Diskussion: Google Tidslinje - sammanfattning

Diskussion i 'Allmänt' startad av bernard, 4 jan 2019.

1. pacc

pacc Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    417
    Jag gillar google foto's world heatmap mycket bättre, använder ingen annan data än gps-tag i bilder och ger än bättre viktning av platser man tycker är intressanta.
    Där har jag just nu 17 länder plus 3 avlägsna öar (Madeira, Guadelope och Martinique) vilket kan kompensera för länder man bara motvilligt besöker flygplatser eller motorvägar i (Tyskland, Quatar, Belgien och Nederländerna)

Det enda jag saknar är nog att det inte är uppenbart för mig hur man enkelt kan lägga in ett par hundra gigabyte med bilder som redan ligger på google drive i foto.

Sedan organiserar ju foto minnen och då jag blev med en Home Nest Hub så hade det varit trevligt att då och då få något äldre fotoset visat där. (Fin fotoram, all assistent och home-funktionalitet permanent avstängd)

Lite off-topic, men vill jag spara gps-spår och dela socialt så fyller strava det behovet.
    Google maps var bra kring 2010-2012 när de hade panoramico-bilder, de kanske jobbar på att komma tillbaka till den nivån.