Jaha, då har Inet flyttat fram leveransen igen, de får in chipolo-taggen 13 december står det nu.
Verkligen tråkigt hur litet genomslag Androids Hitta-nätverk tycks ha fått, när det är så svårt att få tag på produkterna. Vid större intresse så skulle de väl ha fått igång massproduktion. Finns det några publicerade siffror på hur många taggar som har aktiverats för nätverket?
Är det någon annan svensk butik än Inet som säljer Android-taggar, och någon som kanske rent av har i lager?
Google Store fick snabbt slut på Pebblebee. Jag hade ju tänkt ge som julklapp..
EDIT:
Jag såg nu att både Chipolo och Pebblebee har taggar i lager på sina egna webbsidor.
Det står hos Pebblebee: Customers in the US, EU & UK benefit from no import fees, as we ship from within these regions. For shipments to other countries, additional taxes and fees may apply.
Hos Chipolo: No import fees. For EU, UK and US we ship from within the region
Då verkar det ju lugnt att beställa där? Var det inte något snack tidigare i tråden att det var någon nackdel att beställa från tillverkarna själva? Hmm. Kanske gällde priset bara. Jag ska nog avboka Inet-ordern.
Pebblebee anger pris i svenska kronor, medan Chipolo anger i euro. Euro-summan blir väl föremål för någon valutaväxlingsavgift tyvärr.
Last edited: Nov 16, 2024