Hade kontakt med Navigons support idag.
Frågade om uppdatering av kartor, kostnader runt detta och om det fanns någon version av Navigon fresh (följer med om du köper en gps Navigon och skall aktivera 30 dagar efter köp och detta ger dig 80 % rabatt på kartuppdateringarna för 2 år) för deras NAVIGON MobileNavigator vilket skulle innebära att man betalar ~190 kr och har fria kartuppdateringar för 2 års tid.
Då detta är nytt för Navigon med deras NAVIGON MobileNavigator Android så kunde han inte ge något svar på mina frågor, tydligen är detta helt nytt för Navigon och man har inte arbetat fram någon stategi för hur allt runt omkring detta skall lanseras och finanseras, uruselt tycker jag men lite så fungerar vår tyska jätte!
Ett råd till er som funderat på Navigons MobileNavigator Android så vänta med köpet av programet (kör hellre en ful version) tills dom löst detta.
Vidare fick jag något kryptiskt information att om man nu använder deras GPS utomlands så behöver en 15 min uppkoppling mot internet för att fungera, jag ställde frågan om progagrammet är köpt så skall den väl koppla upp sig mot satelliter via mobilens GPS funktion då redan kartorna finns i telefonminnet, han sa att detta var ett sätt för olika tele bolagen att tjäna pengar, befängt tycker jag sedan ställer jag mig mycket skeptisk till att fungerar det så?
Ni som har en GPS i eran Desire och varit utomlands har det då räckt då med endast mobilens GPS uppkoppling?
Ibland känns det som det är en påse nötter som jobbar på Navigon och deras support!
Last edited: May 11, 2010