Problem: GPS:en får dålig signal, hoppar vid navigation

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Nonameswayne, 13 jun 2012.

1. Red Beaver

Red Beaver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min låser ofta inte alls, händer oftare att den inte låser än att den faktiskt gör det, och när den väl gör det tar det lååång tid. Min Zte Blade har fan bättra gps! Får väl försöka doa den 3 gånger när jag orkar, lär ju ta ~2,5 månad :(

2. Nonameswayne

Nonameswayne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

De väntar på reservdelar nu iaf ... Få se hur lång tid det tar. Fick ett email om att det hade blivit försenat.

3. Nonameswayne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nu verkar den inte fungera alls. Fick tillbaka den förra veckan. Använder ett hos test, där ser den 11 satelliter, men den använder ingen.. Några tips på vad jag kan göra för att kolla gpsen mer?

4. Nonameswayne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hallå igen. Tänkte uppdatera er lite.

Skickade in telefonen först en gång.
    Fick tillbaka den efter nästan en månad och gps:en fungerande inte överhuvudtaget + att de hade glömt att lägga in IMEI numret i telefonen när de böt Moderkort.

Så den åkte in igen i slutet på Juli och jag fick tillbaka den idag. De har bytt moderkort igen byt bakkåpa. Så startar jag den och ser massa "3" grejer.. (alltså operatören 3 när jag har köpt den hos Tele2 med deras unlimited deal). Så de har alltså lyckat branda min obrandade telefon? Hur fan lyckas dem?? Ska se om GPSen fungerar nu iaf. Synd att tele2s kundtjänst har hunnit stängt.

5. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Du har tele2 och fick 3-brandad rom? Hade gått dit och begärt en ny jävla telefon. Eventuellt rootat om du inte pallar och fixa custom rom, men kolla först bara så GPSen fungerar .. :)

6. greenlight

greenlight Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du fortfarande problem?
    Hjälpte inte för mig iaf att kalibrera g-sensorn samt kompassen.
    Konstigt att detta bara händer när man vandrar och inte vid bilkörning. Jag har samma problem. Antingen snurrar kartan runt i flera varv eller så hoppas navigeringspilen.

Kan detta vara mjukvarufel? Jag fick nyligen ett nytt mainboard då jag hade problem med att ljudet försvann och gpsen. Men jag har fortfarande problem med gpsen.

7. Nonameswayne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Stämmer bra.. gpsen är fortfarande seg på att låsa position också trots trådlöst till sin hjälp. Kan inte testa med 3g heller som sagt.

Det hade blivit billigare för dem att skicka en ny telefon..
    Nu ska jag ha en ny och kompensation. Ska ringa imorgon igen. Talade med dem strax innan klockan 8 idag men deras tekniska support stänger tidigare.

8. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Har precis lämnat in min för samma problem (gps). Skall bli roligt(?) att se var detta slutar.....

9. Nonameswayne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ringde in. Jag skulle märka servicepappret med reklamationsrätt den här gången. Han hade även skrivit det i deras uppgifter.

10. laaben

laaben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gjorde några gps tester och det verkar som att min gps strular också, den kan hoppa omkring med olika marginal i meter och den hittade som mest 5 satelliter.

Fast vågar man lämna in den efter all dessa ny problem som har skapats efter "reparationen"?

Ska ta och kontakt tele2 imorgon och kolla runt lite hur det blir :)

11. greenlight

greenlight Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag får bara felet när jag väljer "promenad" navigationen. Inte när jag väljer kör/bil navigationen. Alltså att den bara beter sig underligt vid promenad. Antingen att den hoppar eller att hela kartan snurrar runt.

Är det samma hos er? Det kanske är något med mjukvaran?

12. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag märkte problemet först när jag använde maps navigation i centrala Göteborg (bil).
    Vid varje korsning/rödljus började den flippa. Den blå pilen fortsatte ibland framåt av sig självt, och den började räkna på alternativa rutter etc. Det slutade med att jag stängde av fanskapet och kollade papperskarta! :cool:

Sedan testade jag appen "mina spår". Ställde mig, stilla, utanför arbetet, slog på. Resultatet?

https://www.dropbox.com/s/sgeht75dsf97s3a/gps-small.png?m

Jag hade tydligen rört mig ca 500 m på 2 minuter, med en högsta hastighet av dryga 40km/h......

På XDA är de säkra på att det är hårdvara. Det är jag med. GPSen på min HOX var såhär kass både innan 4.0.4 uppdateringen och efter tyvärr..... Och fabrikåterställt har jag gjort tre gånger sammanlagt.
    Därav har jag nu lämnat in den för reparation... Får se om det ger något! :cry:

PS: Testade även med en HTC One S, SGS3a och en Sony Ericsson wt19i utan anmärkning :(

Last edited: 17 aug 2012
  13. Nonameswayne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej tänkte bara uppdatera. Fick en ny htc one X skickad till mig.
    Är ju tydligen så att Anovo även tar kontakten med Htc och inte Tele2.
    Ganska drygt hur de kan bara skicka runt en, man blir förvirrad som kund och de ställer sig ju ganska fritt från allt ansvar.

Skickade iaf in den nya telefonen till Brightpoint. Ska få byta den mot en Lumia 920 när den kommer. :)

14. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Jag skickade också in min lur för kass GPS. Fick den i fredags men är fortfarande inte nöjd. De har bytt mainboard.
    Min Sensation klarar Endomondo hur bra som helst men min HOX hoppar som en tok. Vet inte om jag orkar skicka in en gång till...

15. MaZk

MaZk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej alla.

Även jag har haft GPS strul med alla mina smartphones och läsplattor.

Det jag har upptäckt är att Wifi stör GPS signalen.
    Det hoppar, dålig mottagning, tar lååååång tid att låsa satelliter

Så mitt tips är att testa detta innan ni skickar in era lurar på rep.
    Är ju surt att vara utan lur... Speciellt när den kommer tillbaka i samma skick.

16. undernoll

undernoll Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har aldrig haft något problem med GPS på min HOX och då använder jag den i princip varje dag med endomondo.

17. Nonameswayne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Okej?
    Bara för att du har en felfri enhet så försvinner inte alla som är defekta. :)
    Jag blev glad över att få reklamera skiten till slut.. men vet även om att det finns folk som även har fungerande enheter.