Gingerbread till LG2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Carl, 22 jul 2011.

1. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Klockrent uttalande av LG's support. Samma sak sa de för flera månader sen och det innebar månader av väntan... Tror inte ett smack på det föränn jag ser det!

2. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Hur kollar man OTA?

3. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Inställningar --> Om Telefonen --> Programuppdatering --> Uppdatera programvara

Tobby gillar detta.
  4. Mollan

Mollan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Min har varit inne på "service" nu och kommer tillbaka imorgon. Bland åtgärderna står bland annat att de uppdaterat mjukvara. Ska bli väldigt intressant och se om de redan har tillgång till 2.3 och uppdaterat eller om det som vanligt inte är någon uppdatering fast dom skriver det.

5. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Att Kristoffer säger att den kommer mer eller mindre till alla länder är det samma sak jag sagt förut. Spelar ingen roll vilket land släpper så länge det är Europe Open så kan ni ladda ner den. Lg snackar fortfarande massa skit. Jag tror inte på dom. Det kan lika gärna vara att Italien är ett test land när det gäller Koreaner och dessutom är det inte Koreaner som släpper GB utan själva Italien. Det har hänt förut. Jag tror att Koreaner har absolut ingen blekaste aning vad som händer utanför Asien. Det kan lika gärna vara att deras då kallade testande av GB har aldrig hänt. Europe Open är den primära realesen för Europa marknad och logiskt skulle den släppas först eftersom den är inte låst.
    Som någon har skrivit förut. Dom har haft 10 månader för sig att göra Gb till sina telefoner. Var e changelog. Och vad e det som har gjorts på Gb egentligen.
    När det gäller Italien samma sak hände för Omnia Hd och då var det övergiven helt o hållet. Jag kommer ihåg för det var plågsamt att vara utsatt för samma grej. Samma typ av tystnad från Samsung. Därför litar jag inte på LG. Och därför köper jag aldrig mer en Sammy men jag trode det skulle aldrig hända LG. Nu vet jag.

Asså nu när man tänker verkligen djupt
    Det har ingen logik alls det som Italien släpper till sina kunder. asså ingen logiskt förklaring. Släppa en sån version. Fan dom har inte ens skrivit om GB som många har trott.

Jag tror att man måste snacka med Paul bara för att se vad han hittar i GB. Om det är inte omskriven från början och få ändringar har gjorts är det fan o me dags att stämma dom

Last edited: 1 nov 2011
  6. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kolla min nyss och inge uppdatering än. Men har man väntat så här länge så vad gör någon dag hit eller dit. Huvudsaken är väl att den nu har kommit.

7. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Kan inte uttala mig om hur sammy agerade innan, men nu är det tamejf*n natt och dag... jag behöver ingen support på min telefon, för att ta en klyscha.. allt fungerar.
    Sen har jag lagt till några av samsungs twitterkonton bl.a en support och en som bara säger när nya firmwares kommer.
    Sen är ju mjukvaran på 2.3.5 och förmodligen kommer ICS sent omsider...
    LG:s twitterkonton kommer bara med skit.
    Google har dessutom anförtrott sammy två gånger på raken till nexus.

8. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Patrik vi vet redan att du älskar din samsung.

cyberhof gillar detta.
  9. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Ingen skillnad alls som om du uppdaterar med simkort. Vad det gör bara att uppdateringen går igenom.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

SamDroid gillar detta.
  10. ercha

ercha Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Still waiting LG !!!! bara 4h kvar på 1 Nov :P

11. lildude

lildude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gingerbread Updates - Page 87 - xda-developers

Enligt några på XDA så säger kundservice för UK att uppdateringen kommer innan årets slut, alltså inte alls säkert att vi får den inom de närmaste dagarna. Nu har de ju precis som de lovat börjat rulla ut GB i Europa, men gud vet hur länge det dröjer tills vi får den... sorgligt...

(Fan jag har en rätt negativ attityd känner jag)

12. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    det är antagligen inte helt grundlöst att du har en negativ attityd skulle jag gissa på. LG har bränt varenda bro, sprängt fundamenten osv. aldrig mer att jag kommer lägga slantarna på en lur från detta skitföretag

13. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    skitit i det blå skåpet :D

14. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    faaaast om jag ska se lite positivt på hela den här soppan: chefen tröttnade på den ständigt urusla samtalskvalitén så han gick och införskaffade en galaxy 2a åt mig. så tack lg för det :D

15. alexoid

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

hah snacka om att ha STARK intuition.
    Jag visste att det här scenario var mycket sannolik.
    Men jag vågade inte posta det.
    Att det var bara en buzz på LG's facebook sida och nu snackar jag inte om Svenskt utan där rykten kom angående optimus gb updateringen.
    Känns som någon har bara skojat eller är det typ europa får updatering fast Italien är i Europa och det räcker.

här är vad som skrivs på xda

Gentlemen,

Below is a transcript I've just had with John from LG Mobile Phone Support using their "Chat" method of communication, does anyone know anything at LG?

Time of chat: 11/1/2011 7:47:34 PM
    Length of chat: 00:04:04
    Your name: Me
    Chatted with: Mobile Phone Support

7:47 PM Mobile Phone Support: Hello, You. Can I help you with anything today?
    7:48 PM Mobile Phone Support: Good afternoon, you're through to John. How can I help?
    7:48 PM Me: It's rumoured that Gingerbread is being released today for the Optimus 2x, any idea on time frames for the UK?
    7:51 PM Mobile Phone Support: Unfortunately we don't have a release date for Android 2.3 yet, the rumour regarding it being released today was de-confirmed. We can confirm, however, that it will be released before the end of this year.

And so we wait..........

Och nu kommer det söta revengen.

Vad i hela jävla världen Kristoffer från LG Electronics Sverige kommer ut från hans bajsmun.
    Snacka om hur inkompetent personal LG Sverige har när dom själva inte vet något utan läser från nån jävla facebook sida som vi alla andra och efter den informationen ger oss Svenska kunder.

Hahahah så jävla roligt, oooo Kristoffer gå o släng dig i väggen grabben. Du är pinsam.

16. alexoid

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

hah snacka om att ha STARK intuition.
    Jag visste att det här scenario var mycket sannolik.
    Men jag vågade inte posta det.
    Att det var bara en buzz på LG's facebook sida och nu snackar jag inte om Svenskt utan där rykten kom angående optimus gb updateringen.
    Känns som någon har bara skojat eller är det typ europa får updatering fast Italien är i Europa och det räcker.

här är vad som skrivs på xda

Gentlemen,

Below is a transcript I've just had with John from LG Mobile Phone Support using their "Chat" method of communication, does anyone know anything at LG?

Time of chat: 11/1/2011 7:47:34 PM
    Length of chat: 00:04:04
    Your name: Me
    Chatted with: Mobile Phone Support

7:47 PM Mobile Phone Support: Hello, You. Can I help you with anything today?
    7:48 PM Mobile Phone Support: Good afternoon, you're through to John. How can I help?
    7:48 PM Me: It's rumoured that Gingerbread is being released today for the Optimus 2x, any idea on time frames for the UK?
    7:51 PM Mobile Phone Support: Unfortunately we don't have a release date for Android 2.3 yet, the rumour regarding it being released today was de-confirmed. We can confirm, however, that it will be released before the end of this year.

And so we wait..........

Och nu kommer det söta revengen.

Vad i hela jävla världen Kristoffer från LG Electronics Sverige kommer ut från hans bajsmun.
    Snacka om hur inkompetent personal LG Sverige har när dom själva inte vet något utan läser från nån jävla facebook sida som vi alla andra och efter den informationen ger oss Svenska kunder.

Hahahah så jävla roligt, oooo Kristoffer gå o släng dig i väggen grabben. Du är pinsam.

17. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vet inte om man ska skratta eller gråta längre...
    Ska kämpa för att bli av med den här skitluren nu

18. SNUGS

SNUGS Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

enligt någon key account manager på Lg i sverige så ska Gb släppas den 7/11, dvs nästa måndag...

19. alexoid

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag ska fan maila Google Inc men hittar inget mail. Letar efter hela web. Vilken jävla företag. Det som dom gjorde nu är allt annat än seriöst.
    Fan ska se till att stänga det här företaget från Google helt o hållet för det skadar Android kraftigt.

20. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Så man kan säga att dom typ bara gjort en luncher? Och att det typ inte blir några förbättringar? om så är fallet så kan väl någon av er som sitter vid en dator nu, gå in på facebook och kopiera alla förbättringar som upphraderingen skulle ge oss. Bäst att göra det nu innan dom inser misstAget och radera det.