Ganska vanligt där och hos många besökare. Var väl Sergey som sade att ca 20% av deras anställdas datorer var windows. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Fick precis följande mail från Google: Kollar man sedan på sidan de länkar till så ser man följande text: Nån som känner till en tjänst som kan skicka vidare varor från utlandet?
Borderlinx är riktigt bra. Live-support i chatt med mera, riktigt härligt. Jag hade den för min Nexus One-beställning.
Jag brukar använda MyUS.com där jag har en Florida-brevlåda, funkar klockrent. De kan även handla åt en hos de udda Ebay-säljare eller andra sajter som endast accepterar amerikansk betalning eller endast skeppar inom USA. En lösning om man är ute efter något speciellt där de bara vill ha amerikanska kunder. I detta fall: Om ni blir nödställda att skeppa dessa Android prylar kan ni skeppa till min Florida-address så kan jag dirigera dem vidare till Solna för hämtning. Ni får betala frakten FL -> El Stockholmo enligt följande tabell, http://myus2.myus.com/Rates.aspx och ev moms i fall tullen lägger på.
Tog också en titt i min maillåda idag och märkte detta. Tänkte perfekt, har en polare i staterna och en i spanien. Han i spanien är lättast men gick man då vidare såg man att man får Spanskt locale på tangentbordet och i US får man US carriers. Man verkar få en rabattkod att använda på amazon.com så man kanske får välja vilket nät man vill ha den inom. Men med tanke på risker att betala tull och moms så tror jag det är smartast att köra UK till en borderlinx. Sitter just nu och funderar på att göra precis detta. Edit: för att förenkla så beror det på carriers och locale var man än väljer. Inte bara Spanien och US.