Gingerbread till HTC Desire

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by jaxos, May 19, 2011.

1. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick för någon vecka sen en Desire S ifrån jobbet med 2.3 i sig.
    Det hade inte spelat mig någon större roll om jag hade fått 2.2, är ingen stor skillnad
    på dessa 2 versioner och ingen direkt "wow" känns heller för den delen.

2. magz

magz Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

3. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Jun 24, 2011
  4. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Desire and Gingerbread Update | Facebook

Nästa vecka kommer det :)

EDIT:

Update: 24.06.11

A quick update on this, we're planning to release the rollout timeframe for the new Gingerbread ROM for Desire (GSM) early next week. Thanks for your patience.

Macke.M likes this.
  5. Macke.M

Macke.M Adult Droid Medlem

Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Låter himla fint :D

6. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Ehh, de säger inte att uppdateringen kommer tidigt nästa vecka, utan "rollout timeframe for the new Gingerbread ROM".
    Vilket betyder att vi endast får ytterligare ett datum när uppdateringen förväntas komma.

7. drench

drench Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

asså förstod ja det hela rätt så försvinner Sense UIt helt och hållet om man uppgraderar till GB? och man får då en clean launcher istället :/

8. Yuso

Yuso Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ju bra som fan, skönt att slippa Sense ju.

9. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag trodde samma sak först, men efter att ha läst det här ändrades min uppfattning:
    (Någon på Engadget skrev en kommentar):
    Det är förmodligen bara de som har Telstra-brandade Desire som får uppdateringen utan Sense.

Sen skulle de absolut flesta bli väldigt missnöjda om Sense försvann från deras telefoner. Den vanliga användaren som inte är insatt skulle inte förstå varför hela telefonen förändrades efter uppdateringen, detta skulle inte förbättra HTCs image.

Jag gissar på att Sense komme följa med uppdateringen till 2.3. Men utan vissar appar som Peep. Iaf för alla obrandade telefoner.

10. master_of_rock

master_of_rock Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Som xtreemjohan säger så kan inte HTC bara plocka bort Sense. Telefonen var såld med Sense och tar man bort det då kommer flera att stämma HTC. Eventuellt kan man kräva att användaren godkänner detta vid installation. Då har man ryggen fri. Och det är ju bara insatta nördar som vill ha 2,3. 98% vet inte ens vad 2,2 och 2,3 är för något. Blir spännande att se hur till slut HTC fixar sig ur den situationen.

Tycker att alla skall ta det lugnt och vänta. HTC har fattat nu i vilket läge de har hamnat och kommer att uppdatera till 2,3. Det handlar mer eller mindre om prestige. Verkligen lätt att falla när man klättrar högt och tappar omdöme.

Och ni som är otåliga kan ju göra som jag och många andra: ROOTA_och_FLASHA :D

11. drench

drench Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

okey, jag själv har rootat så mig kvittar de, tänkte på min flickvän :P hon praktiskt taget köpte telefonen pga av Sense och hon skulle väl få spelet om det bara försvann :P ville bara va lite säker på om ja då ska uppdatera hennes när den kmr eller avstå :P

12. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Förstå mig rätt nu - jag har all respekt för att det finns de som föredrar att köra så "Stock" som möjligt, med Sense, utan root et. etc. men jag undrar ändå vad det är som är så viktigt med Sense att man så desperat vill hålla sig kvar vid det.

Jag spenderade nästan ett år med Sense (rootad) och kände mig riktigt nöjd med det. Med hjälp av ett par riktigt bra trådar på XDA fick jag dessutom först hjälp med för att sedan lära mig att själv att hålla systemapplikationerna (maps, gmail, facebook, youtube flash etc etc) uppdaterade så att jag fortfarande kunde få ut maximalt av det lilla utrymme jag har i data-partitionen

Då för en tid sedan skaffade jag en Tablet (ZTE Light) och med hjälp av det fantasktiska jobb som Kallt_Kaffe gjort med denna platta har jag nu CM7 installerat. Ovanpå det ligger Launcer Pro, och jag har börjat få denna platta att bli hyfsat lik hur min Desire var med Sense med hjälp av skins/themes/vad det nu kallas... När jag nu nyligen fick tillbaka min Desire från service så gjorde jag samma sak med den. Root, S-OFF, ny partitionsindelning, CM7, Launcher Pro - och vinsten blev att jag nu sitter med en /data-partition som är 288MB stor istället för istället för de - är det runt 150MB? - som Desire har i originalutförande. Min systempartition tar upp 145MB, och jag har ändå - med hjälp av diverse tillägg fått en telefon som ialla fall jag känner beter sig i mångt och mycket som den gjorde när jag hade Sense - fast mycket bättre...

Mycket text blev det - men vad jag vill ha sagt att det går att få en bra och ändå ganska likvärdig Sense-upplevelse utan just Sense. Så poängen från mig blir väl att valet att plocka bort Sense för att få in Gingerbread inte behöver vara så dåligt... Vem vet, kanske kan vi till och med få nästa version av Android att rulla på detta sätt på våra fantasktiska Desire's?

Som sagt - smaken är som baken, och alla ser vi detta ur våra egna perspektiv. Det kanske inte går att hitta en kompromiss som passar alla, men åtminstone borde det erbjudas ett val för de som känner att de vill gå vidare, typ: Uppgradera och få något som liknar men ändå inte är Sense, eller stanna kvar och behåll allt som det var innan...

13. JpHenrik

JpHenrik Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är som du själv skriver. En massa jobb hit och dit för att få en likadan upplevelse som med sense. Jag har hellre sense upplevelsen utan allt jobb och risken att det strular, är man dessutom inte insatt i det behövs det ännu mera jobb innan man kan roota o flasha. De ca 100MB man tjänar kan jag och förmodligen en hel del andra vara utan. Jag har de appar jag använder i min telefon och har ca 40MB kvar. Jag behöver inte mer..

Det är möjligt att jag kommer ändra min synpunkt på detta i framtiden och roota, men då ska jag tjäna något mer än bara lite mera plats på luren..

14. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Min poäng var mer att: Kan vi få till det borde det inte vara något problem för HTC att erbjuda en "near Sense experience" som ändå är så mycket mindre utrymmeskrävande som den som nu vill ta steget upp bara kan applicera utan att strula för mycket...

Last edited: Jun 26, 2011
  15. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

I Gingerbread finns det ett nytt API som tillåter Equlizer-appar utan root.

16. Macke.M

Macke.M Adult Droid Medlem

Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Låter ju riktigt spännande :eek:
    Saknar en vettig equalizer i musikspelaren faktiskt, vore perfekt om de gick att fixa med kommande 2.3 uppdateringen :teeth:

17. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Du menar på inbyggda musikspelaren då eller? För jag kör 2.2 och använder PowerAMP som har equalizer..

18. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Tips: använd PowerAMP, utan tvekan bästa musikspelaren till Android. Den har equalizer t.ex.

19. master_of_rock

master_of_rock Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan bara instämma angående PowerAMP. Och den kräver inte root. En av tre appar jag köpte faktiskt. De andra två är LP plus och Swift tangentbord. Kan inte leva utan alla tre kan jag säga.

20. Omitron

Omitron Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Var lite sugen på att kolla upp rootning och någon av de olika distributionerna men efter att ha läst i respektive trådar både här och på XDA developers så verkar det ju en massa strul med de olika versionerna.

Ser ut som om jag behåller stock i min telefon då det är uberstabilt för mig och jag vill definitivt inte ha buggar osv. Hoppas 2.3 stock blir bra annars får man väl se vad man gör.