tröttna på att folk sitter och klagar dagarna i ända när de faktiskt kan göra något åt saken. Detta tillför inget nytt till diskussionen. :(
     
  5. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Nej vi kan inte göra något åt saken, en fulrom som bevisligen (om man läser inlägg från folk som testat) knappt fungerar är ingen ersättning för en officiell Gingerbread. Google har gjort bort sig, rejält... Man har pissat på alla Nexusägare och man har visat att man är i klass med SE med bara ett års uppdateringar.

    Du vet vad denna tråd handlar om, om du inte gillar det vi pratar om i denna tråd så håll dig till någon CM tråd. Enkelt. :)
     
  6. asperon

    asperon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    All multitaskning kontrolleras av os:et, så har det varit i evigheter (även om det till dos fanns några varianter där programmen själva kunde dela med sig av sina cykler när dom låg i väntade på något, men det fungerade som du säkert förstår inte så bra.
     
  7. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    mitt var en ren respons på gnällandet om "vill du ha GB så roota!". för att kunna gnälla när folk säger frasen så var jag tvungen att köra in CM. Dock så funkar mina samtal men det finns massa annat som är showstopper så ja, google har tabbat sig rejält. Ska återställa telefonen snart fast jag får ju inte crazy screen lika ofta så jag är lite kluven på om jag kan leva med allt annat buggigt i CM tills Google orkar skicka ut GB till oss.

    Sorry om jag råkade dra tråden offtopic men som jag skrev innan så har jag skrivit några sidor bak om att folk inte ska använda "roota" som argument.
     
  8. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nexus one är ju en developer telefon. Så är man inte utvecklare som vill köra random ROM kanske man skulle valt en annan telefon? :)

    gnällspikar är vi allihopa!
     
  9. nEE

    nEE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U
    Telefon 2:
    iphone 14
    utvecklare och hemmakokade rommar har väl egentligen ingenting med varandra att göra... eller?

    Och sen var inte Nexus one en utvecklartelefon ifrån början, men det kanske inte heller har något med saken att göra :P
     
  10. android3.0

    android3.0 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    362
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    den som får 2.3 blir glader
     
  11. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Det roliga med det inlägget är att den finns fler bra funktioner och förändringar i valfri CM-ROM än det finns i endast 2.2 till 2.3. :) CM baserat på 2.3 är så klart ännu bättre. :)

    Sorry, kunde inte låta bli. Nu sticker jag innan Barilla eller någon annan börjar hytta med näven. :)

    /Söder
     
  12. patroN

    patroN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Någon som har en utförlig guide på hur man fixar CM?

    Jag har snubblat över någon enstaka guide, men jag förstår mig inte på saker såsom "flasha det, dra en recovery hit" etc. Behöver en lite mer utförlig :(
     
  13. android3.0

    android3.0 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    362
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    finns nog videos på det
    hur man gör på youtube
    såg massa såna
    när jag kollade android videos
    på youtube
     
  14. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    kika här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=939243
     
  15. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skapa en egen tråd med erat CM skräp.. ;)
     
  16. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tråden "Bluetooth problem med CM7 talar emot ditt påstående.
     
  17. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Vilket påstående då? Att CM7 är en alpha än så länge? Eller att CM6.1 är stabil (iaf för mig) och inte har några buggar?

    Dessutom finns det ju massa som har problem med vissa saker i Stock ROM också ju, så det är ju löjligt av dig att säga CM skulle vara oanvändbar.

    DOCK, så ÄR det ett problem med CM7 för N1, då en del har problem med en så viktig sak som att ringa och att ta emot samtal. Detta har inte lösts ännu, förutom med en temporär lösning att installera ett program som ser till att det funkar medans buggen finns kvar.

    /Söder
     
    Last edited: 10 feb 2011
  18. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Finns mycket i CM7 som är buggigt som jag inte kan tänka mig att det hade funnits om vi fått en riktig version av google som är testad och har riktiga drivare. Tex så har jag haft fler random reboots (vilket jag hade med cm6 med) och tappar 3g-data (gjorde jag även på cm6 men inte på froyo 2.2.x av google) för att inte tala om samtalsvolymen som är helt galet hög och inte går att sänka på annat sätt än att byta ut kärnan till wildmonks. Sen har vi saker som inte sparas i inställningar osv, det är buggit. CM7 går att använda i dagligt bruk dock efter lite workarounds men jag kommer återställa luren så fort google orkar släppa vår version OTA
     
  19. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Det med volymen är ju ingen bugg till att börja med. Det är gjort så för att vissa hade problem med att det var för lågt vid BT. Detta passar så klart inte mig heller så bra, och det finns då andra kärnor också.

    Tanken med Android är ju att man kan få det som man SJÄLV vill, inte vad några tror att ALLA vill, som Apple. Då ska ju heller inte vi användare tro att det som Google, eller CM, gör är det bästa för kanske alla.

    Ljud, tangentbord, osv osv.

    Själv har jag inte fler random reboots än jag har hade på stock, tappar inte 3G (inte mer än med någon annan ROM så det har väl bara med täckningen att göra antar jag).


    Förstår heller inte vad det är för inställningar som inte sparas?

    Jag är skeptisk till alla de "buggrapporter" folk lämnar. Tror inte det tvungen beror på CM, utan det kan lika mycket vara i kombination med någon annan app eller helt enkelt bara användaren..

    Nu ska jag inte sitta och försvara CM och kasta skit på alla som har fel med det, men jag säger bara det att JAG inte har några problem med CM, utan snarare med Stock ROM som inte har de små fixar som CM har.

    /Söder
     
  20. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    För att bryta CM trenden. Är det någon som har hört något om när Gingerbread kommer att rullas ut till N1. Det sista jag hörde var någon tweet som sade att det skulle komma om ca 2 veckor. Minns inte hur länge sedan det var.

    Känner mig snart lika bitter som Barilla ;)