Gingerbread till O3D i november!

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av Johan F, 31 oktober 2011.

1. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

LGs batteri app verkar skadad, den registrerar inte saker korrekt, testa ladda ner någon alternativ från market.

Men med lite SMS, Samtal, lite läsa nyheter och lite Whatsapp användande slutar jag på ~60-70% kvar efter att mobilen varit ur laddaren från kl ~07:00 till 01:30, verkar jätte skumt att din drar så extremt, om jag inte rör min telefon klarar den lätt 48 timmar utan laddar.

Använder du standard eller en custom ROM?

Temperaturen på min ligger mellan 25-35C (väldigt ovetenskapligt men min allmänna iakttagelse)

Last edited: 1 december 2011
  2. benderoid

benderoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    stock
    Info:
    root, twrp
    Telefon 2:
    Xperia Z3 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z
    Info:
    root
    Platta:
    Nexus 7 (2013) LTE
    Info:
    root, twrp
    Min drog också alldeles för mycket efter flash till GB, jag började med att roota och "frysa" alla onödiga LG appar som jag inte använder. Lite mer ledigt minne och marginellt bättre batteritid.

Kopplat över på 2G för att spara på ström me och inte kört så mkt wifi eller blåtand, fortfarande dålig batteritid...

Jo batteriappen verkar rejält skadad, den verkar logga lite sporadiskt.. klickar man på bilden i övre fältet så ser man även om telefonen är "vaken" och om man har haft mobilsignal osv... min verkar tappa värdet ganska ofta och börja om på 0 min loggning.. men när den har funkat och loggat lite längre tid 3-4h har jag märkt att "vaken" läget varit på mycke mer än när jag verkligen använt den och haft skärmen på.

Det jag testat är att kalibrera om batteriet med Battery Calibration appen (den tar bort loggfilen när man laddat upp batteriet 100%, kräver root)
    Det kändes inte som det hjälpte och problemet med att batteriappen inte visade komplett logg fanns redan innan.

Men nu idag verkar jag plötsligen ha mycket bättre än tidigare, kopplade ut från laddaren vid 07.30 och nu 17:40 har jag fortfarande 74% kvar enligt elexir2, bara någon dag tidigare brukar jag va nere på 38-58% batteri vid samma tid..

När jag tänker efter så var det nog så telefonen betedde sig i början precis när jag fick den, alltså att det upplevdes som riktigt dålig batteritid men att den sen efter några veckor blev bättre och bättre...

Det kan ha varit så att jag uppdaterade till GB med ej fulladdat batteri och att det kan ha påverkat om kalibreringar sker som om den var ny.. eller nåt o_O:)

3. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag får se hur den beter sig idag. Hade hängt sig 02:04 inatt, så jag blev 1 timme försenad till jobbet.

4. Skogstorparen

Skogstorparen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Värdelös support

Försök aldrig med deras värdelösa support. Jag har fortfarande mitt problem med att den inte vill uppdatera mer än till V10k. Jag har gjort fabriksåterställning etc som de föreslog, men det hjälper föga. I historiken står det v21a. När jag pingar mot de länk jag fick här står det V10k. Slår jag in mitt imei nummer på supportverktyget manuellt kommer ingen uppdatering.. Det måste vara ett fel hos dem. Är det för mycket begärt att de skall komma med en anvisning om hur jag skall göra????????

Första steget i nödläget visar V10k.

OK. telefonen är rätt bra med V10k. Snabb och kopplar aldrig ner etc.
    Kanske jag skall nöja mig.

5. klotnils

klotnils Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känner mig skit löjlig nu, men fick det att fungera. Glömde USB-Debugg xD, kan ju vara därför kanske?

P.S Ville inte uppdatera mobilen med mitt tele2 sim i, så fick ta ut det och testa igen. Fungerar perfekt nu, hoppas jag inte får problem med batteri tid som någon / några andra har fått.

6. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Den slukar fortfarande löjligt med batteri. Om jag gör en fabriksåterställning, försvinner allt som är lagrat på det interna minnet då också?

7. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det verkar vara andra telefoner med samma problem. Sitter just nu och kollar här:
    Android 2.3.3 Gingerbread Update Killing Nexus One Battery Life?

A problem has been identified in the driver for the wifi device on the Nexus One (bcm4329). The problem can cause the phone to repeatedly enter its suspend state and immediately wake up, resulting in a severe degradation of battery life. The problem has only been observed on Nexus One running the Gingerbread updates to the wifi driver and device firmware, although the driver is used in other phones as well. A fix is in the works, but I don't have information on a release at this time.

Turning off the wifi device, or modifying the wifi sleep policy to never sleep, may avoid the problem in the meantime.

Go to Settings -> Wireless -> Wi-Fi -> Menu button -> Advanced -> Wi-Fi sleep policy and set it to "Never"

Ska se om det hjälper.

EDIT: Jo, det verkar hjälpa, sålänge jag är i närheten av wifi. Men var iväg i helgen där det inte fanns wifi, och då blev telefonen kokhet. Batteriet nere på 17%.

Last edited: 5 december 2011
  8. borelis

borelis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ser ut som den (ö)kända Android OS buggen i 2.3! Brukar avhjälpas med en dalvik wipe.

-----If it ain't working, try something else. ------

Last edited: 3 december 2011
  9. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har standard rom.

10. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vad har nu hänt med min telefon? Jag blåste den för någon vecka sedan. Den strulade lite efter det också, och någon omstart. Men nu... Tog ur den ur laddaren 7 i morse, och nu 15:30 är där 81% kvar! :):):)
    Jag är nöjd :)

11. Johan F

Johan F Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag gjorde också en fabriksåterställning, sen dess har det varit klart godkänd batteritid.

12. alexorzz

alexorzz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ngn som rootat sedan upd? funkar det som vanligt elr? :) klarar mig inte utan^^