Gingerbread till LG2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Carl, 22 jul 2011.

1. Perra82

Perra82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Onda V40 DC
    Övrigt:
    Chromecast+Chromecast2
    Japp jag har exakt samma problem med imdb appen.. :( Säg till om du hittar nån lösning.

Jan-Bertil gillar detta.
  2. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nu är det bara strul igen. Tel signalen sög ut batteriet och wifi och 3g symbolerna är vita hela tiden.

Bifogade filer:

Jan-Bertil gillar detta.
  3. Jan-Bertil

Jan-Bertil Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G
    ROM:
    Stock
    Herregud - jag får nog bestämt avråda tanten att "uppgradera" till GB.
    Verkar ju vara många fler som fått en massa strul, än som inte fått det.
    Får väl helt enkelt avvakta ICS. Aja, hennes X2:a funkar ju ändå perfekt.
    Tack alla ni som rapporterar om era erfarenheter med GB - klart värdefullt!

4. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag ångrar garanterat att jag la in skiten i tel. Vänta tills det kommer lite fixar för alla fel. Det som jag inte kan förstå är hur i helvete man kan hålla på med GB i 8 mån och sen få till det så in i helvete dåligt. Den funkar ok i några timmar sen bryter helvetet lös i den.Jag har ett par back upps på minneskortet på 2.2.2 törs jag köra in den nu i tel?

Last edited: 6 nov 2011
    Jan-Bertil gillar detta.
  5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Höll du verkligen inne knapparna tillräckligt länge? Du skall hålla inne dem ända tills den gröna android-gubben som hoppar ur en låda dyker upp.

Sent from my SGSII using Tapatalk

6. Gyns

Gyns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag får faktiskt känslan av att allt är så som man ville att den skulle vara när man köpte den. Var dock tvungen att köra reset på den för att den skulle bli riktigt bra. Nu har jag lagt in allt jag vill ha igen. Hoppas nu att den flyter på bra över tid utan omstart. Om så är fallet och jag får tillgång till ICS så skall jag försöka omvärdera vad jag tyckt om LG sista halvåret. Dom måste se över hela sin mjukvaruhantering. Det har varit under all kritik.

7. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Är det någon som inte har startat om sin efter uppdateringen och vad har ni för upptid?
    Gyns den känslan har jag första timmarna efter omstart då den funkar fint då.

ime95mos gillar detta.
  8. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har startat om min 2 ggr Rexa, men min funkar ypperligt. Den hängde sig en gång dock och skärmen blev helt svart. Jag tror att det är den där jäkla buggia Startsida för bil som gör att det hänger sig.

Nu kan jag ej ta bort den då jag ej rootat min, jag väntar på att Superoneclick uppdateras så att denna går att roota igen.

Men sen den där hängningen har det inte varit några problem som helst.

9. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Jag har inte startat om min sen uppdateringen, just nu ligger jag på +80 timmar i upptid.
    Visserigen har jag inte provat GPS, men wifi och övriga saker funkar fin fint.

Efter uppdateringen gjorde jag en reset och jag har inte återställt några systeminställningar från tidigare utan endast de appar jag själv laddat ner från market.

Tänk på att man kan föra tillbaka "skit" i luren om man kör in en backup på systeminställningar från tidigare rom och hur otroligt det än låter kan det finnas "rester" kvar av gammalt skit om man inte gör en reset.

Edit:
    Jag har även gjort en kalibrering av batteriet.

Last edited: 6 nov 2011
  10. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag återställde 4 gånger helt rent enda jag gjorde back upp på var mina kontakter. Så någe skit skall det inte ha följt med. Fan när den funkar så funkar den skit bra.

11. Magnus72

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men fy fanken vilken spelprestanda det är nu på telefon, vilken framerate skillnad i alla spel :) Älskar denna telefon och skulle inte för en sekund byta den mot en SGS2 som jag funderade på förut. Provade dessutom svärmors HTC Sensation bredvid min LG och min känns bra mycket rappare.

12. mickeb

mickeb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Var lite snabb...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Last edited: 7 nov 2011
  13. boojangel

boojangel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni som har problem nu med uppdateringen hade ni även problem innan?? min lg har aldrig strulat med omstarter , jag har varit nöjd hela tiden , nu när jag uppdaterade mobilen så känns det som om jag har fått en helt ny mobil med ännu högre prestanda , jag lider med er som bara får en massa problem

14. Magnus72

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har fått problem tidigare med LG Update tool, dock ej för denna uppdatering. Dock så var min telefon rootad vid det tillfället och det kan ha ställt till det med uppdateringen.

15. Bastica

Bastica Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm märkligt med alla som har problem. Installerat GB på 20st arbetstelefoner och ingen av dom har problem. Varierande leveranser av telefonerna också. Det enda problemet var 4% buggen vid uppgraderingen men det löste sig ganska snabbt.

Dum fråga men alla som uppdaterat och har problem, har ni wipat telefonerna efter uppgraderingen? Har en kollega som hade massor med strul efter uppdateringen, wipade hans telefon och nu har han inga problem heller.

16. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Wipe är en bra tillfällig lösning om man har problem, och det är samma som att tidigare Windows versioner blir keff efter ett tag. Efter lite tid med luren och ordentlig upptid brukar ivf jag få tillbaks problemen (även utan märkliga program eller rootning).

17. Cerebral

Cerebral Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Dum fråga kanske, men vad är "wipa"?

18. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Att man återställer telefonen till fabriksinställningarna.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

19. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Inga problem innan förutom taskig batteritid. Har blåst den helt ren flera gånger senast innan jag la mig. Nu när jag skriver kommer bokstäverna upp en till 2sek efter jag tryckt på tangent bordet. Kan det finnas flera olika servrar med uppdateringen? Så att man kanske fått någon variant med taskig verision. Tänkte på det nu när jag tog bort den från laddning då jag har kvar den där fula skylten om att den laddat klart och under den så en text med samma sak att spara ström och koppla ur laddaren. Hur är det med eran är skylten kvar? En annan fråga har testat att lägga in ADW ex i telefonen nu när man gjort uppdateringen men det funkar inte alls den blir skit seg och ingen respons på skärmen. Har någon annan lust att prova? Nu förstår jag frustrationen för er som hade problem innan uppdateringen. Snart kommer hagelsnurran fram och lerduvekastaren. Så här frustrerad har jag inte vart sen HTC toutch diamond det var det sämsta skit som släppts i mobilväg.

Last edited: 7 nov 2011
    Jan-Bertil gillar detta.
  20. domke

domke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det har jag gjort, flera gånger nu, men den är tvärdöd :cry: