Google checkout avvisar mitt visa kort!?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av vhek, 11 apr 2010.

1. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Japp, det är det som är poängen med just e-kort. Ifall någon kommer över dina kortuppgifter, så kommer de inte att kunna köpa något med det, för där kommer alltid bara att finnas så mkt som du behövde till just ditt köp.

När man väl har det installerat går det på några sekunder att skapa ett helt nytt kort för varje betalning på nätet man ska göra.

Verified by Visa, å andra sidan, fungerar inte på samma sätt. Där har du ditt vanliga bankkort hela tiden. Det är ett annat säkert alternativ, ifall du tycker att e-kort verkar krångligt.

2. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

HTC-lurar är till 99.9% olåsta afaik.
    Har aldrig stött på en som är låst.

X10 däremot brukar vara låsta, men som sagt.

Magic, Hero, Legend, Desire osv är alltid olåsta. :)

3. digge

digge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man behöver inte ens installera ett program för att använda ekort. Man går bara till https://ekort.swedbank.se

Tänkte bara tipsa om det för folk som inte vill installera massa program som ligger igång i bakgrunden och har sig.

Hade själv problem med checkout härom dagen, den vägrade ta det ekort jag tidigare registrerat trots att det fanns pengar kvar på det. Reggade ett nytt och då funkade det. Vet inte om det finns nån spärr för antal betalningar per kort eller nått sånt?

Last edited: 9 maj 2010