Jag har ett serienummer på plattan, och ett på dockan... Bägge verkar gå att beställa gps-dongle med...
Ok. Köpte min platta från USA och dockan från Taiwan så har olika nr. Aja tester väl att beställa en dongle på dockans nummer också så får man se om man får en extra. Asus Prime & Tapatalk
Officiellt ifrån asus sveriges facebook sida : Detta är ett meddelande till er kunder som har köpt vår Eee Pad Transformer Prime TF201. Det har rapporterats att den inbyggda GPS-mottagaren inte har haft tillräckligt bra signal för att kunna användas som en fullgod Navigationsenhet. Detta har aldrig varit syftet med TF201 men då ASUS värnar om kunden så har vi nu tagit fram en lösning. Genom att gå in på länken nedan och följa guiden så kan ni få skickat en specialdesignad GPS-mottagare för TF201 helt gratis. Vi hoppas detta kan hjälpa att vinna tillbaka ert förtroende och samtidigt vill vi än en gång be alla om ursäkt ifall vi har orsakat några besvär. Med vänlig hälsning ASUS http://event.asus.com/ASUSPad/TF201GPS/
"Det har rapporterats att den inbyggda GPS-mottagaren inte har haft tillräckligt bra signal för att kunna användas som en fullgod Navigationsenhet. Detta har aldrig varit syftet med TF201 men då ASUS värnar om kunden så har vi nu tagit fram en lösning." känns ju f.ö en smula motsägelsefullt.
Beställt ! Engelska manualen: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/EeePAD/TF201/E7282_TF201_GPS_Extension_Kit_QSG_English.pdf
Frågan är ju bara om merparten av prime ägarna hade velat skicka iväg sin pad, och fått vara utan den i veckor.. Jag hade iaf tvekat..
Jag hade inte tvekat en sekund. Hellre det än en dongle. Dessutom skulle förmodligen även wifi bli bättre då.
Samma här, wifin är ju det verkliga problemet. Kanske kan man byta till bakstycket från en pad 300 när de kommer, de är ju så lika i övrigt. Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
en på jobbet hade ringt och pratat med asus innan han skulle köpa en 201 i förra veckan och då hade dom sagt att det va en uppdatering på G som skulle boosta wifin... , återstår och se...
Jag måste haft tur och fått en med bra wifi, för power ration på wifi ligger väldigt nära min sgs2, ibland bättre t.o.m..
ASUS won't release Transformer Prime GPS dongle outside of America, Taiwan By Daniel Cooper posted Apr 18th 2012 5:29AM We're afraid we've got some bad news. Transformer Prime users outside of America and Taiwan won't receive a GPS dongle to address their tablet's lackluster mapping performance. The company confirmed on its Italian Facebook page that while it was advertised in the US and Taiwan as having "Full GPS," once issues were found, the European advertising was changed to read "GPS Locator" -- in short: it's not its problem, go away. We've included a machine-translated version below so you can hear it from the horse's mouth Facebook wall and we apologize in advance for any errors. http://www.engadget.com/2012/04/18/asus-tp-gps-dongle-woes/
Ifrån ASUS Sverige's facebook sida så sent som i måndags: Detta är ett meddelande till er kunder som har köpt vår Eee Pad Transformer Prime TF201. Det har rapporterats att den inbyggda GPS-mottagaren inte har haft tillräckligt bra signal för att kunna användas som en fullgod Navigationsenhet. Detta har aldrig varit syftet med TF201 men då ASUS värnar om kunden så har vi nu tagit fram en lösning. Genom att gå in på länken nedan och följa guiden så kan ni få skickat en specialdesignad GPS-mottagare för TF201 helt gratis. Vi hoppas detta kan hjälpa att vinna tillbaka ert förtroende och samtidigt vill vi än en gång be alla om ursäkt ifall vi har orsakat några besvär. Med vänlig hälsning ASUS Källa: https://www.facebook.com/asussverige
Tror att Asus Italien är lite förvirrade och att Engadget är lite för snabb att posta innan de kollat upp infon ordentligt. Alla som fyller i ansökan kommer att få en dongle. Asus Prime & Tapatalk
de vet på serienummret vilken färg man har va? har en grå platta och vill inte ha en gps dongle (om man får någon i Sverige) i den champagnefärgen