ja hastighetsvisning vore inte dumt. testade att navigera igår när vi skulle kolla på ny bil, var frugan som fick agera mobilhållare.. men den visade rätt, iofs hade jag inget ljud eller om det ens finns, hann inte kika. där av fick hon säga till vart vi skulle svänga osv. vi hittade rätt utan problem!
Ett par frågor: 1) En del personer pratar om att Nav säger gatunamn etc om än på ett knackigt sätt. Min telefon säger i princip bara "sväng höger", "sväng vänster", och "fortsätt rakt fram". Någon som vet hur man kan ändra detta? 2) Min HTC Desire HD associerar mina adressuppgifter i kalender och kontaktar med något HTC bloat. Hur får jag telefonen att associera dessa med Maps/Nav istället?
Det måste nog vara integrerat i Google maps iom att GPS:en (väl?) bara kan användas av en app i taget. Ifall man skall ha en annan app i bakgrunden med fartkameror så borde den ju antingen ta över Google Navigations GPS eller inte alls vara så precis som man vill att appen skall vara. Farten skulle jag dock gärna velat ha haft i navigatorn...
Är det någon som vet om navigation har fler/annorlunda funktioner med maps 5.8? Jag kör fortfarande 5.2 eftersom jag inte får plats med uppdateringen i min telefon
Beror på vilket språk du har inställt på mobilen. På svenska säger den bara instruktioner, på engelska säger den dessitom gatunamn.
Man måste väl ha talsyntesen (TTS) installerad för den ska läsa upp gatnamnen. Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
Jag använder Google Navigation och tycker det är riktigt bra. Har ett litet problem som kanske egentligen inte beror på google navigation.? Jag använder sr-appen och lyssnar på webradion samtidigt som jag kör navigation. När sedan vägbeskrivningarna kommer så vill man ju att den ska klippa radion så man hör navigeringen. Detta gör den men ljudet blir VÄLDIGT lågt, det går absolut inte att höra vad dom säger. Stänger jag av radio appen så funkar röstnavigeringen utan problem. Någon som har något tipps om vad man kan göra åt problemet?
Du kanske har ställt ner volymen när du kör radio så att navigeringsrösten på så sätt även blir lägre?
5.9 är ute. Nu hittar den kontaktlistan. Google Maps updated with bubble buttons, Transit Navigation improvements | Android Central
Fy fan vilket bra navigations program, SE arc + MW600 + google navigation = oslagbart!!!! Sent from my extreme Xperia arc!
Är det lugnt att installera senaste uppdateringen som kom för någon dag sedan? Navigationen funkade så bra för mig innan den.
Lär ju bara funka bättre nu eftersom det är lite fixar i programmet, t.ex så funkar kontakter om man nu har adresser på sina kontakter.
Min x10mini vart så varm av att köra google-maps så den starta om i bilen. Kan nämna att mobilen var kopplad hela tiden till 12v's laddaren som nog gjorde sitt. Så jag fick sätta den i mugghållaren, för den hade ventilationsutblås bakom sig
Nä, den biten har jag kollat. Testar jag något annat navigationsprogram som t.x. waze så hör man både radion OCH köranvisningarna, detta tyder på att det är någonting med google navigation som buggar. Det optimala för mig är ju att när det kommer köranvisningar så klipps/sänks ljudet ifrån radion och man hör bara navigationsprogrammet men det kan vara lite för mycket begärt kanske. //W