Nja, ute idag är o ta i: "If you already use Google Fit on Android phone or Wear OS by Google watch, you’ll see these changes on your phone or smartwatch beginning this week." Jag har inte fått det än
Nu har APK filen för nya Google Fit kommit ut på APKmirror. Hämta här om ni vill ha den nya versionen Google Fit - Fitness Tracking 2.01.18 APK Download by Google LLC - APKMirror Jag själv har hämtat hem den och installerat den
jag har tidigare använt denna app men tog bort den för den var trist, nu såg jag att en uppdatering kom och den verkar ju inte så dum, den "ser" bra ut men vi får se hur den känns att använda.
Jag har problem med det inte går att avsluta aktiviteter, t ex om jag cyklar en runda så fortsätter Fitness att räkna tiden. Någon som har något tips? Edit: kan vara min Oneplus 5T som jag har ställt på för hög batterioptimering, jag ställde ner optimeringen på Fitness idag och då har det fungerat.
Testat gogole fitness i en dryg vecka nu och är långt ifrån imponerad appen har noll koll på om jag går eller cyklar. Den dagliga 6 km cykelturen till jobbet varierar i längd med flera km enligt appen ,och vissa dagar hävdar den att jag går till jobbet, och då håller jag ändå rätt bra fart på cykeln. Nä, bättring krävs om den ska va nåt å ha överhuvudtaget tycker jag. Skulle även vilja ta bort vikten som kommer upp på förstasidan, men hittar inte om det är möjligt? Jag är helt ointresserad av att gå ner i vikt och tycker det känns rätt omodernt att tjata om viktnedgång å vilja ge mig en graf på det. Hade en tanke om att installera appen på dotterns mobil, men vill knappast att hon ska mötas av ett diagram på hennes vikt i appen.
Troligtvis för att den nog använder mobilmastar, den använder inte GPS om man inte själv väljer att spåra aktiviteten