Ja, det är ju helt slumpmässigt när (eller om det kommer över huvud taget) när det gäller Google också. Oavsett process.
Jo den började för längesedan, men börjar komma i slutfasen. Men vad utfallet blir vet man inte. Fast Apple är i samma sits också. Mycket turbulens kring de stora techbolagen både i USA och EU.
Målet påbörjades 2020 så fem år har gått: https://www.npr.org/2025/04/30/nx-s1-5382294/sundar-pichai-google-antitrust-testimony Är väl en gräns hur många gånger det kan överklagas, men jag är ingen jurist. Men Nilay Patel (som har en juridisk bakgrund) från The Verge menar att både Google och Apple kommer ändras mycket när alla processer är färdiga. Så det blir spännande att se utfallet. I augusti vad jag har läst.
Fast det är väl först nu i år som de ens kommit till domstol? Och då första instansen vad jag förstått det som
Ja, och det beslutet kommer väl från en domstol och då typ motsvarigheten till tingsrätten i Sverige, det är iallafall så jag tolkat det, och det borde ju gå att överklagas, om de vill det.
Jo jag gissar att Google kommer överklaga, så långt det är möjligt. Men efter att ha sett eventet tycker jag att Google rent generellt verkar ha kommit längst med AI. Microsoft med Copilot känns långt efter. Även Apple Intelligence. Blir intressant att jämföra med Apples konferens som kommer snart vad de har att komma med.