Jag har funderat på Local Guides länge men kan inte bestämma vilket konto jag ska använda det på. Ni som är med i Local Guides, vad skulle ni rekommendera? Jag har egentligen två konton: Konto 1: * Google Play Music * Köpta appar * Platshistorik på * Har ett par photospheres på Google Maps med ett par hundratusen visningar Konto 2: * Google Drive med tillköpt lagring * Primärt konto för Maps, även platshistorik på * Sökhistorik * Google Assistent * Typ allt annat Vilket konto skulle ni rekommendera att jag kopplar till Local Guides om man ser till eventuella förmåner osv? Jag har lite dålig koll på vad man egentligen kan få. Jag vet tex att man förr fick lagring på Drive och då hade ju konto 2 varit bra i mitt fall. Vad rekommenderar ni?
Jag har platshistorik på båda mina konton så gissningsvis har Maps samma info om mig knutet till båda
Ja, det har jag. Jag tänkte mest på de eventuella förmåner man får och vilket konto man borde knyta dem till
Har jag missat något eller ni som blivit "inbjudna" till vad nu detta är, har ni gjort något specifikt mer än att vara med i local guides? Det kanske är slumpmässigt vem som erbjuds?
Det har med level att göra. Tror det är 5 eller 6 som låser upp möjligheten att bli inbjuden till test. Ännu högre kan bli inbjuden till fysiska träffar runt om i världen .
Som nån skrev borde assistant på svenska kunna vara en bra kandidat, kanske för bra. Produktnyheter som ännu inte läckt känns för riskfyllt att släppa till en större klick local guides, det måste ju finnas minst miljontals såna. Kanske ännu större chans är nån ny funktion i maps som inte är direkt affärskritisk. Och jo, jag fick erbjudandet och hakade på
Det har tidigare släppts test för Maps till Local Guides, t ex listor. Dessa funktioner har bara slagits på automatiskt, så att vi nu får ett mejl och ett kontrakt innebär nog att detta är något lite häftigare.
Det kan ju vara så att man vill få oss att känna oss värdefulla. Utan oss, bara kartor i maps. Samma sak som med rapporterna om visningar men jag hoppas såklart på en nexus 3 eller en ny hårdvara generellt även om det känns avlägset. Drar till Thailand på onsdag så jag ska bidra som fan i hopp om en fantastisk manick
vet inte om det är någon nyhet men om man klickar på läs mer i mailet (google formuläret) så stod det förut något liknande med "du har redan svarat" nu står det, "Det går inte längre att ange svar i formuläret....."
Fick mejl ikväll. Men står ganska tydligt konfidentiellt så får inte dela med mig. Tyvärr ingen hårdvara iaf haha.
Undra vilka kriterier som krävs för att få vara med eller ens få frågan om att testa Google Assistant på svenska. Kanske att ens telefon måste vara inställd på svenska till en börja? Någon som har fått frågan och kan delge sin setup på telefonen, äger Google Home eller annat?