Diskussion: Google Pixel Buds Pro

Diskussion i 'Hörlurar' startad av RURAL, 3 aug 2022.

  1. Lallaren

    Lallaren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2023
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    23
    Hur står de sig mot Sony WF-1000XM5 och liknande som är någon tusenlapp dyrare? Är dessa Buds Pro high-end tycker du?
     
  2. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 422
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    Telefon 2:
    Oneplus 3T
    Telefon 3:
    Samsung Gakaxy S2 i9100
    Kontrollera i dev settings om det finns en nytt val för Bluetooth som funkar? Använder du AAC eller OPUS?
     
  3. stelex

    stelex Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    1 132
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Ingen uppdatering här, fortfarande 4.30 :(
    Ändra: Nu har jag 5.9 i snäckorna och fodralet :)
     
    Last edited: 10 okt 2023
  4. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 578
    Mottagna gillanden:
    1 641
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Så klart har Sony bättre ANC men det är dyrare också, men skulle det nog ligga i samma prisklass så hade det nog satt in lite sämre ANC också så det skulle nog vara likvärdig.

    I övrigt bortsätt från ANC så skulle det vara likvärdiga totalt sätt i och med 5.9 updaten, då dessa också har fått Bluetooth Ultra Wideband i updaten för förbättra ljudkvaliteten så hörlurarna har absolut blivit likvärdiga övriga som har haft det från start, däremot ANC chipet i dessa är något sämre.

    Men Pixel Buds Pro i normal miljö så är ANC bra nog, däremot är du på gymmet och likande med extremt mycket ljud över allt så märker man att ANC inte stänger ute allt ljud. Som dessa i lite högre prisklasser, men å andra sidan så är det in ear ska man ha riktigt 100% stop mot ljud så tror jag nog man ska sikta sig in på Hörlurar med ANC istället.
     
  5. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    967
    Mottagna gillanden:
    1 564
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Köpte ett par Buds Pro eftersom Halebop sålde för 1500 och jag inte haft några jag varit nöjd med på mycket länge.

    Sammanfattning efter 1 dygn: I princip i chocktillstånd.

    1. Pluggarna var tillverkade i september 2022, plomberade, ändå över 80% batteri på både fodral och båda pluggarna. Tyder på mycket bra batteri och genomtänkt funktion. Förlänger livslängden. Råkat ut för många andra sorter där batteriet i ena luren varit slut efter 1 års lagring och sedan aldrig återhämtat sig, inklusive kvalitetsmärken som Sony.

    2. Idiotisk uppdatering av firmware. Ena texten säger att pluggarna ska vara i fodralet, den andra att de inte ska vara det. Avbröts 5 gånger innan jag tröttnade och googlade vilket ledde fram till att telefonen troligtvis behövde startas om. Kontrollerade uppdateringar, och mycket riktigt, det fanns 3 nya, varav en någon okänd systemuppdatering. Startade om, uppdateringen gick felfritt. Hallå, Google, säg till om det isf!

    3. Firmware gick från 1.5 till 5.9.

    4. Bytte vänster plugg direkt till minsta då jag vet att det örat är trängre. Satte i, passade närmast perfekt, körde testet för ljudisolering/passform = godkänt!

    5. Använde de hela dagen i olika miljöer, med ANC både på och av. I bilen, med samtal och med radio och musik. Resultatet fantastiskt. I princip helt tyst med ANC på, men både musik och röster har mycket hög kvalitet och jag hörs utmärkt för andra sidan. Ställa om till att höra omgivningens ljud manuellt är lätt och även den (tydligen nya) automatiska omställningen när någon pratar fungerade när den skulle. Att kunna lyssna på omgivningen är viktigt t ex när jag skulle tanka och även prata med mekaniker. Precis lagom mycket släpps igenom och igen är det tydligt och bra.
    Handlade på Willys innan hemfärd och även där var det skönt att slippa allt oljud från alla ouppfostrade ungar som ständigt vrålar ut sin närvaro utan några föräldrar i närheten. ANC plockade bort 90%. På Willys parkering märkte jag också det enda mindre problemet för dagen; Varuvagn som skramlar på grovt grus gjorde det svårare för den jag ringde att höra vad jag sa, och för första gången fick jag höja rösten över normal samtalston.

    6. Pluggarna sitter mycket bekvämt och jag känner knappt att de är på plats ens efter 4-5 timmar.

    7. På hemvägen sätter jag på lite David Sylvian från Youtube music och blir mycket förvånad över hur balanserat och rent det låter, med fylligt ljud och bra, tydlig bas.

    7. Vid hemkomst hade jag 45 respektive 42% batteri kvar, klart godkänt!

    Sammanfattningsvis en närmast magisk upplevelse. En större aha-upplevelse än själva telefonen. För 1500 skrattar de ihjäl sig åt Airpods som jag köpt som present åt flera vänner. De är också värda fullpris, utan vidare. När jag troligen byter till en Pixel 9 så kommer Buds vara ett givet tillbehör redan från start. Starkt jobbat Google!
     
    stelex gillar detta.
  6. stelex

    stelex Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    1 132
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Last edited: 4 apr 2024
  7. Bappe

    Bappe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Köpte ett par Pixel pro ihop med Pixel 8 pro till ett bra pris, efter att ha läst massa bra recensioner på dom. (Kör Sennheiser CX Plus annars)

    Efter snart 2 veckor med dom så kan man konstatera:
    Mot mina Sennheiser så är lurarna överlägsna på allt utom just ljudet.
    Det är inget dåligt ljud i Pixellurarna, men det är betydligt mer "instängt" och platt ljud.. (Jag är petig..) Hade ett par Jabra Elite 7 ett tag, skulle säga att dessa har ganska lik ljudbild som dom.

    ANC, transparent ljud är klart bättre på Pixel, samtalskvaliten är helt outstanding skulle jag säga!

    Vill man ha bra allroundlurar som är bra på det mesta så är dessa klart ett bra val.
    Prioriterar man musikljud mer så skulle jag nog lägga samma pengar på ett par Sennheiser, Sony eller Boselurar.
     
    Last edited: 21 maj 2024
    stelex gillar detta.