Diskussion: Google Pixel Watch

Diskussion i 'Google Pixel Watch' startad av joachi, 27 sept 2021.

1. krutbjörn

krutbjörn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Ett gott tecken är väl att appen inte är regionlåst, och dessutom översatt till svenska. Tar det säkra före det osäkra och laddar själv ner appen i händelse av att den inte skulle vara tillgänglig att ladda ner med ett svenskt konto i framtiden.

bernard gillar detta.
  2. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Så är det väl. I min värld tolkar jag det som LTEvarianten men det framgår inte...

3. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 833
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag tycker också det ser ut som plast klockor som man köper till barn för så där 50:-.

Finns inga regionlåsningar det är precis som med Pixel telefonerna innan det släpptes på Sverige, det kan vara vissa saker som inte fungerar, som tillexempel LTE versionen det finns ingen svensk operatör som stöder det klockan. men man vet ju aldrig om det finns stöd inofficiellt som med Pixel 6 och det med e-sim, men det är inget som nämns och ingen som har testad ännu för veta det.

Google Assistans lär nog inte fungera på svenska som det gör med Wear OS 2 då det är totalt olika Assistans appar, men det är osäkert. Men Bluetooth delen lär ju göra att den kommer funka ändå.

Och apparna kanske man behöver ladda ner och installera utanför Play Butiken möjligtvis men det är inte svårt installera appar på Wear OS med ADB kommandon om de skulle behövas.

DanielÖ gillar detta.
  4. joachi

joachi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

Kristy gillar detta.
  5. Nattmacka

Nattmacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Yes jag lade in en beställning från fnac. LTE-versionen. Återstår att se om det lirar med Tele2 men prisskillnaden var inte så stor mot Bluetooth-versionen så tänkte att det var värt det.

matssoderstrom och bernard gillar detta.
  6. tag

Mottagna gillanden:
    1 833
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Så är det ju ofta det är inte värt köpa Bluetooth variant bara, för det är bättre köpa en framtidsäkrad klocka, för även om det inte eventuellt skulle stödas idag så är det ju aldrig osäkert att de inte stöda om par månader.

Det är precis med Google Assistans på Android TV också vilka länder som stöds beror på tillverkaren, och huruvida det lägger in stödet, då Samsung officiellt säljer sina klockor i Sverige så är det inte omöjligt att klockan från Samsung stöder svenska marknaden. Så de kan inkludera språk filen i deras version av romen. Google däremot säljer den inte officiellt i Sverige så det är frågan om det kommer inkluderas. Men det är ju också möjligt.

7. Nattmacka

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Absolut ja. Är fine med engelska tills vidare ändå.

Samma med att Fitbit-integrationen skulle vara en dealbreaker. Har för mig att jag hörde i någon podd att Fitbit och Google Fit kommer mergas till samma app. Sen vet man ju aldrig
    Tycker ändå det känns som att Google vill utöka till fler marknader (även om det går extremt långsamt).

Vore konstigt om inte klockan såldes i Sverige i framtiden eftersom dom lanserat både telefonen och lurarna nu. Det är ju ändå ett ekosystem, "It all comes together" etc etc

bernard gillar detta.
  8. artfors

artfors Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 3:
    OnePlus 3t
    ROM:
    Ubtouch
    Platta:
    HP Chromebook x2
    Info:
    ChromeOS
    Platta 2:
    Asus Chromebook tab
    Info:
    ChromeOS
    Övrigt:
    Fossil Q Exploris HR

Mobvoi Ticwach PRO
    Jag har också gjort en förbeställning hos Fnac. Och även jag tog LTE-modellen och jag tar för givet att det inte ska vara några problem att koppla upp den till Tele2s nät. Vad skulle göra att det inte går? Mig veterligen har, ialla fall Tele2, inga låsningar i sitt nät.

Är det inte dags att Pixel Watch får sin egen avdelning i forumet också?

bernard och Jowee gillar detta.
  9. Carnol

Carnol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Ska man göra på något speciellt sätt när man beställer från Fnac? Skulle vara tråkigt om köpet inte gick igenom.

bernard gillar detta.
  10. Jowee

Jowee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 012
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Någon som har hittat Googles band till klockan på Fnac alt. i någon annan webbshop än Google Store?

bernard gillar detta.
  11. psp123

psp123 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 630

MINA ENHETER

Fnac säljer till Sverige. Inga konstigheter.

12. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Nu är det ju som så att det tydligt framgår att de ENDAST fungerar i de regionerna.
    Jag har bekanta som köpt Samsungenheter i Sverige (klockor, gw4) och de fungerade inte utanför EU mer än basicfunktioner. Det framgick med tydlighet på klockorna "pulsmätning, ekg, blodtryck fungerar ej i er region" när de installerade dem.

Det är exakt därför, när det skrivs som det gör i DETTA fallet med PW, inte med Pixeltelefonerna, som jag blir fundersam..

Jag har översatt sidan med Google Lens här:

upload_2022-10-8_20-16-57.jpeg

Compatibility requirements and region availability for Google Pixel Watch - Google Pixel Watch Help

Rakt upp och ned skulle jag tolka som du skrev att du helt enkelt inte kan suga tag i e-sim via din operatör och att det är de som de åsyftar.

Men med tanke på Samsungs betéende så drar jag åt mig öronen.

Jag har haft alla Nexusar och nästan alla Pixlar och har aldrig haft problem i Sverige.
    Inte ens med 3's TDDnät.

Återstår att se.

bernard gillar detta.
  13. tag

Mottagna gillanden:
    1 833
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Samsung har ju alltid haft customs roms baserad på regional nivå.

Google däremot har alltid kört med images EMEA/APAC samt en global version, men huruvida det gör med Watch återstår nog och se, men skulle nog bli förvånad om det frångår hur det gör med sina mobiler.

14. artfors

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 3:
    OnePlus 3t
    ROM:
    Ubtouch
    Platta:
    HP Chromebook x2
    Info:
    ChromeOS
    Platta 2:
    Asus Chromebook tab
    Info:
    ChromeOS
    Övrigt:
    Fossil Q Exploris HR

Mobvoi Ticwach PRO
    Jag tänkte vänta med band. Det kan ju komma band till svenska butiker som har gråimporterat Pixel telefoner förut.

Jowee gillar detta.
  15. Nattmacka

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Om man läser hjälpartikeln tycker jag det låter som att det endast har att göra med carrier-support.

Jag har heller aldrig haft problem med någon Pixel/nexus i Sverige någonsin så känns som att i alla fall det bör funka med Bluetooth till att börja med. Men ja..lite nojig blir man ju.

Edit:
    Letade runt lite och hittade den här sidan på Fitbit som säger att hjärtrytms-funktionalitet för pixel watch kommer vara tillgänglig i Sverige (längst ner):

The ECG app is available on Google Pixel Watch in the following countries:

American Samoa ᐧ Australia ᐧ Austria ᐧ Belgium ᐧ Canada ᐧ Chile ᐧ Czech Republic ᐧ France ᐧ Germany ᐧ Guam ᐧ Hong Kong ᐧ Ireland ᐧ Italy ᐧ Luxembourg ᐧ Netherlands ᐧ New Zealand ᐧ Norway ᐧ Poland ᐧ Portugal ᐧ Puerto Rico ᐧ Romania ᐧ South Africa ᐧ Spain ᐧ Sweden ᐧ Switzerland ᐧ United Kingdom ᐧ United States ᐧ U.S. Virgin Islands

Irregular Rhythm

Så det verkar ju som att det kommer finnas support här (oavsett om eSim funkar eller ej)

Last edited: 9 okt 2022
  16. artfors

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 3:
    OnePlus 3t
    ROM:
    Ubtouch
    Platta:
    HP Chromebook x2
    Info:
    ChromeOS
    Platta 2:
    Asus Chromebook tab
    Info:
    ChromeOS
    Övrigt:
    Fossil Q Exploris HR

Mobvoi Ticwach PRO
    Jag tror inte vi kommer att ha några problem att aktivera LTE i Sverige med våra operatörer. Vi har ju inga inlåsningar och som i många andra länder att operatörer ska vara med och godkänna.

Nattmacka gillar detta.
  17. tag

Mottagna gillanden:
    1 833
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det där beror helt och hållet på chip, och om mjukvaran har laggt in stöd för svenska E-sim anslutningar, även Pixel telefoner tidigare hade inte stöd för Svenska operatörer via esim, det var väl inte fören Pixel 5 som det börja funka i om jag inte minns helt fel. Pixel Telefonerna hade också inte heller stöd för WiFi WoLTE via svenska operatörer innan Pixel 5.

Det är samma visa med Ticwatch Pro också har stöd för vissa Europiska länder men avsaknad Sverige.
    För operatörerna har sina egna anslutningsprofiler som enheterna behöver stödja.

bernard gillar detta.
  18. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 659
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, detta är dessvärre rörigt. Man kan ju iofs hoppas på att Google planerar att lansera den här, och att det därför kan tänkas finnas profiler, men det är ju en vild chansning och inget man nog skall räkna med...

19. tag

Mottagna gillanden:
    1 833
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det kan ju lägga till stödet för Sverige också, utan att säljas här hände ju Pixel telefonerna också innan det såldes här, oftast är orsaken till att folk reser och turista amerikaner som åker till Sverige vill ju inte ha roming och vill gärna ha temporära svenska nummer, dessa lär ju klaga hos Google att de inte kan ha surf i Sverige när det är här, även andra länders medborgare som är i Sverige.

Det såg man ju i olika ställen på internet folk från USA som klagade på att det inte funkade när det var i vissa europiska länder, mest troligen lägger det till länderna som de säljer i först sedan succesivt lägger till mer profilstöd och operatörer. Speciellt när de säljs i Tyskland och den fria marknaden gör att folk åker inom EU rätt ofta både privat och inom arbetslivet dessa lär ju trycka på.

Men det kan också mycket väl göra deras Carrier app att vara Wear OS och bryter ut det från Wear OS systemfilen och gör det app styrt precis som mobiler då kan man lägga till operatörer utan någon mjukvaruupdaterningar, vilket ligger i Google strategi och kunna uppdatera så mycket som möjligen utan tillverkarna behöver updatera produkterna.

Men då klockan har inte släppts så återstår ju och se, som jag har förstått det så är Wear OS 3 mer Android orginal android, Wear OS 2 var ju kraftigt begränsad tog bort och skalade ner Android så även appar som normalt sätt på telefoner funkade redan på Android 8, behöver Android 11 på Wear OS 3.

bernard gillar detta.
  20. gcarlbark

gcarlbark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag ringde till Tre idag och enligt deras support ska LTE på Pixel Watch gå att aktivera med e-sim för smartklocka.

bernard, stelex, Jowee och 2 andra gillar detta.