Grejen med Android?

Diskussion i 'Skräp' startad av nire431, 26 december 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Nej, å varför jag skriver nej har du fått bra förklarat av en annan användare i ett tidigare inlägg.

Dungeon Defenders har det ju kommit rätt mycket buggfixar till på kort tid. Så det var inte det att spelet var lite buggigt när det släpptes? Det har ju då inget man Android att göra.

Förinstallerade appar ser jag inte som en del av operativsystemet. Sen uppdateras ju även dom förinstallerade apparna rätt ofta. Å mycket ändras just nu med dom. Bara att kolla YouTube appen tex.

Då ger väl funktioner som Wifi delning av mobilt internet mer helhetsintryck? Än att stödja massa minioritetsspråk?

Vad gör att man är minst lika inlåst i Android som iOS? Installera appar utanför market, but

http://www.idg.se/2.1085/1.361294/apple-stamt-for-integritetsbrott
    Vilket även Apple och alla andra it-företag gör?

2. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

+1.

3. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Meninglös trådskapare...

Han vill inte veta vad grejen är med Android. Han vill bara argumentera emot. Kallas troll ibland ;)

4. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Det är ingen som ber er att ens titta i denna tråden? Alla har rätt att ha sina åsikter. Och få disskutera det på en bra nivå, du säger att Android INTE blir segare när man installerar mera appar. Men det upplever jag iallafall min telefon laggar sönder om jag inte dödar appsen manuellt.

5. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det minns jag inte att jag har sagt, citat tack.

Du säger att att "android blir segare" när man installerar appar, och sen säger du att du måste döda dem manuellt. Förstår helt enkelt inte alls vad du syftar på nu.

1. Menar du vid tillfället där du installerar appsen?
    2. Menar du när man har mycket applikationer installerade, och lite internminne kvar?
    3. Eller menar du när mycket körs i bakgrunden?

1. Där håller jag med dig, telefonen blir som sirap när man installerar apps, men det tar väl inte mer än 10-15 sekunder så det överlever jag.
    2. Flytta över så mycket som möjligt på minneskortet, där sparar du kanske runt 10mb.
    3. Blivit mycket bättre efter 2.2. Har alltid runt 70-80mb RAM kvar, mot 2.1 där det kunde krypa ner mot 25mb nästan.

Detta blir det sista jag orkar skriva i denna tråd, så otroligttrött på folk som inte har några argument att komma med, utan bara har förutfattade meningar. Läser knappt vad vi skriver känns det som, utan svarar lite på måfå.

Last edited: 30 december 2010
  6. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Killen har ju bokat en ip4 fast hade en som han sålde för han behövde pengar.
    Men nu är han snart hemma i äppelviken igen men han måste avsluta sitt Android medlemskap genom att gråta ut.
    Så ingen missar hans val av ny telefon + ge en känga till alla som har en Android idag.

Vi har förstått flera ggr om nu att du gillar ifån och vi har inget problem med att du byter tillverkare eller system.

Lycka till med din nya lur.

Vi andra är fortfarande glada över valet vi gjort är det okej för dig att fortsätter att använda Android telefoner eller upplever du det som inte lika fint nog ?

Känns ändå som denna tråd framstår mer och mer som ett klassiskt citat [​IMG]

7. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Som så många andra trådar inom samma ämne, leder helt enkelt ingenstans!

Färdiglekt

8. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Haha vad kul. Han menar alltså att ipad är en kopia av iphone... (psssst ipad är gjord av apple)

det roliga är att du kan få android att se ut som iphone med. Eller wp7.

men jag kan ge dig att just sgs blir bättre om man rootar och kör in voodoo. Men det är samsungs fel och något jag visste innan jag köpte.

förresten så växte jag ur mina 8 gb extra minne så jag köpte ett 16 gb istället för 300 kr. steve har bestämt att du måste köpa en mycket dyrare iphone då va eller har jag fel?

9. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmm, nja det leder till en debatt. Det är aldrig meningen att alla debattörerna ska bli överens. Man har olika önskemål. Man är fri att välja den telefon som passar en bäst. Målet med en debatt är att utbilda och letar efter fakta i ämnet. Även om åsikterna oftast är kraftigt färgade av debattören.
    Det är inget fel med att någon gillar iphone bättre. Då köper du en sådan. Det som är intressant tycker jag är varför de tycker så. Så chill out.

10. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Mycket bra skrivit, jag har absolut inget emot er och erat val av telefoner herregud är en fri värld. Och nej jag behöver inte 'känga' er och informera er om att jag ska köpa en IP4, och jag måste avsluta mitt medlemskap här. Jag kommer fortfarande hänga här fast jag har IP4, just för att android intresserar mig.

Kan inte citera er alla men det är mycket prat om sgs i denna tråd och den är väl just den bästa androiden i dag skulle jag tro, och ni har säkert rätt att den blir grymt bra när man har rootat den med mera. Men det är just det jag vill komma fram till niklas 20 år som haft en nokia 3310 och inte vet vad ett forum är, vet nog inte heller hur man rootar. Visst telefonen går utmärkt att köra orginal bara jag som är oerhört petig och vill ha allting så likt ifån som möjligt. Just för att jag gillar den. Gillar att det klickar när man skriver (inte hittat samma ljud på droid) gillar att man kan hoppa runt bland olika saker hur snabbt som helst i telefonen utan att det laggar eller hackar.

som sagt detta är en debatt är du inte mogen nog att delta i den utan blir irriterad istället behöver du inte öppna tråden väldigt enkelt.

Men jag tycker detta är intressant då väljer jag att fortsätta skriva om detta ämne, och jag tycker att nästan alla smartphones idag kopierar iphone mer eller mindre. Titta på market sök på IPhone hur mycket material får man upp? varför vill man göra om sin android till iphone? Jo för alla tycker det är onödigt att köpa iphone för dom pengarna men suktar efter den iallfall. Gott nytt år!

11. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Är du så här dum eller gör du dig till?

12. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag har absolut inget emot Iphone. Och jag gillar skarpt "looken" som iphone har! Men jag föredrar Android som OS. Fördelen med Android är just då att jag kan få båda ;)

Det som känns meningslöst med din tråd är att du redan har bestämt dig för att köpa en Iphone eftersom du tycker den är bättre. Varför då starta en tråd i ett Android forum om detta? Varför vill du försöka övertyga oss? De flesta som sitter här gör det för att dom gillar Android! Jag tex är aldrig i ett Iphone forum! Ser absolut inte någon mening med det och skulle absolut inte starta en tråd i ett Iphone forum om hur bra Android är. Jag tror att både Android och Iphone är väl kända idag och de flesta vet för och emot efter alla 1000 tals trådar om detta. Det är en smaksak och valet är fritt.

Nu ska du få din Iphone och kommer att bli nöjd med detta, så det är bara att gratulera dig till det.

Amen! (Nej, jag är inte religiös :P)

Gott Nytt År!

13. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Niklas 20 år som just bytte från sin 3310 skulle sannolikt vara nöjd med sin SGS utan att roota eller lagfixa. Jag vet fler som inte hackar sin lur och är nöjda. Det är tekniknördarna som inte är nöjda med sin sgs. Det är samma sak med iphone, det är tekniknördar som inte är nöjda. Och sen finns jag som inte tycker apple är en moraliskt auktoritet, och av den anledningen vill jag inte ha en iPhone.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000.

14. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

hmm ...

15. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det där undrade jag också över. Troligtvis kommer ingen att få nåt vettigt svar på vad han menar.

16. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Alla kopierar iphone? Tala gärna om vilka revolutionerande grejer iPhone bidragit med som inte fanns tidigare. Det enda apple gjort är att göra det snyggare, vilket inte är trivialt men inte direkt revolutionerande heller. Det är en telefon som gör mindre än andra smartphones, men det den gör gör den ofta bättre än konkurrensen.

17. 1337

1337 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som det ser ut just nu är iphone 4 den bästa telefonen och iOS det bästa operativsystemet för normalanvändaren punkt slut. Android kommer starkt men ligger fortfarande i startgroparna när det kommer till användarvänlighet, flyt, interface och applikationer. Det säljs numera flera Androidtelefoner än iphones men faktum är att normalanvändaren knappt utnyttjar sin "smartphone" och att det samtidigt är väldigt svårt för företag att utveckla applikationer/program som passar alla mjuk- och hårdvaror hos Androidenheter. Läs: http://via.nu/c/app-store/

Oavsett vilken Androidtelefon eller sjukt optimerad customrom du besitter så är det väldigt svårt att imponera på en iphoneanvändare. De möjligheter som Android eventuellt ger kompenserar knappast svagheterna.

Last edited: 1 januari 2011
  18. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Eh, nej. Din personliga åsikt gör inte iPhone till den bästa telefonen för någon annan än dig själv.

19. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Det är väldigt svårt för apple att göra en telefon med iOS som kostar 1500 kr i butik...
    Alla är inte födda med en silversked i munnen

Sent from my HTC Hero HD4 using Tapatalk

20. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

1337 lol på ditt argument punkt slut nästan så man trodde du hade nån form av auktoritet på forumet.
    Men så såg jag ditt namn ;-)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.