Google wallet och E-kort!

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Liten Strumpa, 19 dec 2011.

1. prettythingd

prettythingd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag vet inte hur jag ska svara på den frågan eftersom jag inte fattar vad som händer, massa konstig saker...

Ända sen december har det dragits allt från 1kr till 15kr på kontot med jämna mellanrum, även blivit insatt diverse summor. Jag tycker det är konsigt att aktiviteten fortfarande försegår, och jag ser inte vem eller var pengarna kommer ifrån (eller dras). Och jag tycker inte det verkar gå jämt upp.
    Jag har skrivit till Swedbank och bett dom undersöka vad det är som försegår.
    Får se hur det slutar...

Jag var dum nog att avsluta mitt Google Wallet-konto innan jag tog bort betalningsmetoden, så jag kan fortfarande köpa appar med samma "konto". Det går inte att aktivera igen. Fattar inte hur det kan funka fortfarande...
    Ska se om jag lyckas med det omöjliga och hitta nån avdelning på Google som går att maila

2. Liten Strumpa

Liten Strumpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    vad har detta med tråden att göra??

tycker mest det låter som antingen så driver du med oss eller så driver någon med dig.....

Google Play provdrar 8 kr och det är samma summa alltid

andra summor kan förekomma om du har köpt en app men sen ångrat dig inom 15 minuter och då betalas pengarna tillbaka

dubbelkollade och det står alltid Google om det är något med Google Play som har dragit summan

vad står det för betalningsmottagare?

3. prettythingd

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är just det, det står ingen mottagare. Swedbank sa att dom kan spärra kortet men inget mer, och Google sa bara massa oväsentligt.

Vad det har med tråden att göra? Ja, jag kanske skulle ha utvecklat. Jag började prova köpa med två olika e-kort, vilket inte fungerade. Jag hade väl förmodligen sställt in det på bara en månad... Men dom här sporadiska avdragen började när jag handlade med Verified by VISA-metoden. Men men, jag orkar inte hålla på med det här. Jag spärrar nog kortet, och funkar inte det öppnar jag ett nytt konto.

4. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tycker inte det låter "jätte konstigt" med den information du ger.
    Du har försökt handla med betalningsmetoder som inte har fungerat, sen skaffar du en metod som fungerar och dina köp går igenom.

Har du läst något av mailen som kommer från Google vid avvisade och genomförda betalningar?

Man brukar ju gå en hel drös med mail för varje transaktion. Vissa från Google och vissa från App-utvecklaren.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

5. prettythingd

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har inte köpt en app sen december/januari, och jag får fortfarande random avdrag. Senast inatt 5.47 kr (ingen mottagare). Alla mail har kommit på transaktionerna som jag själv medvetet utfört, dock inga på dom här "random summorna" som jag snackar om.

6. yantra

yantra Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

usch tycker inte alls om detta, jag kan inte koppla mitt kort till verfied då jag har ungdomskort och nåt 7 eleven eller pressbyrån finns inte på runt 6-8 mil. på nokian kunde man iaf betala via telefonräkningen :P

7. StefanLee

StefanLee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Google, vad är detta för jäkla trams!

Försöker nu köpa en app för 20 spänn, inget funkar. Vare sig E-kort via swedbank eller kortnummer för tre kort.

Korten är två swedbank, ett visa och det andra mastercard. Har provat med och utan VISA secure. Det tredje kortet är ett VISA från SEB.

Det går fan inte att handla i play store längre.

/Stefan

8. Mini Android Mobile

Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

inte så konstight folk som har gett google visa nummret har råkat ut för deverse saker som att deras visa kort helt börjat användas i många olika områden i usa och kina med andra ord det är Inte säkert att ange sitt visa eller mastercard nr till google risk att råka ut för att få sitt konto kapat och bank konto tömt

9. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Hm, det är mer än vad jag har hört. Har du några källor på det?

10. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 343
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Källa? Och det beror inte på att man köpt en app från någon skapare eller butik i utlandet?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

11. xehpuk

xehpuk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lämna aldrig riktigt Visa/MasterCard till google!

Jag hade ett prepaid så skadan blev begränsad till 750 kr men dom tömde det kortet, hade det funnits mer så hade dom tagit det också.

Att få tag i google play kundtjänst går inte. Egen erfarenhet! Man får automatgenererade svar där dom bara säger att dom har inte gjort fel och att man ska kontakta den som tog pengarna med det var ju lönlöst.

12. Mini Android Mobile

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

på google kan man läsa detta om google wallet:

Unauthorized charges

If you made a purchase using Google Wallet, it will appear on your credit card statement as GOOGLE *YOUTUBE. View the Purchase History page in your account for more details about purchases made through Google Wallet.

If you see charges for purchases made through Google Wallet, but you never created an account, please check with members of your household or business to confirm that they haven't placed the order. If you're still unable to recognize the charge, please report the unauthorized purchase within 60 days of the transaction so Google can begin an investigation.
    Account hijacking

If you previously created a Google Wallet Account, and an unauthorized person has accessed your account, please contact us immediately. Our fraud protection policy covers you against any unauthorized purchases that were made with your Google Account. If we find that an unauthorized purchase was made, we'll make sure you aren't charged for it.

If someone has taken over your Google Account, but you don't use Google Wallet, you may still be able to recover your account.
    Report phishing

Google Wallet PIN crack has potential security consequences for MasterCard and Visa cardholders

http://www.alienvault.com/google-wa...s-for-mastercard-and-visa-cardholders2-10-12/

http://www.nfcworld.com/2011/12/13/311922/security-researchers-raise-google-wallet-concerns/

http://technopundit.com/security-issues-with-google-wallet/

13. Mini Android Mobile

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

14. BigBite

BigBite Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur fungerar det med SpendOn och betalning?
    ska man inte skriva in kortnummer, ccv-kod OCH namn?
    Köper man SpendOn på pressbyrån knyter man det väl inte till ett namn?

Finns dessa på alla pressbyråer?

Någon mer som använt det kortet i Google Play och vet att det fungerar?

15. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 343
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Man använder namnet "SPENDON PRESENTKORT" som namn. Adressen skriver man sen som c/o ditt efternamn på typ raden under.

Det finns på de flesta pressbyråer och 7 eleven. Det kan ju vara tillfälligt slut på vissa ställen tex.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

BigBite gillar detta.
  16. BigBite

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för infon.
    Blir att prova detta idag:-)

17. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Tänk på att kolla villkoren först så du inte blir förvånad. Jag vill minnas att de två första köpen på kortet är avgiftsfria, sen börjar det kosta att använda det osv.

Edit: http://spendon.se/Information/villkor

18. BigBite

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det såg jag, men trots allt ingen farlig kostnad om man tar slut på det innan månadskostnad kommer.
    kan det vara värt för att slippa lämna kortuppgifter på nätet.

19. RavenE

RavenE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske kan ställa min fråga här istället för att starta en ny tråd:

Skaffade min första android-telefon igår (S3) och skulle ikväll prova att köpa lite appar. Gratisapparna var inga problem att dra ner, men de som kostade. Såg att det var mitt gamla kort-nummer som kom fram, så jag gick in och skulle skriva in det nya.

Allt gick bra, ända tills jag klickade på klar. Då står det att servern inte svarar eller något liknande. Nähä, tänkte jag och gick till datorn för att logga in och ändra därifrån. Blev hänvisad till wallet.google.com/manage , men där tar det stopp igen.
    Istället kommer jag till den här sidan istället: https://support.google.com/wallet/bin/request.py?&&contact_type=verification

Ska jag verkligen behöva gå igenom hela den processen att scanna in mitt körkort och ett bankpapper, bara för att jag vill ändra betalningsmetod?

20. Fixoon

Fixoon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur är det där med att Google Play provdrar 8 kr? När jag lade till mitt kort på Google Play och köpte en app fick jag 8 kr extra draget från kontot vilket jag antar är provdragningen. Det var dock för 3 dagar sen och det står bara som "Skyddat belopp" och jag har inte fått tillbaka några pengar. Ska det vara såhär eller borde man få tillbaka de 8 kronorna direkt?