Grafisk volym försvinner vid castning

Diskussion i 'G7 Thinq' startad av Niklas_B, 7 feb 2019.

1. Niklas_B

Niklas_B Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Upptäckt en mycket irriterande sak på min G7 thinq som jag vill kolla om andra märkt.
    När du castar till en enhet och trycker på volym knapp +- kommer inte det grafiska valet upp för vilken volymdel du vill justera utan volymen ändras endast emot den castade enheten.
    Fler som sett detta?
    Så ex vill du casta en film för kidsen och kollar youtube på telefonen samtidigt måste du gå in i inställningar för att justera volymen på telefonen.
    Bilden visar hur det borde se ut.

Bifogade filer:

2. Niklas_B

Mottagna gillanden:
    0
    Ingen som använder sin lg och castar med?

3. solgule

solgule Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Jag kan casta Youtube och ändra ljud på Spotify samtidigt. Funkar med SvtPlay cast och musikspelare också. Fast det kanske var inom samma app du menade?

Jag måste vara i appen som inte castas för att få upp volymkontroller för båda, annars blir det bara castningen som ändrar volym.

Blir problem om man kör samma app lokalt som castas. Går det inte att koppla bort castningen tillfälligt på något sätt? Stänga WiFi tillfälligt i telefon kopplar bort helt.

4. Niklas_B

Mottagna gillanden:
    0
    Låter inte exakt som för mig. Det grafiska gränsnittet ska ju komma upp oavsett i vilket läge du trycker volym +-. Men såklart välja den app du är i default. Problemet jag ser är att när jag castar ex spotify till en högtalare och sen går till hemskärmen kommer inget grafiskt interface upp, utan volymen justeras endast på den castade enheten. Print screnen är från när jag sen ringer då samtliga volymdelar kommer upp som det ska göra i alla lägen.

5. Niklas_B

Mottagna gillanden:
    0
    Någon med g7 som kan bekräfta att detta är en bugg och ser samma?