Google Nest Cam för övervakning i butik

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av MacWiss, 13 feb 2022.

  1. MacWiss

    MacWiss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Jag har ett par Google Nest Cam som jag använder för övervakning i en liten butik. Då den verkar vara designad för framförallt privat bruk så medför detta en del problem som jag hoppas att någon här kan hjälpa mig lösa. I och med att det är en butik så rör det sig väldigt många okända ansikten framför kamerorna varje dag, och av naturliga skäl vill jag inte få notiser varje gång kamerorna detekterar en person. Faktum är att jag bara vill ha notiser utanför våra öppettider, men det enda sättet att lösa det verkar vara genom att använda hemma/borta-funktionen, och alternativen för att automatisera detta är ganska begränsade. Man kan använda telefonens platsinformation för att avgöra om man är hemma eller inte, men då det inte är samma personer som öppnar/stänger varje dag, så antar jag att alla som öppnar/stänger butiken behöver ha tillgång till kamerorna genom Google Home på sina telefoner? Jag skulle helst inte vilja att någon förutom jag själv har tillgång till kamerorna.

    Det bästa hade varit om man kunde styra hemma/borta med ett tidsschema, går det att lösa på något sätt? Jag funderade lite i banorna kring automatiserings-appar typ Tasker, men Google verkar inte vilja att deras app ska gå att styra med andra appar.

    Någon som har en bra idé hur jag ska lösa detta?