Gingerbread till LG2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Carl, 22 jul 2011.

1. Vargaas

Vargaas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har själv börjat uppleva att kommunikationen i telefonen lägger totalt ner. FLERA gånger per dag. Så imorgon ska jag börja processen med att reklamera/häva köpet. Till förmån till någon annan telefon. För detta håller inte.

Som någon nämnde ovan också, man blir grymt irriterad när dem kört igång reklamen för O2X igen.

Jag har överlag varit nöjd med telefonen, det nu som hela skiten plötsligt ballat ur.(2-3 månader) Och efter GB uppdateringen har det faktiskt fungerat sämre för mig.

2. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Samma för mig (som jag skrivit i andra trådar) :(
    riktigt uselt

3. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Det är tråkigt att det finns så mycket problem med gb-uppdateringen. Man tycker ju att när de haft så långt tid på sig ska kunna fixa en fungerande version. Men återigen visar lg hur inkompetenta de verkligen är. Hade det inte varit för cm7 hade jag reklamerat mobilen för längesen!

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

4. Vargaas

Vargaas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lg är inkompetenta och jag lämnade in min på Service idag, Trots att jag vet att det är GB som ställt till det. Köpte mig en galaxy idag, så mig slipper ni se i O2X forumet ;)

OffT:
    Gick till elgiganten och fick diskutera som fan med en säljare där om Galaxy S II (Han ville inte sänka priset, trots prisgaranti), han skyllde på att mediamarkt som var 100kr dyrare inte hade i lager. Så jag åkte helt enkelt och frågade om de hade i lager.. Dem på mediamarkt skrattade åt mig och sa Ja, den har vi alltid i lager.

När jag åkte tillbaka till Elgiganten var säljaren mystiskt borta ;)

5. Tsukasa-san

Tsukasa-san Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag köpte en Galaxy SII för en vecka sedan efter att jag hade sålt min Optimus 2X. Så himla skönt att man har en fungerande mobil nu. Jag håller tummarna för att ICS uppdateringen löser era problem med mobilen. Jag tvivlar dock på att den får den före Galaxy SII. ;)

Så med detta är det här nog mitt sista inlägg i Optimus 2X forumet.

6. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Media Markt > Elgiganten

7. Flow phille

Flow phille Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur uppgraderar man från Android 2.2 till 2.3? Har letat som fan på nätet men kan inte direkt hitta någon vettig lösning, har läst att man ska ladde ner LG Mobile Support Tool som jag har gjort o laddat ner nån drivrutin till USB? Sen när jag ska starta uppgradering så står det att mobilen är ifrån kopplad när jag ändå har kopplat in skiten, så det funkar ju inte. ja blir helt förvirrad av allt skit på nätet för det står olika saker på alla sidor....

8. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Man ska göra på det sättet du förklarar, men LG har gjort ett riktigt dåligt program som krånglar för många.

Har du testat att byta usb-uttag?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

9. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

För mig så funkade 2.3 mycket sämmre än 2.2.
    Så behöver du inte det nya i 2.3 så hade jag nog funderat på skippa uppdatering om jag varit du,

10. DJ_danne

DJ_danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

har du stora problem med 2.2? Fortsätt i så fall att försöka uppgradera, annars lägg ner det. min hade problem innan, men efter uppdateringen blev dom mkt värre!

11. Gyns

Gyns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har bytat från Optimus 2X till SGS 2. Det är som en helt ny Android värld öppnar sig. Kan koppla blåtandstangentbord, spela media med rätt ljud med undertexter. Vad jag än gör så funkar det. Behöver aldrig starta om den, allt är nästan perfekt out of the box. Optimusen satt jag bara och försökte förstå vad jag gjorde för fel när saker inte funkade. Det var inte som jag gjorde fel, den är bara så kass mjukvarumässigt så det knappt finns.