Jag har endast hört att användare har haft problem med Google pay, notifikationer och fåtal Google appar. Har inte hört någon klaga om chromecast! Länkar dig en tråd där du kan läsa lite mer, kolla även på Youtube, där finns massor av videos hur man fixar play services till p40 pro. Guid to Install full Google services
Chromecast fungerar (än så länge) endast via VLC. Inte från tex Netflix alltså. Det som bör nämnas ang att installera gms är att det går men det många videor inte riktigt visar är vilket lotteri det är. Ena gången fungerade inte Google play music för mig, när jag gjorde om fungerade inte notiser. Nästa gång kunde jag inte komma åt vissa services osv. Men kameran i telefonen var fantastisk
Fick du inte chromecast att funka med gms också? För utan gms är det vlc men med gms bör ju det fungera som vanligt. Jag fick igång chromecast med tex Youtube på pixel 2, microg utan play services.
Tack, ska kika Kollat lite YouTube men många videos är från typ April så vet inte om dom fortfarande är aktuella
Du har alltså testat installera flera gånger och får olika resultat? Eller är det från gång till gång när man startar om telefonen? Kameran lockar, och likaså storleken. Chromecast använder jag ju en del via YouTube i dagsläget.. Svårt detta! Kameran lockar ju verkligen. S20 verkar ha problem med sin så..
Resultatet var olika, fick inte riktigt de guiderna som finns att fungera lika bra. Det i kombination med att vissa appar ändå inte fungerar samt ovissheten om Google kommer blocka det i framtiden gjorde att jag sålde den.
Trist.. Hade hoppats på att det fanns en mer vattentät lösning men det verkar lite för ostabilt för att binda upp sig i 2 år med telefonen.
Det med att tidigare inte funkar är med att Huawei backup har fått en uppdatering, men ska gå att komma runt det med att inte uppdatera den när man installerar om telefonen har jag för mig.
Ja du gör nog säkrast att ta en lur med gms om det är chromecast du behöver! Annars väldigt fin lur med grym hårdvara!
Ja, hade det bara varit chromecast så hade det kanske varit mat på att överväga den men.. Känns som det blir lite mycket grejer som fattas
Nu har jag lyckats få in Google play och notifieringar fungerande tillsammans. Får se om det fortsätter. Allt fungerar. Det enda programmet som strular just nu är Microsoft authenticatior.
Ni som endast är ute efter notiser kan installera microg enbart, då får man notiser från dem flesta appar. Krävs dock att man installerar om alla appar man installerat sen tidigare
Ja. Det har alltid funkar. Men innan var man tvungen att välja mellan notifikationer emler play store.
Så länge jag haft en fungerande installation av Google och playstore har det fungerat för mig. Inga som helst problem, funkar I alla appar som jag testat.
Bytte lösenord på mitt Google konto och nu funkar inte denna lösningen längre: View: https://www.youtube.com/watch?v=mxvTZ-D6THI&feature=emb_logo Så nu blir det upp till bevis om jag fixar att leva utan Google Play Store. Älskar verkligen kameran så vill inte skiljas ännu.
Tydligen. Återställde mobilen och trodde att det skulle gå lika smidigt igen men nej. Provat 3 ggr. Jag lyckas inte.