[Lite förvånad över att denna tråd trots allt inte är "klistrad", då sådant som Google Photos och Instagram(!) är det; allt kan inte vara det förstås, men det är Androids vanligaste meddelande-app, som flitigt har fått nya funktioner, å tråden är skapad av "Swedroid".

Ping:
@bernard ]
Som vi vet sprutar Google ut uppdateringar till sin app, 3-5 ggr per månad, ibland större förändringar. Som vi också vet annonseras dessa ibland flitigt, och rapporteras ibland "långt" innan de anländer. (Vi vet också att Google har en tendens att testa, ändra, ångra sig, byta namn, lägga ned.) Så det dröjer ibland innan man ser något av allt som rapporteras, även om man tillhör de som kör manuell uppdatering i Play store (apropå att Play store krånglar ibland).
I dag skrevs det på Swedroid [
Nu går det att radera skickade meddelanden för alla i Messages] om en förändring som som är ute i stabil ver: att radera för "alla" (inom ca 15min), [ngt som kan låta lite förvirrande vid första anblick men syftar givetvis på någon annan än en själv, dvs mottagaren/mottagarna]. I princip helt ointressant funktion för mig, men man kan ju inte låta bli att slås av den avsevärda osäkerhet som är inbyggd, det är inte säkert att det fungerar på mottagarsidan, resultatet kan alltså med stor säkerhet bli att du själv inte längre har meddelandet men alla andra ...
Nå blogginlägget nämner även möjligheten att "snooza" aviseringar från utvald konversation, vilket kanske är mer användbart, och också något som man inte lätt skulle upptäcka om man inte råkade markera/långtrycka på en konversation.
Ämnet för inlägget 
En annan sak
som jag däremot inte sett omnämnd här, men som kanske anses uppenbar då ikonen inte är dold, är att man har lagt till en i mina ögon helt onödig ikon för att
vidarebefordra intill varje bild som råkar finnas i en konversation. Som om det vore en så vanlig syssla: "oj, en bild, den ska jag skicka vidare ..."
Som de flesta vet, eller känner på sig intuitivt, brukar sådana funktioner finnas tillgängliga om man markerar/långtrycker på ett objekt, men ibland dolda i meny, å så var fallet tidigare och ännu: markera, tryck på meny/tre prickar ...
Helt onödigt i mina ögon, tar plats och är allmänt fult; folk vill ofta ha ett hyfsat rent gränssnitt i dessa sammanhang med fokus på meddelanden, t.ex. dyker ju inte klockslag upp förrän man trycker på ett meddelande i en konversation (tycker mig också ha sett att de har minskat avståndet ngt mellan efterfäljande mess).
Vet ej när infördes, men troligen i samma som bloggartikeln nämner, då jag såg det härom dagen: version 20250528 (i juni har jag hittills(!) installerat även 20250518 och 20250511).
Hittade inget om detta på svenska i går, men nedan från reddit sammanfattar precis mina tankar (mina markeringar):
https://www.reddit.com/r/GooglePixe...ogle_messages_now_has_forward_action_icon_on/Click to expand...