Skulle man inte kunna ladda ner alla kartor man vill till telefonen läste jag någonstans? Dessutom, hur bra (dåliga?) är eg. Google med uppdateringarna? Det finns en rondell 100 m från mig sedan två år tillbaka, men enligt Google Maps är det fortfarande en korsning.
Gatan jag bor på bytte namn för ca 4-5 år sendan och är enligt google maps fortfarande under gamla namnet, iofs har ingen av karttjänsterna jag kollat på haft rätt namn på gatan
Högerklicka i kartan - Rapportera fel. Fast jag tror man måste vara inloggad på sitt konto. Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
Map Insight (Tele Atlas, Google Maps "data provider" här i Sverige) Källa: Fix an error on Google Maps - Maps Help
* Kan man navigera i Street View-läget? * Kan man få fram höjd över havet-information medan man kör i navigeringsläget? * Var byter jag namn på stjärnmärkta platser i telefonen, via Google Maps? Lite jobbigt att ha koordinater eller gatunamn på sparade platser. Jag vill heller inte skapa en kontakt för varje plats.
Tog mej hemifrån och till jobbet Inga problem, den talade till mej emellanåt till och med Men inte ersätter detta en "riktig" GPS app ännu, visar iofs en härlig satelit vy men hastighet och fartkameror sakanas så det blir Wisepilot i de flesta fallen
Passade också på att rapportera en felaktig adress. Om nu bara fler också kunde göra det istället för att "äh:a" och förlita sig på att kartmakarna själva upptäcker utdaterade gatunamn o.d.
Mm, kan tycka att de borde marknadsföra det som en funktion, exempelvis att ha det som punkt när man kör en ny version av Maps på telefonen. Vore ju väldigt smidigt att snabbt och enkelt kunna rapportera fel "on the go" då man troligtvis glömmer det annars. Det med avsaknad av kontaktaddresser är som sagt ett problem med 5.8.0 som troligtvis kommer att fixas. Hör även att många kör SVOX Classic tillsammans med Navigation, någon som kan yttra sig om hur pass bra detta fungerar och hur kompatibelt det är? Tycker att det är drygt att man, i alla fall med Pico, måste ha telefonen på svenska för att få svensk röst. Jag har alltid telefonen på engelska men vill ändå ha en röst som kan uttala svenska platsnamn - men det gör väl inte den svenska rösten heller?
Jag anmälde ett fel till Teleatlas för 4 år sen. Ännu inte rättat. Men i Navigon är det rätt, tack Navtec. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Kommer Car Home förinstallerad på era enheter också? Jag har en något utdaterad version på min Nexus, men visst vore det trevligt om Google kunde göra den tillgänglig för oss svenskar att ladda ner från Market.
Fast det går bra att starta det från maps genom att trycka blåa pilen i maps som syns efter att man begärt vägbeskrivning. Så programmen är integrerade. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Min morsa är helt till sig, nu får hon användning för sin Nexus One som hon annars knappt förstår sig på.