Jag vet inte var jag skall posta detta, här eller Assistent tråden?
Upptäckte en positiv grej i bilen för någon dag sedan (tror att jag har Gemini som default på mitt konto)
Jag har beklagat mig rätt mycket om hur dålig assistenten är för mig och att den i princip försämras över tid från att ha varit rätt bra för kanske 3 år sedan.
Satt och körde bil med Google Maps och Spotify på min telefon och av oklar anledning testade jag att på ren röststyrning byta låt på Spotify, Ok Google spela Disclosure på Spotify...och vips utan något svar eller problem så startade den på kanske 5 sekunder

Detta har inte för mig funkat på år...
Sedan provade jag att be maps navigera till en adress och pang så gjorde den det

Slutligen så bad jag google att skicka ett meddelande till min bror, assistenten svara vad vill du använda Messages eller Whatsapp, jag svara Messages, då frågar den på vilket nummer, jobb eller mobil, jag svara mobil och då ber din mig säga vad som skall stå och frågar sedan om jag vill skicka eller redigera det, jag svara skicka och här tar det stopp så att jag får klicka på skicka och det går iväg

Jag är otroligt överraskad att detta igen fungerar och bättre än tidigare!

OM det har att göra med att jag har Gemini advanced aktiv vet jag inte och ej heller vad som är vad i Google Assistenten eller Gemini, men kul är det och glad blev jag

Click to expand...