Fick min första HOX för en vecka sedan och vilken kanon-telefon det är.
Upptäckte ganska snart att även min gps hade svårt att fokusera på en punkt. Testade med att starta google maps och satt och tittade när den tyckte att min position flyttade sig upp till 200-300 bort i olika riktningar. Det var likadant med flera kart-applikationer som nyttjar gps-en.
Jag spelade in ett spår med Googles MyTracks när jag satt stilla med den och det blev fina streck åt alla håll.
Gick in till Tre-butiken och förklarade problemet och visade det jag spelat in och efter lite svammel om "kommande uppdateringar" bytte de ändå snällt min HOX på DOA och det blev verkligen skillnad.
Nu får jag relativt snabbt en stabil fix av positionen, även i bilen vilket inte var lätt tidigare.
Detta tyder ju på att vissa telefoner har någon form av hårdvarufel i gps och blir bättre av att bytas ut.
Att den nya hade problem med gula fläckar på skärmen var ju lite synd förstås så bytes-historien fortsätter för mig, men gps-ska vara ok/bra i en HOX i alla fall.
Edit: Inne på fjärde HOXen nu. Efter de gula fläckarna har jag fått två där LED-notifieringen knappt syns, men noteras att GPS:En har fungerat alldeles utmärkt på alla de tre efterföljande.
/Göran
Last edited: May 20, 2012