Det har stått så i 2 månader, och när jag ringde dit då jag fick hem min Pixel Watch 3, efter gick från Pixel Watch 2 2 månader sedan har man legat på Swedbank minst 1 samtal i veckan.
När det svarade mig att det är inte ett högt prioriterad mål lösa, och det vet inte när det fixar det.
Så valde jag dra till Länsförsäkringar.
Har haft min hemförsäkring, Olycksfall och sjukförsäkring, Bil, MC försäkring där.
Det enda man behöver är ju en bank och flytta mitt ISK, dit också så får man 20% rabatt på försäkringarna.
Sedan är månadskostnaden där 25:- i månaden jämfört mot Swedbank 39:-
Flytta ISK och Aktie Depån lär dröja flytta över, så det återstår se när man kan stänga ner Swedbank totalt.
Enda nackdelen lämna Swedbank helt, är att det är stället som generar bäst % i avkastning på pensionen.
Det generar i snitt 20.4% enligt valcentralen.se, länsförsäkringar ligger på runt 12% i avkastning på pension.
KPA för Kommunanställda ligger på 6% i avkastning vilket är bland av Sverige sämsta.
Men också att flytta pensionen är hutlösa flytt avgifter uppemot 800:- + 0.30%
![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2Fi.ibb.co%2FHDTXzDG0%2FSk-rmbild-2025-03-02-220951.png&hash=665f5a82bfa74347cadf93ea0144cf1e)
Click to expand...