Glapp?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av hackan, 30 jul 2009.

  1. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tänkte höra hur bra era 3.5mm-kontakter fungerar, jag är lite smått orolig för att min inte funkar helt som den ska.

    När jag kopplade in medföljande handsfree första gången så tyckte jag det glappade en del, fick låg volym bland annat. Det funkar mycket bättre nu däremot. Jag har sedan testat med ett dator-headset vilket fungerade rätt bra, men kabel till stereon gav bara ljud i ena högtalaren.

    Är inte allt för sugen att skicka telefonen till Tyskland för reparation, även om den kanske kan lämnas in i Sverige så är jag tveksam till vad de kan göra här innan telefonen är släppt.
     
  2. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har använt hörlurar till den, får inge glapp.
     
  3. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hade bara ljud i ena hörluren en gång men märkte då att jag inte satt i hörlurarna ordentligt. :P
    Mina hörlurar jag brukar använda får jag bara ljud i ena med men den har en lite kortare kontakt av någon anledning. De är dock inte särkilt dyra alls så det kanske är därför. Andra hörlurar funkar utmärkt.
     
    Last edited: 31 jul 2009
  4. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Att sätta i hörlurarna ordentligt tycker jag att jag gjort de senaste försöken. Det är nog bara så att jag är orolig för att jag ska behöva skicka tillbaka telefonen. Jag ska testa med lite andra sladdar imorgon (till surroundsystemet bland annat), får hoppas på att det inte krånglar då.
     
  5. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har nu testat med lite fler kablar, och det verkar snarare som att den kabeln jag testade med är skadad, för med en annan sladd (som jag trodde var sämre) så gick det utmärkt att få ljud i höger+vänster högtalare på stereon. Testade även ett par iPod-hörlurar jag hade liggandes, och även de fungerade utan problem.

    EDIT:
    Har testat lite mer, och är inte övertygad om att allt är som det ska, så jag har kontaktat Samsung för att höra om garantin (igen). Hoppas på svar i nästa vecka.
     
    Last edited: 1 aug 2009
  6. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har du fått något svar på vad som gäller med garantin?
    Måste du skicka till Tyskland eller kan du lämna in här i Sverige??
     
  7. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har fortfarande inte fått reda på vad som gäller är den korta sammanfattningen.

    Har hittills:
    - Skickat mail till Handyattacke.de
    - Ringt Samsung Electronics Nordic AB
    - Skickat mail till Anovo

    Vad som hänt:
    Handyattacke föredrar mail på tyska (jag har fått svar på engelska, men med tanke på meningsuppbyggnad m.m. så skulle jag gissa på Google Translate eller liknande tjänst). Ska försöka få ihop ett mail på tyska, men det blir nog inte förrän nästa vecka.
    Hos Samsung lät det inte helt omöjligt att få den reparerad i Sverige, men jag blev hänvisad till serviceverkstad (Anovo) vilka tydligen ska avgöra om det är okej med reparation.
    Anovo har jag inte fått tag på via telefon (de hänvisar till sitt betalnummer, men 19.50kr för ett samtal tycker jag inte är rimligt), skickade mail igår men väntar fortfarande på svar.

    Jag kommer nog inte ha svar på vad jag kan göra innan den här veckan är slut, förhoppningsvis vet jag nästa vecka. Ska posta när jag vet vad som gäller.
     
  8. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Segt att inte få svar...
    Då jag inte själv har någon telefon så är det svårt för mig att skriva och fråga. Det jag kan erbjuda är att försöka översätta till tyska.
    Kan dock inte lova ett proffsigt resultat, men om du skriver ihop ett brev på svenska så kan jag försöka översätta endel innan helgen. (Är bortrest i helgen)

    Bara ett förslag! Tack för att du håller oss uppdaterade!
     
  9. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du har fått PM grubblare..
     
  10. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har kommit vidare en bit, Handyattacke svarade igen på engelska, trots att frågan var ställd på tyska (men hade ju skrivit på engelska tidigare, så det förklarar saken). De vill helst att jag löser det med Anovo om jag läster rätt. De skriver däremot (fortfarande) att jag om jag vill kan skicka den till dem för service. Hur det är med frakten då vet jag däremot inte.

    Anovo verkar kunna ta emot mobilen, jag väntar däremot på svar om jag får publicera vad de skriver.
     
  11. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har nu varit inne hos Anovo, och när jag pratade med dem verkar de inte veta om det går på garanti eller ej. Det kan bli så att jag får betala 750kr för att reparera något som fanns från början, eller så går det på garantin och då slipper jag det. Det är ju bra att de informerade mig om detta innan jag lämnade in åtminstone, så nu ska jag försöka prata med Handyattacke igen, och se om de kan göra något åt saken. Jag vill ju inte betala för att reparera ursprungsfel.
     
  12. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min telefon är nu tillbaka från Anovo (lämnade in i början på januari), och det lilla jag har testat verkar fungera.
     
  13. gmd

    gmd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan jag har precis köpt en begagnad mini pro, är grymt nöjd med den förutom att den glappar i batteri luckan och man kan dra (den främre delen) av telefonen upp och ner lite grann.. tänkte kolla om det är svårt att byta skal/laga detta själv då jag inte riktigt vet om telefonen är försäkrad en...
    tacksam för svar
     
  14. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Skulle rekommendera att du kollar i Sony Ericsson-delen av forumet, då den här tråden rör en annan telefon och ett annat fel. Mycket mer troligt att du får svar där.

    Eftersom jag inte har en Mini pro själv har jag svårt att hjälpa till.