Diskussion: Google Pixel 9 serien - allmänt

Diskussion i 'Google Pixel 9 / Pixel 9 Pro' startad av Johnh3, 27 jan 2024.

1. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 292

MINA ENHETER

Självklart inte

2. maRRtin

maRRtin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    702

MINA ENHETER

Men herregud, det är inget tvång att köpa den. Ge pengarna till ett annat företag om ni inte gillar den.

Kiddy, Kristy, CABBAN05 och 7 andra gillar detta.
  3. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 286
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a.
    Platta:
    iPad
    Jag tycker Google Pixel har ett rätt bra sortimentet nu, med A serien som kommer lite senare.
    Lagom många modeller. Flödar man marknaden som Motorola och Xiaomi så förlorar man på det i längden med support och svårt med tillbehör etc..

matssoderstrom och krilla37 gillar detta.
  4. krilla37

krilla37 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Telia/Cosmote
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia/Cosmote
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Allas krav på tillverkare att de ska innehålla de senaste o bästa, samtidigt så gnälls det att mobilerna blir dyrare o dyrare

Kristy, Forestlander, stelex och 2 andra gillar detta.
  5. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Google Pixel 7 Pro var jävligt nära :cool: Fantastisk valuta för pengarna. Oneplus 6 var också väldigt nära, enastående prestanda för pengarna på sin tid. OnePlus 3, otrolig mobil för det lilla den kostade. Samsung Galaxy 2, samma sak där, enastående prestanda i förhållande till pris.

krilla37 gillar detta.
  6. krilla37

Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Telia/Cosmote
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia/Cosmote
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Vad skulle en mobil kosta om den hade bästa av allt? Tillverkarna vill ju hålla ner priserna så mycket som möjligt. Bara för att jag inte gillar iphone lr Samsung, så skulle jag aldrig snacka skit om märkerna. Vi är alla olika och vi har olika smak, tack och lov för de.....

Kristy gillar detta.
  7. krilla37

Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Telia/Cosmote
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia/Cosmote
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Tänk om alla köpte iphone lr Samsung, då skulle inte mobilerna utvecklas om de inte fanns konkurrenter. Och de är ju de vi konsumenter triggas av..

saigon gillar detta.
  8. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det går ju inte att ha bäst av allt eftersom människor tycker olika om vad som är bäst. För egen del så vill jag känna att jag får mycket för pengarna, det tycker jag är bäst. Någon annan skiter fullständigt i detta.

krilla37 gillar detta.
  9. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 286
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a.
    Platta:
    iPad
    Apple sätter på sätt och vis ribban med priserna i varje fall, sen följer de andra märkena efter i olika utsträckning. Men det kommer ju kampanjer under året, har man is i magen och väntar in BlackFriday så kan man få till bra pris ofta på Android sidan.

matssoderstrom och krilla37 gillar detta.
  10. krilla37

Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Telia/Cosmote
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia/Cosmote
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Så äre

Ara gillar detta.
  11. MultiMan

MultiMan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Google Pixel är utan konkurrens den bästa mobiltelefonupplevelse jag haft och att gå från P7 till P9 kommer innebära ett antal förbättringar både i mjukvara och hårdvara, samt att den är väldigt snygg och bättre att hålla i handen. Väldigt mycket bättre skärm bland annat även om den på sjuan inte är dålig alls. Med ett 60GB abonnemang så kostar 9XL just nu under 6000 kr och ett totalpris på under 14 000.

Jag hoppade utan att tveka på lanseringserbjudandena och köpte både abb och 9XL för 12 000 kr. Det är nere på samma nivåer som när Huawei försökte slå sig in i Sverige med sina flaggskepp. Jag minns inte att någon klagade då. Pixel 7 pro kostade mer än dubbelt så mycket vid lanseringen 2022. Personligen tycker jag att Pixel 9 är väldigt prisvärd, till skillnad från en iPhone t ex. Att köpa kontant för betydligt högre pris ser jag inte anledningen till då jag alltid behöver ett abonnemang och Telias krediter är och har varit helt gratis utan varken ränta eller avgifter. Man kan även betala ner precis när man själv vill.

De som får enorma känsloutbrott för besvikelsen över senaste mobiltelefonen tycker jag kan lägga den energin på att förbättra svensk sjukvård istället, som går på knäna. Utbilda er inom området eller bli politiker och jobba för mer resurser. Det är något som verkligen har betydelse. Om en ny mobiltelefon eller inte är lite bättre eller sämre än någon annan saknar i princip helt betydelse då marknaden är översvämmad av utmärkta telefoner i alla prisklasser. Utbudet är enormt.

Det saknas däremot sjuksköterskor i stort sett överallt på svenska sjukhus. I min region har det saknats läkare inom primärvården hela sommaren och man har inte kunnat boka tider om man blir sjuk.

Prioritera rätt! Lägg den energi ni har på något som för Sverige och vårt samhälle framåt och låt inte amerikanska eller kinesiska megaföretag fylla upp era tankar. Google eller Apple kommer aldrig tacka er, men glädjen och tacksamheten när Agda eller Olof får ett värdigt liv trots svår sjukdom pga era insatser är ovärderlig.

Last edited: 23 aug 2024
    jesperk, Tekinpata, nukie och 9 andra gillar detta.
  12. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Visst, men då borde ett minimikrav vara att Google har en prestanda som åtminstone är i närheten av Apples iPhone innan man sätter samma groteska priser. Det är knappast för mycket begärt. Google ska skämmas. Jag kommer att leta efter alternativ och jag kommer att hitta alternativ så som jag alltid gjort.

13. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Wow, vilket politiskt tal. Låt oss hålla oss till mobiltelefoner på denna sida. Jag diskuterar politik så det räcker på andra sidor.

14. Taskman

Taskman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 024
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    ROG Phone 6
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S5 Pro, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    På många områden har de det. Syntetiska tester bryr sig 99% inte om utan viktigare är att du kan ha många appar öppna utan att den laddas om eller att det är lagg i UI.
    Apple har väl fortfarande problem med att t.ex. synka upp bilder till OneDrive i bakgrunden. De hade garanterat för bara någon version sen, så kanske är fixat.

Sen att jag får Pixel 9 Pro XL 256GB for 3960:- helt ny tycker jag är värt det då jag behöver abonnemanget och använder det.
    Priset rakt ut är hutlöst ja och absolut inte värt det.
    Var inte ens värt det för min S23U som kostade 17 990:- vilket jag absolut inte betalade på release

MultiMan, krilla37 och Ara gillar detta.
  15. Android

Android Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Som sagt, de har fokuserat på mjukvara och antar de lagt på lite för allt extra krimskrams och Advanced features "ingår" ett år. Någonstans vill de väl få in de pengarna.

Men annars är tidigare modell mer prisvärd, men är samma med i princip varje tillverkares årliga uppdateringar.
    Tror Pixel 9 serien redan kommer vara billigare om några månader eftersom det vanligtvis har skett prissänkning/rea ganska nära inpå släpp.

16. spigen

spigen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    527
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oppo Find X8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oppo Find X8 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi 14
    Blir lite snedvriden diskussion när en del räknar med abb.kostnad och hävdar att priset är så himla lågt. Och att pixel 7 pro var dubbelt så dyr vid lansering. Pixel 7Pro kostade 9990 vid release enl prisjakt. Man kan inte räkna in abb.kostnaden i priset. Fine du gjorde en bra deal men jag tycker absolut inte att en P9ProXL för 14k är ett rimligt pris på en mobil som bara är en smärre förbättring jmf med P8P.

Kristy och Ara gillar detta.
  17. MultiMan

MultiMan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Det är klart man kan räkna så. P7Pro kostade med samma 60GB abb 8280kr hos Halebop på lanseringsdagen. P9P XL kostade under samma förutsättningar 3960kr. Vid beställning idag kostar den 5760kr.

18. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Blir rätt tröttsamt med jämförelse mot Pixel 8 hela tiden.
    Den största mängden köpare av P9 borde väl ändå komma från helt andra telefoner

phonogen, Lammet, Madjouren och 1 annan gillar detta.
  19. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag köpte Google Pixel 7 Pro kontant - ingen bindning - för 6997:- på kampanj, några få månader efter release. Det är valuta för pengarna om du frågar mig.

20. phonogen

phonogen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Instämmer. Med tanke på vad dagens mobiler kostar kan det väl ändå inte vara allt för många som byter mobil efter ett år? och gör man det kanske man inte direkt har ett problem med att pixel 9 blivit dyrare. Men ja det är aldrig kul att saker blir dyrare så inte direkt så att jag försvarar dyrare mobiler. Men om man haft en mobil x år och anser att den man köper ska hålla några år så är det iaf "lättare" att betala 14k än att man ser det som att nästa år ska jag köpa en ny igen.

Graz gillar detta.