Ja, det beror ju lite på vilka tjänster man använder, och man kan ju ha tur (eller otur) också, men helt klart är att den inte beter sig helt och fullt som en riktig Chromecast. Jag m fl får helt annorlunda (dåligt) beteende på TV4 och och HBO t ex.
Jag hade stora problem med anslutningen med min Nexus player i början (mina två chromecast funkar bra) - appar som tappar internet mitt i uppspelningen osv. Ingen skillnad mellan youtube, Plex eller annan. Flera gånger i timmen ibland. Rycka sladden funkade ibland för en dag. Sen ändrade jag beacon interval i routern enligt en tråd på xda och nu behöver jag bara rycka sladden varannan dag. http://forum.xda-developers.com/nexus-player/help/wifi-connectivity-problems-t2947849/page4
Har fortfarande irriternade många problem med anslutningen i denna apparat. Något mer som börjar på sista tiden är att netflix loggar ut så jag måste ange inloggningen igen. Rätt tjatigt.
Sålde min nyss, 1150 kr för spelaren + gamepad. Mycket dålig affär för mig som betalade mer än det dubbla på min eBay USA-importerade NP.. men skall man vara först med det senaste så.. NVIDIA Shield nästa vecka!
Efter lite mer testande verkar det som att det egentligen mest är Youtube-appen som har problem med anslutningen (se skärmdumparna två inlägg upp). Netflix kopplar sällan ner och när jag provar att casta Youtube från mobilen istället för genom appen i Nexus player, så håller anslutningen också. Skumt.
Gav upp min Player och ringde Googles kundtjänst igår och ville ha en ersättningsenhet. De skickade en ny på en gång. Hoppas den fungerar bättre. Ingen av er verkar ju ha upplevt samma problem med wifi.
HBO Nordic via Chromecast pixlar och visar utsmetade färger. Kör ifrån Ipad. Någon som har samma problem?
Det verkar vara flera som har problem med HBO Nordic och om jag inte minns fel så mailade någon om detta, och fick då till svars att man arbetar på det (Tydligen fungerar det lite annorlunda när man castar via Nexus Player). Maila gärna HBO Nordic om samma sak, ju fler som gör det, desto större sannolikhet att det fixas desto snarare
Uppföljning. Har provat två olika Nexus Player med samma dåliga resultat (tappar wifi stup i kvarten). Köpte en ny lågprisrouter och jösses vad stabil Nexus Playern blev!
En Eltek R7921-L1 från Bahnhof. Funkat bra hittills med flera chromecasts, mobiler och surfplattor, men ogillade verkligen Nexus Player tydligen. Köpte mig en TP-Link-router för 590 kr och nu fungerar det som sagt.
Hade lagt in egen version av XBMC 14.2 såg att den hade uppdaterat sig själv till 15.0 Isengard (beta). Måste testa om HEVC stödet har blivit implementerat. Eller har någon annan testat det?
Wifi är stabil men i övrigt lite nerköp. Tex att den inte listas i Chromecast appen, trots att det funkar ändå