Ja, rätt nöjd överlag, har testat köra lite samtal över klockan nu med, och det har fungerat smidigt.
Jag har dock haft lite problem med att GPS:en kan ta tid på sig att hitta position. En annan sak är att den inte verkar pausa/stoppa en aktivitet automatiskt om man tex startar ett löppass manuellt, vilket är lite störigt om man tex glömmer stoppa en träning. Kan dock ha missat någon inställning, så ska kika på det.
Smart igenkänning av cykling, promenad och löpning har fungerat rätt bra. Endast kortare cykelturer verkar inte registreras, men cyklar man 5+ min brukar den kicka in.
Ska hämta två armband idag då det medföljande för egen del inte är bekvämt. Köpte deras "sportband" med ventilation och ett i textil.
Batteritiden är fortfarande hygglig. Jag laddar ungefär var tredje dag som det är nu för att ha lite buffert.
Klockan har också fått sig några smällar när man ofrivilligt stött emot saker, och än så länge är displayen repfri och chassit fritt från märken, så helt ömtålig verkar den inte vara.
Det finns förresten ett litet utrymme mellan displayen och metallramen där små partiklar kan sätta sig, och de går nästan bara att få bort med pensel sedan. Inte ett så stort problem för all del, men värt att nämna.
Än så länge är jag inte missnöjd över uppgraderingen från Huawei Watch i alla fall. Den klarade sig förvisso mer än en vecka utan laddning, men då var också antalet funktioner/sensorer färre.
Last edited: Feb 22, 2021
Nicole, Dadde and Ugga like this.