Fortfarande ingen uppdatering till NP, sitter kvar m 5.1. Har andra fått den OTA? Och Spotify har ingen Chromecast-knapp i tfn. Visst borde det komma? Sitter kvar m 3.8.08
Så Spotify kommer inte få en Cast-knapp utan att ha Chromecast#2? Inte mot Nexus Playern m Marshmallow ens!?
Gamla chromecast får det i en uppdatering. Inte hört något om nexus player men tycker det borde komma för den också.
Köpte en nexus player och allt fungerade jätte bra tills jag skulle ha bilden upp på projektorn, det fungerade inte. Hur jag än gör så kan jag inte få det att fungera med min Yamaha förstärkare som har 2st hdmi ut. Det fungerade kanon med min Tronsmart Android box. Så idag blev det retur och jag beställde en Nvidia Shield TV hoppas bara att det fungerar bra annars vet jag inte vad jag ska hitta på
är det någon mer en jag som fått problem med viaplay appen när man castar till nexus playern efter uppdateringen? den visar bild i någon sekund sen säger den bara att något blivit fel. funkar som det skall på den vanliga chromecasten och på telefonen bara castingen till nexus playern som bråkar efter marshmallow. även sett att cast reciver appen krashar imellanåt trots fabriksåterställning. jäkligt irriterande.
Många som gått problem med att casta efter marshmallow-uppdateringen. Min cast funktion är helt död efter uppdateringen. Hjälpte inte med fabriksåterställning. Bara vänta på en förhoppningsvis snar buggfix. Spotifystöd kommer nog senare. Funkar dock riktigt bra på nya chromecast. Som Sonos fast enklare, om vi bara kunde få multiroom-stödet snart så skulle det ju vara tipptopp.
Borde finnas en uppdatering av Cast Receiver-appen nu som fixar det. http://www.androidpolice.com/2015/1...-receiver-apk-update-fixes-them-apk-download/
Min nexus player har lite problem. Ibland när jag startar tvn så är det massor av rödaktigt färgbrus i bilden så jag får dra ur sladden och sätta i den igen så funkar det bra. Ibland så är ljudet borta när jag startar den så jag får dra ur sladden och starta om igen. Någon annan med dessa problem?
Nej, har inte sett detta. Har du strömförsörjning via tv'n? Jag har det från extern transformator än så länge.