Diskussion: Google Pixel 7 + Pixel 7 Pro

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av huskul, 19 aug 2022.

Taggar:
  1. vandahl9

    vandahl9 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    284
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Instämmer! P7 Pro är nog den absolut vassaste allroundmobilen för bra peng idag? :)
     
    PV68 gillar detta.
  2. zyrien

    zyrien Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2015
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    38
    Använder inte telefonen för spel så det är lugnt, kollar twitter, instagram och TikTok typ.

    Det låter ju inte på dig som det är värt att ta den på abonnemang.

    vilket alternativ tycker du är bättre för en telefon med bra batteri och grym kamera?
     
  3. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    900
    Mottagna gillanden:
    1 454
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Magellan1378 verkar köra någon form av onyanserad hatkampanj mot Pixel 7, så därför bemöter jag det sällan eftersom jag inte är anställd av Google. Att äga en telefon för runt 20 000 (som Magellan har, iPhone Pro Max 512MB), och sedan frekvent såga en telefon för halva priset som gör det mesta i princip lika bra (vissa saker bättre), är inte seriöst.

    Jag köpte min 7 pro för runt 8000kr i oktober med abb från Halebop och är väldigt nöjd. Aldrig märkt något av scrollproblem heller, men man måste ha normalt fungerande motorik i händerna (studera Magellans scrollvideos), annars kan det säkert bli problem. Möjligen hanterar Apple det bättre, men det är ju inte normalfallet.

    Och nej, Pixel 7 Pro har inte "många brister". Eftersom Iphone-ägare gärna betalar vad Apple begär, oavsett rimligheten i det, så kommer Apple ha fortsatt bättre andrahandvärde, men det gör inte en Pixel 7 sämre för det.
     
    Last edited: 10 mar 2023
    kupster, rodak, Shqipi och 8 andra gillar detta.
  4. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 541
    Mottagna gillanden:
    2 807

    MINA ENHETER

    Amen to that.
     
    rodak och Shqipi gillar detta.
  5. zyrien

    zyrien Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2015
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    38
    Tack för din post! Lutar åt en Pixel, ser fram emot det.
     
    stelex gillar detta.
  6. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1

    Håller med om Pixel 7 Pro, det är en grymt fin telefon för en human summa pengar.
    Dock så har den en brist i scrollen kontra andra telefoner för Pixel 7 Pro är den första jag sett som har detta problem. Man ska inte behöva justera sitt scrollsätt för en ny telefon. Bristen finns där men alla märker inte av det, eller vissa vill inte märka av det.
    Dom flesta telefoner har oftast nån brist i mjukvaran eller hårdvaran vid release men i Pixeln's fall så har det gått snart ett halvår utan att buggen fixats och det är inte bra av Google :)
    Hoppas dom löser problemet dock för jag gillar Pixel 7 Pro starkt! Men sålde min pga scrollen och köpte mig en Samsung S23 Ultra som INTE har scrollproblemet :) men saknar tbaks :)
     
    kissidor, Rockson, inact_046 och 4 andra gillar detta.
  7. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Nej, det är vi som har inte har fullt fungerande motorik i våra händer. :neutral:

    Mycket har man läst på detta forum men att man skulle behöva bli påhoppad på det sättet som @MultiMan@MultiMan gör, och sen se hur alla sluter upp bakom honom när han skriver rena personangrepp känns extremt tråkigt. Men jag är inte det minsta förvånad.
     
    kissidor, dannejanne, Rockson och 2 andra gillar detta.
  8. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Verkligen inte. Gå in och sök på mina inlägg så kommer du hitta flera (varav många är skrivna senaste veckorna) där jag rekommenderar Pixel 7 Pro. Det finns utförliga inlägg där jag i detalj beskriver allt jag gillar och ogillar med telefonen, så att läsaren - den som vill ha ett köpråd - ska få en så bra bild som möjligt.

    Att säga ett enda ont ord om Pixeln i det här forumet är alltså synonymt med att bedriva hatkampanj. Det tycker jag summerar situationen ganska bra.

    Ni är ett gäng som tar varje ont ord som skrivs om Pixeln personligt. Det är den känslan av påhopp som driver fram såna här osmakliga kommentarer:

    Nej, jag har inga problem med min motorik. Den fungerar alldeles utmärkt. Vad är din kompetens för att bedöma detta? Är du läkare?

    Jag jämför aldrig Pixel 7 Pro mot iPhone 14 Pro Max eftersom de är i helt olika prisklass. Jag har dock haft en massa telefoner som jag kan jämföra med, t.ex. Pixel 6 Pro. Den kritik jag riktar mot Pixel 7 Pro är inte i jämförelse med en dubbelt så dyr telefon utan mot allt annat jag testat hittills.
     
    Franke, kissidor, Rockson och 2 andra gillar detta.
  9. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Håller med, har sett dig rekommendera Pixel 7 Pro titt som tätt här i forumet.
     
    inact_046 gillar detta.
  10. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag tror problemet med er och olika tycken om Pixel 7 Pro börjar med hur hårt eller inte alls man granskar en ny telefon. Granskar man den hårdare så upptäcker man ju mer brister eller fel (om det finns). Granskar man den inte alls så är man oftast en nöjd kund för kravbilden är lägre.
    Kanske är kameran den stora punkten @Magellan1378@Magellan1378 fokuserar på. Medans många andra nöjer sig med en riktigt bra kamera som inte är perfekt.
    Det finns ju olika grader av detta nörderi :)

    Men oavsett så kan vi väl försöka hålla god och trevlig ton här i forumet! Det blir så mycket trevligare och vistas här då :)
     
    spigen, kissidor, Pettapan och 6 andra gillar detta.
  11. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Självklart. Vi är ju här och deltar på forumet för att försöka hjälpa varandra, inte för att vinna över en person till Team Pixel, Team Samsung eller Team iPhone. Det viktigaste är att vara så tydlig och nyanserad när man beskriver vad man gillar/ogillar med en telefon. Då kan var och en vikta och bedöma dessa åsikter mot sin egen prioriteringslista över vad som är viktigt/oviktigt.

    Scrollproblemet är ju inget som jag har hittat på. Det är många här på forumet (och även hela internet) som har stört sig på det och jag tycker inte att det är orimligt att ta upp det vid köprekommendationer tills dess att Google behagar att fixa det (vilket har tagit en orimligt lång tid).

    Amen to that. Jag tycker att diskussionen har nått ett lågvattenmärke när man börjar prata om olika personers motorik. Att skriva vad man ogillar med en telefon är ju inte samma sak som att sprida dålig stämning. Det handlar ju bara om en telefon - det är inte personligt.
     
    kissidor, PV68, Zapartius och 1 annan gillar detta.
  12. stelex

    stelex Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    2 019
    Mottagna gillanden:
    1 056
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Det ska väl även komma ytterligare någon fix för scrollproblemet i Mars uppdateringen?
     
    Kristy gillar detta.
  13. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Det ryktas det, ja. Men man kan ju inte bocka av det som löst förrän den uppdateringen ligger på telefonerna.
     
    stelex gillar detta.
  14. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 448
    Mottagna gillanden:
    3 241

    MINA ENHETER

    Har också sett att @Magellan1378@Magellan1378 har rekommenderat pixel pro många gånger och påpekat några brister vilket är bra för dom som tänkt köpa en pixel 7,har absolut inte märkt av att han kör någon hatkampanj mot pixel 7 pro utan snarare tvärtom när han har rekommenderat den flera gånger
     
    kissidor, stelex, Kristy och 2 andra gillar detta.
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 442
    Mottagna gillanden:
    8 373
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag har Mi 11 Pro (snarlik 11 Ultra) och hade även en P7Pro nyss. Upplever att flytet är bättre på Mi 11 Pro (kör Xiaomi EU), uppfattade P7Pro som smålaggig precis som P6Pro. Sedan upplevde jag att skärmen var mindre vilsam för ögonen. Det senare är dock inget de flesta upplever så förmodligen inget du skulle störas av. I övrigt känns Pixeln lite bättre på nästan alla plan. Om du föredrar vanilla över MIUI bör P7Pro bli en kännbar uppgradering.
     
    stelex, Kristy och PV68 gillar detta.
  16. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 214
    Mottagna gillanden:
    5 039

    MINA ENHETER

    Tycker @Magellan1378@Magellan1378 varit balanserad och beskrivit både det positiva och negativa med telefonen i de trådar jag läst.

    Scrollbuggen till trots är Pixel 7 Pro min favorittelefon och kanske blir problemet helt löst snart.
     
    kissidor, Mr. Ofi, galaxy81 och 6 andra gillar detta.
  17. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 167
    Mottagna gillanden:
    4 851
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    Kul att de verkar ha fixat de flesta buggar och samtalsproblemen.
    Men jag kommer nog inte köpa nån mobil av den nuvarande generationen. Men däremot kanske någon av Pixel 8 serien.

    Hoppas också någon mer operatör än Telia tar in dem.
     
  18. Sveos

    Sveos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Hej. Jag orkar inte riktigt läsa igenom hela tråden, men kan någon sammanfatta "scrollbuggen" för mig?

    Jag har just nu en Pixel 5 som jag upplevt som den perfekta telefonen på många sätt. Storleksmässigt, placering av fingeravtrycksläsare och stabilitet, men funderar ändå på att uppgradera. Dock inte till "pro", då den verkar på tok för stor och böjd skärm vet jag inte om jag lockas av. (Även om jag eg. inte har någon erfarenhet av en sådan.)

    Är det värt att uppgradera från en välfungerande femma?

    Tillägg: Till en Pixel 7, menar jag.
     
    Last edited: 13 mar 2023
  19. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 448
    Mottagna gillanden:
    3 241

    MINA ENHETER

    Då menar du till en pixel 7?
     
  20. Sveos

    Sveos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Ja, precis. Ursäkta min otydlighet. :)