Gnäll gnäll gnäll

Diskussion i 'Allmänt' startad av DaddyCool, 27 juli 2013.

1. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4.346

MINA ENHETER

Vet inte det jag, född '75 och hade VIC 20 ~82. ;)

2. AVR4000

AVR4000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

MINA ENHETER

Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    En fras som gör mig skogstokig är man skall inte behöva. Jag tål den inte!;)

Anledningen är att det är en mycket vanlig vals bland gnällmånsar som t.ex köper en operatörsbrandad mobil och gnäller - när man då förklarar att unbranding krävs i form av uppdatering via t.ex FlashTool kommer det obligatoriska man skall inte behöva.

Mer eller mindre all felsökning, framförallt sådant som involverar uppdateringar av enheten brukar leda till mer gnäll följt av man skall inte behöva.

Då har jag bara en rekommendation: köp en 3310! Smartphones kan vara i behov av uppdateringar och är det något strul brukar det gå att åtgärda genom att uppdatera. Observera att jag inte talar om custom ROMs nu utan tillverkarens original-ROMar.

Något jag också noterat är att många gnällkunder köper mobiler av mindre bra modell och sedan klagar i högan sky samtidigt som lösningsförslag som alltid avfärdas med man skall inte behöva.:mad:

Numera har jag mer och mer börjat med följande policy: Om lösningsförslag avfärdas med man skall inte behöva blir det ingen mer support för min del - behåll den struliga produkten. Passar inte lösningarna på problemet, behåll problemet!

Likaså är det frustrerande när gnällmånsen köper in direkt undermåliga produkter, ringer och vill ha support - och fortsätter att köpa undermåliga produkter trots ständig avrådan med argumentet "det är så dyrt att köpa en bra produkt" stolt ignorerande att 250 kronor x 3 = 750 kronor och att den bra produkten för 500 kronor faktiskt sparar 250 kronor åt kunden.

Nej, det krävs en skärpning och varje person som är på väg att yttra man skall inte behöva som svar på lösningar till ett problem bör försöka tänker efter några gånger extra och fråga sig om det är rimligt att köra den valsen varje gång. För nej, man skall inte behöva flasha om sin operatörsbrandade enhet med originalprogramvara är ju ingen vidare kommentar.;)