Gingerbread rullas ut?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av djstoffe, 6 dec 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

http://twitter.com/#!/googlenexus
    20 December.

"The Gingerbread OTA for Nexus One will happen in the coming weeks. Just hang tight!"

/Söder

2. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Haha coming weeks. Borde nog ha skrivit coming months :P

3. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ett skämt är vad det är...

4. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Agree! Har själv v.35 med wildmonks AVS NoAB kernel.
    visst är det konstigt att många har problem, för jag har bara fördelar. Har precis bytt till extrabatteriet så jag vet inte om mjukvara är enda orsaken, men wildmonkskerneln är sjukt snabb och strömsnål så det är läskigt! Hade 58% kvar efter 19 timmar. Tidigare var batteriet slut efter en arbetsdag.
    Jag har aldrig haft problem med någonting alls på CM7 och tror inte jag kommer att få det heller. Fungerar precis som förväntat men med överraskande och positiva extrafunktioner som gör livet lättare och mig mycket gladare.

5. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Vilken av de 2 AVS använder du? BFS eller CFS?

/Söder

6. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Ja vad hette den... med högre prio på program i förgrunden. :-)

7. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Skaffa en egen tråd... lägg ner snacket om er buggiga fulmjukvarav i denna.

8. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ibland kommer du bara med så tråkig attityd att man undrar vad för ont du varit med om i din bardom för att du ska ha blivit så bitter...

/Söder

9. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ursäkta, men Barilla har ju helt rätt. Håll er till ämnet. Finns det inga moderatorer i det här forumet?

10. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Du behöver inte be om ursäkt för min skull, men jag menade inte att Barilla inte hade rätt gällande att tråden har spårat kanske, utan mer hans sätt att nästan alltid "ryta".

/Söder

11. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har redan sagt åt er en gång, jag har noll intresse av CM, detta är en tråd om gingerbread. Jag ber snällt en gång, sen knockar jag dig. :) Så har jag alltid fungerat.

Back to topic, finns det ingen tråd på googles forum där folk klagar på att dom ljög om tiden?

12. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

13. Volatyle

Volatyle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Att definiera ett exakt antal på något i plural är omöjligt, och man kan således inte på något sätt dra slutsatsen att google ljugit. Per defintion innebär bara "coming weeks" att det är VECKOR kvar.

Jag medger dock att det gått fler veckor än vad man folkmun menar när man säger "inom några veckor". Men ljugit? Nej, det har dom inte... Dom har dock uttryckt sig politiskt och vagt, vilket är smart med tanke på vilken bransch dom jobbar i, och hur fort variabler kan förändras.

/Vol

14. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har redan klargjort att de kommande veckorna är MAX FYRA veckor, annars är det de kommande månaderna...

15. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

håller med, google har tappat här. Tycker det är synd att dom splittar android med ännu mer nu med 3.0 på tablets (även om det kommer till telefoner i framtiden). Frågan är om vi får gingerbread öht.

16. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tror inte det, dom har tagit vatten över huvudet och verkar väldigt spridda med sin focus just nu...

17. Volatyle

Volatyle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Enligt vad är det max fyra? Ge mig gärna källa på definitionen och vad maxantalet får lov att vara. Jag är mkt nyfiken..

Om det är 5 veckor, är det kommande månaderna då, trots att det närmast bara är en månad, vilket således blir ett felbruk av pluralet "månaderna"?

Jag vidhåller att google inte ljugit, dom har gjort ett vagt uttalande som kan tolkas precis hur som helst.

/Vol

18. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Bra skit där...

"There needs to be a Class Action Lawsuit against Google on the Nexus One. I paid $529 to have the "latest incarnation of Android". The Nexus One should have had Android 2.3 pushed to all phones before the release of the Nexus S. The Nexus S is not even compatible with AT&T. I bought one of the first AT&T 3G compatible Nexus One phones. Let me return my Nexus One for a full refund or give me a credit towards the purchase of new Android Phone of my choice. This was pushed as the "Google" phone that will always have the latest Android compatible software. "

19. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det mest tragiska i det hela är att det inte är lång tid kvar innan SE Arc med 2.3 släpps. Om den kommer ut innan N1 får en uppdatering så kommer jag aldrig någonsin köpa en Android igen. Nu kanske jag låter som en grinig liten bebis, men så är inte fallet. Jag är bara en väldigt principfast person. Google har lovat att N1´an ska få uppdateringar "först" så länge hårdvaran stödjer det och det verkar man inte leva upp till. Då är det bye bye android.

20. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Upprörda jänkare är roliga. Tur att man kan ha lite kul åt det hela i alla fall.
    Men som det ser ut nu så kommer väl säker SE Arc hinna släppas innan vi får 2.3 till n1. Eftersom SE Arc har 2.3 på sig så undrar man hur svårt det ska vara. Vi pratar ju vanilla android inga tillverkare som lagt på extra saker som SE gör. Inte konstigt att man blir lite bitter...