Jag kan inte låta bli att tänka att det inte helt går att jämföra med tv-streaming heller pga. den stora tekniska skillnaden. Olika Streaming-platformar gör det olika bra men att leverera serier som buffrar är betydligt lättare. För Ubisoft och EA hade det inneburit att köpa en massiv mängd plats i data-center världen över, eller bygga egna, för att leverera "latensfri" gaming.
Inte speciellt orolig för att världens spelutvecklare ser en vinst i att gå ifrån mellanhanden på samma sätt som HBO och Disney gör. (Visste inte riktigt vem jag borde citera för att skriva detta).
Exklusiva spel är viktiga för konsoler där man ska motiveras för att köpa lådan först och spelen därefter. Jag köper argumentet att streaming inte behöver det i längden då det är så lätt att hoppa emellan plattformar vid behov utan att förlora sitt bibliotek.
Jag har tidigare resonerat att jag har ett PS5 primärt för Sonys spel och när Stadia är ikapp med grafik så blir det min platform för tredjeparts-spel. Mindre oro för lagringsutrymme.
Last edited: 8 februari 2021