Google: Gmail users shouldn't expect email privacy

Diskussion i 'Off Topic' startad av Galaxy, 14 aug 2013.

1. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Men snälla, det finns många här som läst marknadsföring och psykologi och vet hur det fungerar. Du är inte mindre mänsklig än andra och hur mycket du än förnekar det så påverkas du av vad du ser och hör, punkt.

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta

2. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Så klart är vi helt off topic igen..(Hehe :D) Från sekretess och enskildhet till psykologi och marknadsföring.. jag har inget emot reklam men att allt jag gör skriver och skickar skannas o loggas i syfte att ha personanpassad reklam som man inte vill ha som sen kan säljas/skickas vidare till tredje part.

Ska man inte kunna använda dessa tjänster precis som man vill utan hake? Jag betalar hellre en liten summa varje månad än att "gratis tjänsten" ska behöva göra intrång i mitt privatliv.

Fajn so be it, men det är skrämmande att få eller ingen bryr sig alls...

(gäller inte bara google nu utan Microsoft, apple osv)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Last edited: 16 aug 2013
  3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 254

MINA ENHETER

Google kommer aldrig sälja den tjänsten till dig men det finns ju andra så vad är problemet?

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag har funderat på Google enterprise eller vad det heter, fanns som gratisversion tidigare men nu är det enbart betalversion. Vad som står i avtalet där. Och då menar jag inte att all trafik "syns" genom olika routers etc utan regeln att de får läsa mail från icke-gmail till gmail för att förbättra sin reklam.

5. Simon G

Simon G Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har funderat på detta med Googles öppenhet kontra vår integritet. Jag gillar inte att någon läser mina mejl, lika lite som jag gillar att någon avlyssnar min telefon. Men jag stannar ändå med Gmail eftersom det är en så bra tjänst och jag är för lat för att fixa en annan.

Men det är ju inte bara Google som övervakar oss, allt möjligt övervakas för vår säkerhet med olika svepskäl för att vi ska acceptera detta.

Frågan är varför ingen reagerar på den allt mer krympande integriteten?!?!?

Just my two cents... ;)

/S

6. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 254

MINA ENHETER

Ingen är väl att ta i, det finns ju faktiskt ett parti för den frågan: Piratpartiet.

7. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Google är inte min sekreterare, Google är min posttjänst och brevbärare. Hade min brevbärare öppnat mina brev hade jag blivit överjävligt förbannad.

Ska erkännas att jag lämnade Google i samband med att jag bytte till Windows Phone. Nog för att MS inte heller tillåter kryptering, men MS sysslar inte med data mining på samma sätt som Google gör.

8. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Du är ganska naiv

9. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo nu vet jag inte vad som egentligen ändrats?? för redan på stenåldern så lärde man sig att allting hemligt måste krypteras.

Är det inte krypterat så kan någon med tekniska kunskaper lätt ta del av information.

Sen är jag då inte särskilt bekymrad över myndigheter som NSA/FRA etc utan mer bekymrad över onda busar som härjar bla med att kapa identiteter samt ekonomiska brott, blåsa användare etc.