Vi måste inte vara överens.
Jag har haft liknande diskussion hundra gånger med min kompis som älskar Toyota. Han tycker att sin nya CR-V är tillräckligt nära de bästa när det kommer till just kvalitetskänsla, något som jag inte håller med om. Däremot har den ju andra förtjänster där den är bäst av alla bilar på marknaden.
Om jag håller i en Note 10, iPhone Xs Max eller Huawei P30 Pro så slås jag direkt av den perfekta viktfördelningen, den svala känslan av metall och glas, knappar som har perfekt "klickighet" och inte skallrar eller vickar samt täta skarvar där de olika materialen möts utan glipor. Det känns som en telefon i 10000-klassen.
Pixel 3 har en glasbaksida som jag omöjligt skulle kunna särskilja från plast (varken visuellt eller känslan), sladdriga plastknappar (ibland helt utan klickighet) och skarvar där det samlas smuts och damm. Jag har haft ett par stycken av både den lilla och stora modellen och det handlar inte om fel på specifika individer utan hur luren är tillverkad. Det känns som en telefon i 3000-klassen.
Pixel 2 hade
lite bättre kvalitetskänsla. Den lilla modellen hade metallknappar med bra klickhet. Baksidorna var i metall som känns bra i handen. Dock hade XL dålig viktfördelning (lite för tung i toppen).
Pixel OG var nog den mest välbyggda av de
tre och även där arvet från HTC märktes mest.
Andra Google-telefoner som varit välbyggda är Nexus 6P och Nexus 4.
Eftersom prislappen på Pixel 4 troligen är i toppsegmentet så hoppas jag att den får en byggkvalitet som matchar denna gång.
Click to expand...