GPS på Htc Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av aneell, 8 maj 2010.

1. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag har testat Navigon ett par dagar nu och jag tycker den fungerar perfekt. Upplever inga konstigheter! Allt flyter på som det ska... hänvisningarna kommer i god tid. Jag vet inte vad han på techbloggen gjorde för att få så mycket problem. Jag ska iaf testa Navigon provtiden ut och funkar det så här bra blir det ett köp sen :)

2. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Köpte precis idag NDrive för Hela Europa.
    Har haft det tidigare i min IPhone..

Blir säkert nöjd med den oxå.
    De kommer inom kort uppgradera sin goda Navigator till version 10.
    Då blir det mer än bra

http://www.youtube.com/watch?v=hT_SxzhwCD4

Valet föll på den eftersom den är lättbegriplig och hittar rätt. Sen så haffar den satelliterna i stort sätt omgånde när man har den i offline.

Skulle som sagt ALDRIG köpa en CoPilot pga av den röriga interface'n som finns i den.

Har testat Navigon.. den är trevlig och är i väldigt "förenklat" utförande om man jämnför med den som finns i en IPhone.

Alla Program för Europa kostar i stort sätt lika mycket.. inte mycket som skiljer sig. Skillnaden är mest i kvaliten och upplevelsen.. om man ska använda den.

Last edited: 10 maj 2010
  3. RedMarathon

RedMarathon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ju skillnad på trialversionen och buyversionen i Navigon!

Trialversionen innehåller funktionerna; Enter an address, take me home,2D/3D-vy på kartan, Dag-/nattläge, search for POI och show map.

Buyversionen innåller; Enter an address, take me home,2D/3D-vy på kartan, search for POI, show map, Reality View Pro, Körfältsassistent Pro, Hastighetsassistent, Direkt åtkomst och navigation till telefonkontakter,Real Roadsign, Dag-/nattläge och Intelligent adressinmatning.

Synd att trialversionen är så nerbantad, ringde deras support idag påtalade detta framförde också att om man nu köper den hur gör man då, tydligen var han lite okunnig och hänvisade mig till Market fick förklara för honom att i Sverige går det inte än att handla därifrån, då informerade han mig att jag även kunde göra det via hemsidan också.

Frågade lite om hur kartuppdateringar fungerar i framtiden, han skall bolla över det till en kunnigare kollega som skall ringa mig i morgon.

Inhandlade denna hållare idag passar Desiren förträffligt och laddare ingick Belkin 5V/1000mA men jag fick byta USB kabeln för den var anpassad för iphone, det enda som stör mig är reflexerna i skärmen, är det någon som provat skyddsfilm som absorberar reflexer om nu sådan finns.

robinofstockholm du är skyldig oss en resume av NDrive vi väntar otåligt ;).

Last edited: 11 maj 2010
  4. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Synd att Navigon lurar sina potensiella kunder. Trodde aldrig om detta. Att man som kund får en ordentligt "nerbantad" version.

Visst, ska ge en liten recension om min inköpta NDrive lite senare framöver.

Ska ner denna månad till Oslo till Eurovision Song Contest då får man testa den hur den håller sig på vägen dit. Ska till Munchen nästa vecka.. får testa den hur den är i fotgängar mode.. och hur den hittar lite shoppingcentra... :)

Positivt med NDrive är att det var väldigt enkelt att köpa.. (Hatar krångel)
    Man får en länk i telefonen till en betal sida... knappar in sitt Kreditkort och lite detaljer och så har man programmet i sin hand. Betalade 70 Euro... runt 700 SEK.. ganska överkomligt med tanke att man får uppdateringar och den allra senaste verisonen 10

Programmet tar nästan 3GB av minnet !!!

Såg att man kan ladda ner Safety Cameras gratis oxå.. vilket är superbra !!

5. RedMarathon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur funkar kommande kartuppdateringar och kostnad för exempelvis för 2 år?
    Fotgängare modet är väldigt intressant skall själv till London om en månad.
    Tänkte även använda den i Storbritannien samtidigt då jag skall hyra bil också i 4 dagar!
    Tittade på länken du hänvisade till den såg mycket bättre ut än CoPiloten!

Verkligen lite trist det med Navigon då dom inte låter kunderna prova den fullt ut på trialversionen.

Har man 16 Gb minne så är det inga problem!

6. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Hmm ... ska nog testa NDrive med innan jag köper något. Tur det finns forum som denna med tips... ;)

7. RedMarathon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Synd att provtiden för NDriven är 1 vecka!

Hur fungerar den under provtiden är det som med Navigonen att man måste ha mobilens internet uppkoppling på eller går den bara via GPS satelitterna?

Jag blev också lite brydd då robinofstockholm presenterade NDriven var mer eller mindre inriktad på att köpa Navigonen!

Du gör nog klokt i att prova den också Madeli innan köp!

Har någon provat denna Antireflective Skärmskydd (Anti Glare) till HTC Desire funkar den?

8. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Det är gratis uppdateringar av kartor i 2 år. Finns en speciell knapp i programmet som man använder för uppdatering... Busenkelt mao.

Tycker att NDrive är en jättemodern navigeringsapp med röststyrning och bilder på byggnader. Du kommer få ett riktigt gediget program.. och inget halvfärdigt sådant. Och det bästa av allt Du kommer snart kunna uppgradera kostnadsfritt till version 10 med 2010 års kartor (i nuvarande version är kartorna från sept 2009)

Kartor för SKANDINAVIEN kostar 30 EURO
    Kartor för EUROPA 70 EURO

Tycker att det är klart GODKÄNT PRIS med tanke vad man får.

Och Röststyrningen är KANONBRA... och givetvis så är den mycket nogrann att visa vägen.

Jag gillar att den är så utförlig.. Har massar av POI (Points of Interest) och fotgängarläget är suverän grej.. den säger tom hur lång tid det ska ta att gå mellan punkt A och B :)

Speciellt så är den bra i städer som har kända byggnader eller områden.. för då visar den bilder

9. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Man använder inte mobilens internetuppkoppling (även om det är en 7d provperiod.. man använder helt enkelt programmet som vanligt utan uppkoppling)

Klart att den synd att dom erbjuder bara 7d trial. Men å ena sidan vet man ganska säkert om det är just det programmet man vill ha.

10. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Kom på en sak...
    Har använt denna mans goda recenssioner ang IPhone Navigationapps. när jag ville ha en total överblick över olika märken när jag hade en Iphone.

Jag kan säga att NDrive har i stort samma app i IPhone som i Android

Se denna Review.. Det är installerat i en IPhone men ser likadant i min HTC Desire. Ingen större skillnad. NDrive version 9

http://www.youtube.com/watch?v=W0gRi6A_Oqg

Kan bara säga att NDrive's app är snygg och välarbetad.
    Som vanligt så finns det plats till förbättringar.

11. pops

pops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus Two
    RedMarathon: Skulle du vilja fixa upp en bild på telefonen monterad i hållaren?

12. RedMarathon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pops hoppas bilderna duger!

Du får klicka på dem så får du dem förstorade, jag kan inte lägga in bilder på detta forum utan måste gå via forumbilder.se en usel länk, tacksam för PM hur man gör då rutan infoga bild inte fungerar troligen gör jag något fel, förb----t!

Om ni undrar vad den lilla svarta enheten är så är det Aktive GPS fartkamera varnare den mest överlägsna som finns deras uppdateringar är mycket bra sedan så uppdateras också mellan sommar- o vinterfart!

13. pops

pops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus Two
    Tack för hjälpen!

Blir till att beställa ett sådant....

14. aneell

aneell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

tack robinofstockholm! tur att det alltid finns en modig som vågar ta första steget och köpa dyra apps sen tipsa oss andra :D

15. RedMarathon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har sett länken om NDrive killen var inte direkt nöjd med NDriven, om den skulle varit gratis så skulle han kunna ta den, NDriven hade någon mystiskt kommando att göra en U-sväng men det har även navigon också gjort, har en 2110 MAX.
    Gratis kartuppdateringar är ju värd mycket!

16. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Drog ner NDrive och min gata finns inte med. Den är typ 2 år gammal nu och finns med på alla andra navigatorer. Kollade kartinfon och ser att det är en gammal Tele Atlas, 2009-10-28, dom kör med.
    Kan dom inte uppdatera bättre än så här så kommer dom absolut inte få mina pengar.

17. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ja så är det med allt.
    Även vår fina Desire har mycket att önska.

Jag är införstådd att en Navigator kan aldrig garantera 100 % att den är helt felfri.

Man får hoppas att Utvecklare som jobbar med Ndrive och andra navigatorer fixar buggar, uppdaterar adresser eller POI... men man kan inte begära allt. Det finns miljontals gator i hela Europa... men förr eller senare så lägger karttillverkarna till dom beroende på revelans

18. RedMarathon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade kontakt med Navigons support idag.

Frågade om uppdatering av kartor, kostnader runt detta och om det fanns någon version av Navigon fresh (följer med om du köper en gps Navigon och skall aktivera 30 dagar efter köp och detta ger dig 80 % rabatt på kartuppdateringarna för 2 år) för deras NAVIGON MobileNavigator vilket skulle innebära att man betalar ~190 kr och har fria kartuppdateringar för 2 års tid.

Då detta är nytt för Navigon med deras NAVIGON MobileNavigator Android så kunde han inte ge något svar på mina frågor, tydligen är detta helt nytt för Navigon och man har inte arbetat fram någon stategi för hur allt runt omkring detta skall lanseras och finanseras, uruselt tycker jag men lite så fungerar vår tyska jätte!

Ett råd till er som funderat på Navigons MobileNavigator Android så vänta med köpet av programet (kör hellre en ful version) tills dom löst detta.

Vidare fick jag något kryptiskt information att om man nu använder deras GPS utomlands så behöver en 15 min uppkoppling mot internet för att fungera, jag ställde frågan om progagrammet är köpt så skall den väl koppla upp sig mot satelliter via mobilens GPS funktion då redan kartorna finns i telefonminnet, han sa att detta var ett sätt för olika tele bolagen att tjäna pengar, befängt tycker jag sedan ställer jag mig mycket skeptisk till att fungerar det så?

Ni som har en GPS i eran Desire och varit utomlands har det då räckt då med endast mobilens GPS uppkoppling?

Ibland känns det som det är en påse nötter som jobbar på Navigon och deras support!

19. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Känns oproffsigt att inte veta vad som gäller för sin egen programvara. Säker att han jobbade på Navigon??? ;)

Jag gillar verkligen Navigon men det känns som att programvaran till Android inte är helt klar! Sen en annan sak jag såg på deras sida är att man bara kan köpa karta över hela Europa. Jag hade velat ha över bara de nordiska länderna och då till ett billigare pris. Vänta kan jag göra ett tag, men annars funderar jag på att ta NDrive istället....

20. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tycker att det är skandal.

För när man köper en offline Navigationprogramvara då ska den fungera utan internetuppkoppling.

Jättefult av Navigon att göra så. I deras folder står det ingeting om att man ska vara uppkopplad till nätet om man ska använda deras kartor offline dvs endast via GPS.

Det blir dyra kostnader för klienten. För tänk dig om du bilar via ett par länder i Europa.. det blir ett antal hundralappar bara i uppkoppling. Och dom som är ofta på resande fot.. det blir tusenlappar under 2 år !!!

Sånt gör mig verkligen rasande. Först så ska man köpa kartor för nästan 800 spänn hos Navigon och dessutom ska man pröjsa för ev. datatrafilk.

Företag som Navigon är oseriösa i sitt agerande. Såna där företag som försöker blåsa oss kunder.. ska man definitivt säga upp bekantskapen med !!

Sin programvara kan dom stoppa upp.. nånstans djupt...