Igår lyckades jag för första gången använda Blippa och Betala med Glase!
Tidigare har jag använt Skanna och Betala varje vecka när jag handlar på Willys utan problem i ett år. Men de gånger jag försökt använda Blippa och Betala på ICA har jag misslyckats. Provade det två gånger men fick bara massa kommunikationsfel. Visste inte om det berodde på min telefon (LG G4) eller något annat.
För någon vecka sedan upptäckte jag att Willys börjat med nya kortterminaler som har Blippa-symbol i displayen och igår bestämde jag mig för att testa. Så jag valde inte SEQR (som det fortfarande heter i Willys självscanningskassa) utan jag valde kortbetalning. Aktiverade NFC på telefonen och drog igång Glase-appen. Lade telefonen mot displayen på kortläsaren och det fungerade galant!
Enda lilla haken var att jag glömt bort att det krävs en särskild kod för Blippa och Betala så jag fick leta reda på den mitt i processen, men det var ju min miss. När jag väl fick fram koden funkade det direkt.
Kul att veta att Blippa och Betala verkar funka bra med min telefon och nu kan man våga prova i någon annan affär om man ser att de har Blippa-symbol på kortläsaren.

Click to expand...