Har inte försökt själv men jag vet att många gjorde det med bruts releaser. Google har inte släppt TTS på svenska men sen när blev man hindrad av vad som var eller inte var inbyggt i android? https://market.android.com/details?id=com.svox.classic.langpack.swe_swe_fem&feature=search_result
Jo, naturligtvis fungerar inte saker och out of the box - det är ju exempelvis ganska svårt att få svenska språket i köranvisningarna om man inte har ngt svenskt språkpkt....
Fungerar det om man kör engelska som systemspråk i telefonen (läste någon annanstans att det strular då)?
Allt funkar förutom just talet, fortfarande. Har slagit på TTS, laddat ner SVOX, installerat, kryssat för och allt...trots det blir det bara ett "pling" i "navigation" istället för röstnavigering...nån som lyckats komma på vad problemet är?
har du något röstpaket? SVOX classic är bara talmotorn, röst/språkpaketen finns separat på Market. EDIT; jag fick förresten också bara pling först(även med språkpaket och allt inställt), men det löste sig med en omstart av maps+navigation.
Jag råkade göra det innan idag. Det var bara att avinstallera uppdateringen. Din systemfil, som är den som är hackad, finns kvar. /Söder
Haha, jag testade en sväng med bilen. Skrattade högt åt den märkliga svenskan, men visst fungerade navigationen fint!
Det är ju verkligen inte svårt. 1. Ta bort Maps.apk i /system/app 2. Lägg dit maps5.3.1-ownhere-v2.apk i /system/app och döp om till Maps.apk och fixa permissions i tex root explorer till det som det ska vara, rw-r--r-- 3. starta om till recovery och kör "fix uid" eller nått sånt. Starta upp. 4. Alt. om man inte har någon recovery som kan göra det, kör "su" och sedan "fix_permissions" i en terminal, och starta sedan om. Vet inte om "fix_permissions" behövs, men det blir iaf inte fel. Se till att inte ha någon update av maps i /data/app först. /Söder
Behöver jag isf köra wipe i titaniumbackup innan jag kör detta? Edit: Det finns ingen Maps.apk i System/app. Men det finns en com.google.android.apps.maps-1.apk i data/app är det den som skall bytas?