Diskussion: Google Assistant med svenskt språkstöd

Diskussion i 'Google Assistant' startad av Salvion, 15 feb 2018.

1. N6290

N6290 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    883

MINA ENHETER

Jag har sedan några månader "OK Google"-kommandot avstängt på min telefon (använder kommandot endast när jag är hemma, så räcker att ha det aktiverat på Google Home har jag insett, mest jobbigt om telefonen lyssnar också). Men något har hänt senaste veckan. När jag säger Ok Google så hör telefonen kommandot ändå, och det dyker upp en stor meny, "Vill du aktivera Ok Google"?. Jag tackar nej varje gång, men trots det fortsätter telefonen lyssna efter kommandot gång på gång och ställer samma fråga varje gång jag säger Ok Google. Någon som vet hur man får bort detta? Just nu verkar det inte gå att stänga av, telefonen lyssnar i bakgrunden efter Ok Google hela tiden trots att jag inte aktiverat det, lite obehagligt. Måste vara en bugg.

Tycker för övrigt Google Assistant har blivit mycket sämre de senaste åren. Det är betydligt oftare den hör fel idag än vad det var för några år sedan. Händer ofta också att den uppenbarligen hör, men sen inte svarar något. Tycker nästan röstkommandon fungerade bäst runt 2014, då var jag pionjär och använde "Ok Google" hela tiden, den hörde aldrig fel. Nu när jag säger till Google Home Mini att pausa tv-serien (Chromecast) eller spola tillbaka 30 sekunder, så är det ofta den hör vad jag säger men sen inte gör något alls, eller så rabblar den något helt galet svar så det verkar som den hört helt fel, eller så säger den "Javisst, något annat jag kan göra för dig?" utan att utföra kommandot jag just bad den om.

Ännu mer störande grej:
    Om jag castar Netflix till Chromecast, och det spelas en bra låt i tv-serien, då startar jag assistenten på telefonen och frågar vilken låt det är. Då visar den vad som spelas just nu, typ "Breaking Bad säsong 4 avsnitt 1" och svarar inte på vilken musik/låt jag hör. Den borde ju bara lyssna på bakgrundsljudet och spela in det som vanligt och analysera, men av någon anledning har de strypt funktionen. Otroligt störande, snacka om att de förstört grejen. Undrar om det är feature eller bugg. Får starta Snapchat istället och fråga Shazam vilken låt det är.