Google Pixel är utan konkurrens den bästa mobiltelefonupplevelse jag haft och att gå från P7 till P9 kommer innebära ett antal förbättringar både i mjukvara och hårdvara, samt att den är väldigt snygg och bättre att hålla i handen. Väldigt mycket bättre skärm bland annat även om den på sjuan inte är dålig alls. Med ett 60GB abonnemang så kostar 9XL just nu under 6000 kr och ett totalpris på under 14 000.
Jag hoppade utan att tveka på lanseringserbjudandena och köpte både abb och 9XL för 12 000 kr. Det är nere på samma nivåer som när Huawei försökte slå sig in i Sverige med sina flaggskepp. Jag minns inte att någon klagade då. Pixel 7 pro kostade mer än dubbelt så mycket vid lanseringen 2022. Personligen tycker jag att Pixel 9 är väldigt prisvärd, till skillnad från en iPhone t ex. Att köpa kontant för betydligt högre pris ser jag inte anledningen till då jag alltid behöver ett abonnemang och Telias krediter är och har varit helt gratis utan varken ränta eller avgifter. Man kan även betala ner precis när man själv vill.
De som får enorma känsloutbrott för besvikelsen över senaste mobiltelefonen tycker jag kan lägga den energin på att förbättra svensk sjukvård istället, som går på knäna. Utbilda er inom området eller bli politiker och jobba för mer resurser. Det är något som verkligen har betydelse. Om en ny mobiltelefon eller inte är lite bättre eller sämre än någon annan saknar i princip helt betydelse då marknaden är översvämmad av utmärkta telefoner i alla prisklasser. Utbudet är enormt.
Det saknas däremot sjuksköterskor i stort sett överallt på svenska sjukhus. I min region har det saknats läkare inom primärvården hela sommaren och man har inte kunnat boka tider om man blir sjuk.
Prioritera rätt! Lägg den energi ni har på något som för Sverige och vårt samhälle framåt och låt inte amerikanska eller kinesiska megaföretag fylla upp era tankar. Google eller Apple kommer aldrig tacka er, men glädjen och tacksamheten när Agda eller Olof får ett värdigt liv trots svår sjukdom pga era insatser är ovärderlig.
Last edited: Aug 23, 2024