Diskussion: Google Pixel 4a - allmänt

Diskussion i 'Google Pixel 4a' startad av Johnh3, 29 december 2019.

1. jnsson

jnsson Operatörsnörd Staff Member

Mottagna gillanden:
    21.175
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Pixel 9a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Pixel 9a
    Telefon 2:
    iPhone 11
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Programvaran (Android versionen) är inte för gammal. BankID kräver Android 9 eller senare. Kontakta din bank och se om de har något alternativ att inte behöva skanna id-kort. Vissa banker har ett sånt alternativ

2. Laurentiuz

Laurentiuz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello (Telia)
    Telefon:
    Blackberry Key2 LE

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello (Telia)
    Telefon:
    Blackberry Key2 LE
    Japp, har alla dom senaste uppdateringarna av Android och BankID, men funkar endå inte. Men jag tänkte mest för att jag hade läst på vissa andra ställen, med folk som levde upp till systemkraven för BankID i övrigt, men som sen inte kunde skanna sitt ID-kort, för att det var något med att NFC programvaran eventuellt var för gammal, så att det endast fungerade med betalningar, men inte att skanna ID-kort. Så tänkte kanske att det hade något med det att göra. Men jag gissar bara.

Om det kan vara så att BankID emellanåt uppdaterar sina minimumkrav även för NFCs programvara, som då kanske gör att vissa äldre telefoner som har rätt Android version och NFC, endå inte kan skanna ID-kortet, för att man kanske har en för gammal version av NFC?

Jag fick i vilket fall igång BankID tillslut, genom att göra det via Nordea-appen på telefonen, istället för via hemsidan på datorn. För då kunde jag skapa ett nytt BankID, utan ID-skanningen, eftersom jag redan hade ett BankID på min Pixel 6a sedan tidigare och då räckte det att jag identifierade mig med BankID på den telefonen. Jag vet att jag hade gjort det tidigare, men glömde bort att den möjligheten fanns.