Fick
Jag har fått Live att fungera. Primära språket skulle vara English (United states), jag hade United kingdom.
Efter ändring så fungerar det.
Gemini Live är fritt för alla nu.
Gemini Live Is Now Free for Everybody, So Go Talk to Your Phone
Man kan be Live prata svenska. Men Live fattar inte när man pratar svenska, fast Live påstår det. Så antingen kör man på engelska helt. Eller så får du prata engelska och Live svarar på engelska.
Live kan inte läsa din kalender som Assistant kan. Kan inte heller skapa något i kalendern eller ens skapa larm eller påminnelser.
Man kan i stort sett bara prata med den. Live säger att den just nu bara är bra för, citerar: "Chatting, finding answers or brainstorming ideas"
Den är väldigt repetativ i svaren, så även om rösten är bra, så känns det verkligen att man pratar med en dator. Väldigt lite variation i ton och noll känsla i rösten.
Har sett videos på snack med ChatGPT, som ändå verkar visa variation, tempo och känsloyttringar i rösten. Ska nog testa den också. Men hade hoppats på att Live kunde göra saker åt mig, som hjälpa till med kalender, listor, påminnelser och läsa upp mail eller meddelanden.
Det kommer garanterat med tiden.
Click to expand...